Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Eentje is besteld in Drogenbos, en de andere 2 zijn ergens anders besteld, maar vraag me niet meer bij welke garage. 1 van die 2 is voor de garage zelf (of eigenaar ervan), andere is particulier
Dient om een goede radio-ontvangst te blijven behouden bij (erg) hoge snelheden. Dus ja, een functie heeft het wel.
Klopt dat wel? Een FM-antenne hoeft helemaal niet zo lang te zijn voor een optimale ontvangst te hebben, en het lijkt me sterk dat de snelheid van een auto (zelfs topsnelheid, let's say 300 km/u) enige invloed gaat hebben op de ontvangst van radiogolven die aan een snelheid van gemiddeld 300.000 km/s gaan.
Als ik me 't goed herinner heeft de optionele antenne (die idd sinds de facelift ook bij de coupés op het rechter voorspatbord staat, zoals voordien al bij de cabrio's en targa's) enkel tot nut om de ontvangst van lange golf en middengolf te verbeteren.
Als ik me 't goed herinner heeft de optionele antenne (die idd sinds de facelift ook bij de coupés op het rechter voorspatbord staat, zoals voordien al bij de cabrio's en targa's) enkel tot nut om de ontvangst van lange golf en middengolf te verbeteren.
Lange- en middengolf vereisen idealiter langere antennes om een betere ontvangst te hebben. Ik vind er niks direct over terug maar ik dacht dat de ideale antenne voor AM (LW of MW) rond de 2 meter lag, minder dan 1 meter is dan echt kwaliteitsverminderend. Die voor FM ligt rond de halve meter, en tot de helft daarvan biedt nog altijd erg kwalitatieve ontvangst. Bijkomend dacht ik dat AM enkel verticale golven heeft, waardoor "liggende" antennes in bumpers b.v. een slechte ontvangst geven.
Comment