Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Mijn gevoel zegt dat ik dan toch maar kies voor de uitdaging en die wagen wil leren controleren. (rustig opbouwend, eerst privé, dan de trackdays).
    En mijn gevoel zegt dat ge zo ne GT3(RS?) gewoon een pak cooler vindt dan een Cayman S of iets anders, en dat dat vooral meespeelt (en wie kan u daar nu in ongelijk geven, ik vind dat ook ) in de beslissing van welke auto pakken


    Het klopt dat je bij een 997 met die 75.000 aan de ondergrens zit (dus de mindere wagens?)
    Particulier moet er wel wat te vinden zijn. Als je bij de dealer wil gaan shoppen ga je daar niet ver mee lopen voor een 997

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Gij kent ook wel iets van moto's zeker he?

      imho leer je ook niet circuitrijden met een ZX10R onder je kont met 180pk voor 170kg.
      ssst is waar, maar als je al een zeker ervaring hebt met moto's en door met een fiets een col af te dalen tegen 80, heb je ook wel een zekere voorsprong.

      Met een moto of fiets aan hoge snelheden gaan is kijken en concentreren (wat al 50% is van goed met auto rijden) en stap per stap opbouwen ook.
      Ik denk dat er parallelen zijn. Misschien onnozele vergelijkingen maar kijk hoe nogal wat motards van het circuit ook vrij snel en goed overstappen naar de auto. Trouwens een van de toprally piloten die stapte over van het mountainbiken naar rally.

      Je mag jezelf niet overschatten, maar ook niet onderschatten

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Klopt. Maar ik krijg verschillende meningen. De ene zegt koop iets rustiger en dat begrijp ik ook.

        De ander zegt, als je discipline hebt, bouw het op met een GT. De wagen is betrouwbaar, en zijn onderdelen zijn gemaakt om te gebruiken op circuit (betrouwbaarheid) bovendien heeft je daily heeft al zoveel power dat de andere wagens (bij rijden op openbare weg) je snel zullen vervelen.

        Bij maitriseduvolant zeggen ze: neem een GT, je neemt nu les je kan dat best direct met die wagen doen en hem volledig onder controle leren houden.

        Mijn gevoel zegt dat ik dan toch maar kies voor de uitdaging en die wagen wil leren controleren. (rustig opbouwend, eerst privé, dan de trackdays).

        Het klopt dat je bij een 997 met die 75.000 aan de ondergrens zit (dus de mindere wagens?)

        Om hier niet in de weg te fietsen, verhuis ik naar ander topic http://www.autoforum.be/showthread.p...62#post3944362
        Ik kan daar echt niet mee akkoord gaan.. opbouwen is de beste manier vind ik. Dat zie je toch ook dat geld niet gelijk staat aan drivingskill, moet maar eens kijken hoeveel van die parvenus hun nieuwe Gallardo of Porsche plooien omdat ze eigenlijk niet weten waarmee ze bezig zijn. Ik zeg niet dat jij ook zo bent natuurlijk, daarvoor ben je misschien toch te gepassioneerd.

        Da's gelijk leren rijden met een simpel traag autootje, zodat je leert anticiperen in 't verkeer.

        't Is soms leuker om volle zak te rijden met een 'trage' auto dan half met een ei in uw broek te zitten als met met zo'n zware Porsche gaat knallen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          En mijn gevoel zegt dat ge zo ne GT3(RS?) gewoon een pak cooler vindt dan een Cayman S of iets anders, en dat dat vooral meespeelt (en wie kan u daar nu in ongelijk geven, ik vind dat ook ) in de beslissing van welke auto pakken
          Ge hebt al te veel inside information. Maar goed ik beken ! Natuurlijk speelt dat mee. Als ik mag kiezen ga ik voor een vrouw op hakken ipv platte schoenen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            Ik kan daar echt niet mee akkoord gaan.. opbouwen is de beste manier vind ik. Dat zie je toch ook dat geld niet gelijk staat aan drivingskill, moet maar eens kijken hoeveel van die parvenus hun nieuwe Gallardo of Porsche plooien omdat ze eigenlijk niet weten waarmee ze bezig zijn. Ik zeg niet dat jij ook zo bent natuurlijk, daarvoor ben je misschien toch te gepassioneerd.

            Da's gelijk leren rijden met een simpel traag autootje, zodat je leert anticiperen in 't verkeer.

            't Is soms leuker om volle zak te rijden met een 'trage' auto dan half met een ei in uw broek te zitten als met met zo'n zware Porsche gaat knallen.
            Hoeveel van die Porsche rijders zijn niet te beschaamd om echt les te gaan volgen en open te staan voor het feit dat je beseft, ik ben hier nog geen echte "kunner".
            Als je moest weten hoeveel parvenues autoraces rijden terwijl ze eigenlijk veel basisskills onvoldoende beheersen?
            Ik denk dat het met gezond verstand wel kan, vooral als je beseft dat je niet "de man" bent. En ik ben absoluut bereid me te laten voorbijsteken door een Peugeot 205 GTI uit 1995

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Hoeveel van die Porsche rijders zijn niet te beschaamd om echt les te gaan volgen en open te staan voor het feit dat je beseft, ik ben hier nog geen echte "kunner".
              Als je moest weten hoeveel parvenues autoraces rijden terwijl ze eigenlijk veel basisskills onvoldoende beheersen?
              Ik denk dat het met gezond verstand wel kan, vooral als je beseft dat je niet "de man" bent. En ik ben absoluut bereid me te laten voorbijsteken door een Peugeot 205 GTI uit 1995
              Maar ga je dan méér fun hebben dan met een simpelere wagen waar je mee kan gooien en smijten? Dat vraag ik mij nog af..

              Voor de rest neig ik wel akkoord te gaan met wat je hierboven verkondigt

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                Van de supercross zal je bedoelen
                http://www.travispastrana.com/
                Nicolas Vouilloz, ancien champion mondial de descente à VTT

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  Misschien onnozele vergelijkingen maar kijk hoe nogal wat motards van het circuit ook vrij snel en goed overstappen naar de auto.
                  Ge moogt da hier niet te hard zeggen, maar dat is vooral omdat motorrijden een pak moeilijker is en grotere ballen vereist dan autorijden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Maar ga je dan méér fun hebben dan met een simpelere wagen waar je mee kan gooien en smijten? Dat vraag ik mij nog af..

                    Voor de rest neig ik wel akkoord te gaan met wat je hierboven verkondigt
                    Er is ook nog het facet openbare weg, "daily". En ik zie me nu niet direct met een Clio RS rondtoeren. (met alle respect hoor, is persoonlijk)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo
                      Als je moest weten hoeveel parvenues autoraces rijden terwijl ze eigenlijk veel basisskills onvoldoende beheersen?
                      Met geld koop je geen talent, helaas kan je met enkel talent en geen geld nu eenmaal niet meedoen in de autosport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Ge moogt da hier niet te hard zeggen, maar dat is vooral omdat motorrijden een pak moeilijker is en grotere ballen vereist dan autorijden
                        daarom ga je mij nooit op een moto zien da's écht mijn ding ni, ik doe alles verkeerd

                        quads wél (4 wielen )

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Ge moogt da hier niet te hard zeggen, maar dat is vooral omdat motorrijden een pak moeilijker is en grotere ballen vereist dan autorijden
                          Dat is toch zo !? Zie niet in wie daar zou aan twijfelen (tenzij ge nog nooit op een moto gereden hebt).

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            Er is ook nog het facet openbare weg, "daily". En ik zie me nu niet direct met een Clio RS rondtoeren. (met alle respect hoor, is persoonlijk)
                            E36 M3 met wat mods

                            ieder zijn ding, maar ik zou mij daar geen bal van aantrekken.. liefhebbers en kenners zullen meteen weten hoe laat het is als je met bovenstaande bolides arriveert op een trackday

                            Je hebt uw PanaTurbo toch ook nog he..

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                              Da's 'tzelfde voor Quad en Enduro/Motocross.
                              Quads zijn voor diegenen die niet op ne moto durven rijden

                              En da moogde hier ook nie zeggen
                              zever!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                Willy, als ge nog eens van Gent naar Luik rijdt, rij dan eens een beetje om en kom eens proberen.
                                Ik zal u daarna wel naar Luik voeren
                                haha neen danku (ik kruip niet meer op een moto)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                  Da's 'tzelfde voor Quad en Enduro/Motocross.
                                  Quads zijn voor diegenen die niet op ne moto durven rijden
                                  Voor mensen die schrik hebben om te vallen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door CH. Bekijk Berichten
                                    bvb.

                                    Ale jong, dat is echt héél knap vind ik.
                                    Wat me ook wel wat lijkt is van dat typische RS-Groen (of ietwat donkerder), en daar zwarte accenten bij. Groen

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Da's toch typisch hé : je zorgt ervoor dat de beschikbare kleurencombinaties niet echt knap zijn en vraagt vervolgens een klein fortuin om de wagen er weer treffelijk te doen uitzien
                                    'k Heb de indruk dat quasi elk merk dit aan't bewerkstelligen is, en dan vooral op vlak van interieurs (bijvoorbeeld BMW, de standaardkleuren trekken/trokken (?) op niet veel, maar eens je een wat warmer en aangenamer interieur wou moesten er een hoop centen op tafel verschijnen), al lijkt Porsche hier stilaan wel de kroon in te spannen?

                                    Comment


                                    • Een Porsche Panamera Turbo S bestaat toch nog niet, wat is dan het nut van zo'n site?

                                      Last edited by Spillies; 25/03/2010, 15:20.

                                      Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Klopt. Maar ik krijg verschillende meningen. De ene zegt koop iets rustiger en dat begrijp ik ook.

                                        De ander zegt, als je discipline hebt, bouw het op met een GT. De wagen is betrouwbaar, en zijn onderdelen zijn gemaakt om te gebruiken op circuit (betrouwbaarheid) bovendien heeft je daily heeft al zoveel power dat de andere wagens (bij rijden op openbare weg) je snel zullen vervelen.

                                        Bij maitriseduvolant zeggen ze: neem een GT, je neemt nu les je kan dat best direct met die wagen doen en hem volledig onder controle leren houden.

                                        Mijn gevoel zegt dat ik dan toch maar kies voor de uitdaging en die wagen wil leren controleren. (rustig opbouwend, eerst privé, dan de trackdays).

                                        Het klopt dat je bij een 997 met die 75.000 aan de ondergrens zit (dus de mindere wagens?)

                                        Om hier niet in de weg te fietsen, verhuis ik naar ander topic http://www.autoforum.be/showthread.p...62#post3944362
                                        Akkoord Jokke. Ik ben ook meteen met 380 pk op circuit gegaan, maar die youngsters vergeten soms eens dat wij al > 20 jaar met een wagen rondrijden. Het is wel waar dat je beter kan opbouwen met een minder krachtige wagen. Met een Porsche gaat het meteen heel snel waardoor het een pak moeilijker is om je bochten correct te nemen (je komt veel sneller aan, rempunt bepalen wordt dus wat delicater, enz), met een tragere wagen kan je wel makkelijker alles aanleren.

                                        Ik weet bvb nu al dat het flink wennen zal zijn aan de snelheid die een GT3 mogelijk maakt, zelfs tov mijn vorige 997S. Maar dat is nu net, zoals je ook zegt, de uitdaging : stilaan groeien naar het potentieel dat die wagen biedt.

                                        Comment


                                        • .. als je de leeftijd (is er), zelfbeheersing en ervaring van omgang met snelle wagens (is er al) hebt en daarnaast je er bewust van bent door opleiding/training het nieuwe speeltje te leren kennen .... lijkt me de keuze voor de GT dik in orde.

                                          Als je namelijk zo gemotiveerd bent, ga je die mindere kar snel beu zijn .. en dan toch willen overstappen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X