Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat je nodig hebt om de data uit je PCM te krijgen:
- recente Porsche (modeljaar 2009 voor 911, voor Cayman en Boxster vanaf model waar PDK optie was)
- Sport Chrono optie (obviously, anders kan je je ritjes niet opnemen)
- Bluetooth car kit ofwel Universal Audio interface (de "iPod optie") om data te dragen. Ik vind deze optie makkelijker/sneller dan over Bluetooth omdat je gewoon een USB stick onder je armsteun kan inpluggen.
Mocht je enige verdere vragen hebben over het uitlezen van de data, of het gebruik van de site, laat me gerust iets weten!
je kunt elke foto wel op een of andere manier niet goed vinden,
ik vind die van alex (cgt) best goed uitgaande van dat de auto zo geparkeerd staat en die van dennis neergezet is zoals hij waarschijnlijk gewild heeft !
Eerlijk gezegd vind ik die foto van Dennis ook slecht .. Zelfde opmerking als Alex, te veel grond. Een 1/3 - 2/3 verdeling had leuker geweest ...
De rode buizen vind ik wel subliem. En op de auto ben ik ook meer jaloers :-)
Note: ik kan het absoluut niet beter, integendeel.
Compositorisch is daar niet veel mis mee hoor. Kijkt prettig en laat nog veel details zien. De enige opmerking van mij is dat de foto te donker is en dat er te veel scherptediepte is. Maar die scherptediepte is nogal moeilijk te creëren met een 10-20.
het verbaast me eigenlijk dat Porsche de mogelijkheid voorziet om de gegevens te exporteren maar zelf geen programma voorziet?
al dan niet voor :
Hoi Wimpus,
yup, ik vind het ook best vreemd dat ze d'er niet meer mee doen. Porsche AG heeft een zeer rigide structuur, en zolang ze niet goed weten wie ze moeten aanspreken hiervoor (hun zgn "communication targets"), gaat er niet veel mee gebeuren.
Ik ben in gesprek geweest met Porsche om hier samen iets mee te doen, maar heb uiteindelijk besloten om de boel zelf te lanceren...
Wat je nodig hebt om de data uit je PCM te krijgen:
- recente Porsche (modeljaar 2009 voor 911, voor Cayman en Boxster vanaf model waar PDK optie was)
- Sport Chrono optie (obviously, anders kan je je ritjes niet opnemen)
- Bluetooth car kit ofwel Universal Audio interface (de "iPod optie") om data te dragen. Ik vind deze optie makkelijker/sneller dan over Bluetooth omdat je gewoon een USB stick onder je armsteun kan inpluggen.
Mocht je enige verdere vragen hebben over het uitlezen van de data, of het gebruik van de site, laat me gerust iets weten!
mvg,
Nik.
puntje 1 en 2 heb ik puntje 3 niet. Verdoemd ik had die ipod optie moeten nemen
yup, ik vind het ook best vreemd dat ze d'er niet meer mee doen. Porsche AG heeft een zeer rigide structuur, en zolang ze niet goed weten wie ze moeten aanspreken hiervoor (hun zgn "communication targets"), gaat er niet veel mee gebeuren.
Ik ben in gesprek geweest met Porsche om hier samen iets mee te doen, maar heb uiteindelijk besloten om de boel zelf te lanceren...
mvg,
Nik.
veel succes ermee, het lijkt mij alvast een mooi initiatief
Comment