Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zeg ik niet hé, maar de kans dat er iets mis loopt lijkt me gewoon groter bij een 7G en ik vind 7 vitessen te veel
Maar da's mijn bekrompen achterhaalde mening natuurlijk
7 vitessen manueel is te veel, aloewel
ergens versta ik stradge toch ergens wel, ik ben wat blij dat de mb 100 manueel is
(moest dat in autobak hebben bestaan ik had dat gekocht)
maar ik ben superblij dat ik toch een handbak heb, en dan nog ene waarmee ge serjeus moet werken en dan alleen nog als in dardennen zit, hier op het vlakke is de motor zo soepel dat elke vitesse kan
SL en handbak zie ik nog ergens in een sportieve zoektocht
Maar een S en handbak ... nono.
wij hadden liever ook een Automatic maar hij stond daar zo, was zo besteld maar de koper in kwestie kreeg na zijn voorschot geen lening meer van de bank, dus hupsakee mooie korting kunnen genieten en daarom deze manueel gekocht enja het is een benzine 280 maar prima auto, al had ik zelf ook wel een automatic gekozen, maar als er geen stond in onze omstreken, dan moest het dan wel deze worden.
Ik vind 7 gewoon te veel, op de autosnelweg licht acceleren = vitesse terug, wat harder = 2 terug en kickdown = 3 terug, ik word daar onozel van
nog geen ervaring met 7G eigenlijk ... dus ik weet niet wat te zeggen.
Met mijn DSG heb ik weinig slechte ervaring op dat vlak moet ik zeggen.
Die doet alles in zesde op de autostrade en soms vijfde.
Ik schakel zelfs soms in manuele stand naar vijfde om te versnellen omdat zesde te mak is.
nog geen ervaring met 7G eigenlijk ... dus ik weet niet wat te zeggen.
Met mijn DSG heb ik weinig slechte ervaring op dat vlak moet ik zeggen.
Die doet alles in zesde op de autostrade en soms vijfde.
Ik schakel zelfs soms in manuele stand naar vijfde om te versnellen omdat zesde te mak is.
Ik ook niet met de 7G hoor, wel met de DSG-7, en daar werd ik gek van na 1000km op een dag, bij het cruisen zat dat ding juist te laag zodat je geen koppel hebt en een lichte vibratie begint te voelen, geef je een beetje gas, vitesse terug, wat meer gas, 2 terug, kickdown 3 terug waardoor dat niet echt vloeiend meer rijdt en ver van comfortabel. 5 is goed genoeg, 6 mag, 7 is erover en 8 is belachelijk imo
Ik ook niet met de 7G hoor, wel met de DSG-7, en daar werd ik gek van na 1000km op een dag, bij het cruisen zat dat ding juist te laag zodat je geen koppel hebt en een lichte vibratie begint te voelen, geef je een beetje gas, vitesse terug, wat meer gas, 2 terug, kickdown 3 terug waardoor dat niet echt vloeiend meer rijdt en ver van comfortabel. 5 is goed genoeg, 6 mag, 7 is erover en 8 is belachelijk imo
Is het fout om daarop te antwoorden dan DSG7 enkel op kleine 4 pitters zit?
Ik bedoel: is de motor ook niet belangrijk?
Normaalgezien wel: grotere zescilinder zijn zelf veel soepeler.
Het is wel zo dat die T(F)SI's (1.4 en 1.8 ) een biljartvlakke koppelcurve hebben... en dus perfect moeten zijn.
Raadseltje...
Ik ook niet met de 7G hoor, wel met de DSG-7, en daar werd ik gek van na 1000km op een dag, bij het cruisen zat dat ding juist te laag zodat je geen koppel hebt en een lichte vibratie begint te voelen, geef je een beetje gas, vitesse terug, wat meer gas, 2 terug, kickdown 3 terug waardoor dat niet echt vloeiend meer rijdt en ver van comfortabel. 5 is goed genoeg, 6 mag, 7 is erover en 8 is belachelijk imo
DSG als automaat vond ik ook niet goed. Het is alleen schitterend als je echt sportief gaat rijden.
Schakelt veel te snel op zoals je zegt, uiteindelijk ben je geneigd om hem in de alertere sportstand te houden maar dat is er dan weer over. Dan maar manueel, maar dan kan je even goed een echte manuele bak kopen. Ook manoeuvreren (parkeren bvb) is vervelend soms, net zoals een enkele koppeling seq. bak.
Imo is DSG overroepen, heb er nu al redelijk wat ervaring mee en neen ik ben niet overtuigd. Een goede automaat met koppelomvormer blijft beter qua comfort. De nieuwe 8-bak Steptronic van BMW schijnt enorm goed te zijn. En 7G bak is ook goed hoor.
7/8 bakken zijn goed, hoge versnelling op de autostrade geeft een lager toerental en dus minder verbruik. De rest van de versnellingen kunnen ze korter maken dus meer acceleratie. Vind ik helemaal niet belachelijk ofzo..
DSG als automaat vond ik ook niet goed. Het is alleen schitterend als je echt sportief gaat rijden.
Schakelt veel te snel op zoals je zegt, uiteindelijk ben je geneigd om hem in de alertere sportstand te houden maar dat is er dan weer over. Dan maar manueel, maar dan kan je even goed een echte manuele bak kopen. Ook manoeuvreren (parkeren bvb) is vervelend soms, net zoals een enkele koppeling seq. bak.
Imo is DSG overroepen, heb er nu al redelijk wat ervaring mee en neen ik ben niet overtuigd. Een goede automaat met koppelomvormer blijft beter qua comfort. De nieuwe 8-bak Steptronic van BMW schijnt enorm goed te zijn. En 7G bak is ook goed hoor.
7/8 bakken zijn goed, hoge versnelling op de autostrade geeft een lager toerental en dus minder verbruik. De rest van de versnellingen kunnen ze korter maken dus meer acceleratie. Vind ik helemaal niet belachelijk ofzo..
No problem. DSG6 + diesel is ok.
Sport stand vind ik nooit goed op een automaat.
Regelen doe je altijd met het gas.
Is het fout om daarop te antwoorden dan DSG7 enkel op kleine 4 pitters zit?
Ik bedoel: is de motor ook niet belangrijk?
Normaalgezien wel: grotere zescilinder zijn zelf veel soepeler.
Het is wel zo dat die T(F)SI's (1.4 en 1.8 ) een biljartvlakke koppelcurve hebben... en dus perfect moeten zijn.
Raadseltje...
Het was icm een 2.0 TDI CR, en die leek niks koppel meer te hebben door de korte versnellingen van de 7 bak. Ik kan me voorstellen dat een minder zenuwachtige 7 traps wel voordelen kan hebben, maar de hele tijd schakelen vind ik maar niks.
DSG als automaat vond ik ook niet goed. Het is alleen schitterend als je echt sportief gaat rijden.
Schakelt veel te snel op zoals je zegt, uiteindelijk ben je geneigd om hem in de alertere sportstand te houden maar dat is er dan weer over. Dan maar manueel, maar dan kan je even goed een echte manuele bak kopen. Ook manoeuvreren (parkeren bvb) is vervelend soms, net zoals een enkele koppeling seq. bak.
Imo is DSG overroepen, heb er nu al redelijk wat ervaring mee en neen ik ben niet overtuigd. Een goede automaat met koppelomvormer blijft beter qua comfort. De nieuwe 8-bak Steptronic van BMW schijnt enorm goed te zijn. En 7G bak is ook goed hoor.
7/8 bakken zijn goed, hoge versnelling op de autostrade geeft een lager toerental en dus minder verbruik. De rest van de versnellingen kunnen ze korter maken dus meer acceleratie. Vind ik helemaal niet belachelijk ofzo..
Bij sportief rijden kwam die bak inderdaad meer tot z'n recht, dan gaat het gewoon lekker snel en efficient. Als de 7e versnelling enkel gebruikt wordt bij hogere snelheden en je in die 7e versnelling ook nog gewoon lekker op koppel kunt versnellen is het inderdaad ideaal, als er in de 7e trap geen koppel meer is en de auto steeds effe terug moet schakelen is dat enorm verelend. Ik zou eens een 7G moeten proberen die zal wel beter passen, zeker in een 350 CGI ofzo.
Bij die DSG zette ik hem net in sport omdat hij dan maar 6 versnellingen gebruikte
Ja maar sport zal juist heel vlug terugschakelen... 6 of 7 maakt niets uit.
Het was icm een 2.0 TDI CR, en die leek niks koppel meer te hebben door de korte versnellingen van de 7 bak.
Tja, zoals ik al zei ken ik maar twee seq. bakken: die in een astra op 1600 naft (vreselijk) en mijn DSG6 op 1.9tdi. Voor de rest wel klassieke automaten.
7 versnellingen nog nooit gevoeld.
Maar DSG6 rijdt juist wel op koppel (vind ik).
Bij sportief rijden kwam die bak inderdaad meer tot z'n recht, dan gaat het gewoon lekker snel en efficient. Als de 7e versnelling enkel gebruikt wordt bij hogere snelheden en je in die 7e versnelling ook nog gewoon lekker op koppel kunt versnellen is het inderdaad ideaal, als er in de 7e trap geen koppel meer is en de auto steeds effe terug moet schakelen is dat enorm verelend. Ik zou eens een 7G moeten proberen die zal wel beter passen, zeker in een 350 CGI ofzo.
Comment