Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenIk vermoed omdat de uitlaatlucht op hogere druk staat dan de inlaatlucht (gecomprimeerd tov gewoon inlaten)?
En strict genomen zit een turbo wel in de inlaat...tijd om uwe cursus vbm eens open te slaan.
maar ik zal het u kort samenvatten:
de turbo heeft 2 turbines, een aangedreven turbine via de uitlaatgassen, en een gedreven turbine die aangezogen buitenlucht aanstuwt richting intercooler en uiteindelijk gasklep en dus inlaat. De turbines zijn gewoon verbonden dmv een asje, dat asje zit gelagerd met glijlagers die oliedruk nodig hebben trouwens.
de gasklep is een obstructie voor de inlaatgassen, dat is dan ook meteen de voornaamste reden waardoor een turbo 'beter' werkt bij een diesel, want daar kan die naar hartelust blazen, een diesel draait toch altijd op luchtoverschot.2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenNiet lelijk
Vandaag m'n eerste Benz-dagje! Paradijs! Ik kon niet stoppen met ermee te rijden, alles loopt zo zoet.
De auto geeft de bestuurder echt een goed gevoel telkens je die ster ziet...
Ik ben er meteen compleet verliefd op geworden. Hij zal niet zo snel zijn als't golfje maar dat mis je totaal niet. En zo'n 250 gaat als een trein, op hogere snelheden gaat hij echt moeiteloos tot z'n top, heerlijk!
Zalige soundtrack ook.
Vanaf vandaag ben ik nóg meer Benz-lover.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenOeps, dat stuk moet ik nog blokken
Maar het lijkt me toch logisch dat uitlaat meer druk heeft wegens hogere temperatuur2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenMet Carlsson doe je niet veel verkeerd eh
Vandaag m'n eerste Benz-dagje! Paradijs! Ik kon niet stoppen met ermee te rijden, alles loopt zo zoet.
De auto geeft de bestuurder echt een goed gevoel telkens je die ster ziet...
Ik ben er meteen compleet verliefd op geworden. Hij zal niet zo snel zijn als't golfje maar dat mis je totaal niet. En zo'n 250 gaat als een trein, op hogere snelheden gaat hij echt moeiteloos tot z'n top, heerlijk!
Zalige soundtrack ook.
Vanaf vandaag ben ik nóg meer Benz-lover.
Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichtenin een gesloten systeem zou dat kloppen ja bij een gelijk volume, maar sinds wanneer is uw uitlaat potdicht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenNiet lelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichtenbehandelen en spuiten is niet nieuw natuurlijk....
Echt nieuw = uitsnijden en inlassen.
Uitsnijden en lassen
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenDeksels van de 203 gepikt. Gvd
Doen ze dat aan die kanten nog?
Ik lach altijd als klanten bij ons binnenkomen met die dingen vastgehangen met tie-wraps.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
Doen ze dat aan die kanten nog?
Ik lach altijd als klanten bij ons binnenkomen met die dingen vastgehangen met tie-wraps.
Die van nemo hebben ze ook gepikt, maar dat waren er van een 124. Die hadden we ook gezien voor 10 euro 't stuk... even getwijfeld, maar 'ie gaat zo verder rijden denk ik
Zwart staal past goed bij de ongespoten klinken en de dakrails
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenSteken jullie daarom een nieuwe pomp?
Die leidingen kan je ook apart krijgen, is een pak goedkoper, en een pak simpeler;
De dichtingen op die leidingen komt een beetje speling op, waardoor er lucht bijkan en het terug begint te lopen met moeilijk starten tot gevolg.
Gescheurde leidingen nog niet meegemaakt.
Start ook moeilijker nu. Zeg me eens welk onderdeelnr ik de garagist moet laten bestellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWaarom kan je geen automatische kofferklep meer krijgen zonder keyless go?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtende S heeft dat nu voor de 3e keer voor. Ik denk dat ze in de mb-garage ook al eens de pomp vervangen heb maar ik vermoed ook gewoon een scheur in de leiding.
Start ook moeilijker nu. Zeg me eens welk onderdeelnr ik de garagist moet laten bestellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtende S heeft dat nu voor de 3e keer voor. Ik denk dat ze in de mb-garage ook al eens de pomp vervangen heb maar ik vermoed ook gewoon een scheur in de leiding.
Comment
Comment