Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ Fiddy

Toevallig Mercedes Claes in wijer??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
      Bij m'n garagist waren ze deze namiddag een vers gereviseerd 300SL-blok (W198 roadster) op de testbank aan het monteren, morgen = rodage op de bank.
      Ik heb een uur staan kijken, dat blok is kunst

De persoon die er aan bezig was heeft die roadster gerestaureerd voor een kennis, volgend jaar is z'n eigen Gullwing aan de beurt.
      Toen ie zelf 20 was werkte hij voor iemand die een Gullwing en 2 roadsters naast elkaar had staan... te koop aan 80.000 BEF/stuk. Ik heb 'm een bod gedaan van 2000€ op zijn gullwing, maar ie hapte niet toe
      Mooi blok he

Hier zit zo ook iemand die er 5 heeft.
      gekocht aan 200.000 euro het stuk.
      Van een investering gesproken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kamiel Bekijk Berichten
        @ Fiddy

Toevallig Mercedes Claes in wijer??

Ik weet ondertussen hoe z'n vrouw heet, maar vraag me zijn naam niet

Ik ken Claes uit Wijer niet, maar ik zal er eens achter vragen...
        Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Mooi blok he

Hier zit zo ook iemand die er 5 heeft.
        gekocht aan 200.000 euro het stuk.
        Van een investering gesproken
        3 * 80.000 BEF = 6.000€ voor de 3

(inflatie niet meegerekend)

Ik ga proberen morgen terug te gaan, ik wil dat blok eens horen, zien en voelen draaien

Comment

Ik weet ondertussen hoe z'n vrouw heet, maar vraag me zijn naam niet

Ik ken Claes uit Wijer niet, maar ik zal er eens achter vragen...

3 * 80.000 BEF = 6.000€ voor de 3

(inflatie niet meegerekend)

Ik ga proberen morgen terug te gaan, ik wil dat blok eens horen, zien en voelen draaien
          Ik kan ook rekenen hoor fiddy.

bedoelde gewoon: jammer genoeg zijn er velen die zo op tijd doorhadden wat ze moesten kopen.

En nog jammerdergenoeg is er nu zo geen auto meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Ik kan ook rekenen hoor fiddy.

bedoelde gewoon: jammer genoeg zijn er velen die zo op tijd doorhadden wat ze moesten kopen.

En nog jammerdergenoeg is er nu zo geen auto meer.
            Ik heb daarstraks nog zitten denken welke auto er nu op de markt is die binnen 50 jaar dezelfde roem heeft als een Gullwing.

Helaas, ik vind er geen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fiddy Bekijk Berichten
              ik heb daarstraks nog zitten denken welke auto er nu op de markt is die binnen 50 jaar dezelfde roem heeft als een gullwing.

Helaas, ik vind er geen
              sls? Slr?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                sls? Slr?
                Ik durf het ten zeerste te betwijfelen.
                Tegenwoordig zijn er té veel auto's in elke categorie, en zijn auto's ook te degelijk.

Ten tijde van de 300SL was deze relatief concurrentieloos, en 10 à 20 jaar later schoot er helemaal niets over van z'n tegenhangers... op dat moment werden die karren totaal niet naar waarde geschat zoals nu wel het geval is.

SLS is een steengoeie auto en de restwaarde zal wel meevallen (al hoop ik van niet ), maar ik zie die auto niet snel in prijs stijgen, laat staan dat z'n waarde ooit over z'n huidige nieuwprijs gaat.
                En een SLR al helemaal niet, daarvoor was de aanschafprijs gewoon veel te hoog.

Comment

Tegenwoordig zijn er té veel auto's in elke categorie, en zijn auto's ook te degelijk.

Ten tijde van de 300SL was deze relatief concurrentieloos, en 10 à 20 jaar later schoot er helemaal niets over van z'n tegenhangers... op dat moment werden die karren totaal niet naar waarde geschat zoals nu wel het geval is.

SLS is een steengoeie auto en de restwaarde zal wel meevallen (al hoop ik van niet ), maar ik zie die auto niet snel in prijs stijgen, laat staan dat z'n waarde ooit over z'n huidige nieuwprijs gaat.
                  En een 300SL was niet duur?

Comment

Bwa, SLS maakt wel kans.

Maar 300SL had inderdaad enkel de BMW 507 als echte concurrent

Comment

Jawel, verschrikkelijk duur.
                      Even duur toen als een SLR nu bij wijze van spreken

Comment

Jawel. Maar niet zo excessief als de SLR.

Een W198 kostte in de jaren '50 nieuw ongeveer een half miljoen, of rond de 30.000DM.
                        En veel concurrentie had je niet. Van Porsche was toen nog nauwelijks sprake, de 356 is pas in de jaren '50 uitgekomen en die had nog niet de helft van het vermogen. Austin Healey 100 speelde ook in een andere categorie, de Big Healey kwam pas een decennium later. Jaguar had de XK 120/140/150, dat was wel een sportwagen met een gelijkaardig vermogen, maar nog eentje van de oude stempel... een 300 SL was door z'n koetswerkvorm en injectiemotor enorm innoverend op dat moment. En je had nog wat Italianen die weerstand konden bieden...maar laat een Ferrari 250 tegenwoordig dan ook nóg meer waard zijn dan een Gullwing

Comment

Bwa, SLS maakt wel kans.

Maar 300SL had inderdaad enkel de BMW 507 als echte concurrent
                          Ik zie eerlijk gezegd geen enkele hedendaagse productiewagen tout court nog over z'n huidige prijs stijgen. Tenzij iets bijzonder uniek, zoals een SLR Stirling Moss.

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Jawel, verschrikkelijk duur.
                          Even duur toen als een SLR nu bij wijze van spreken
                          Serieus?

Hoeveel kostte een S in de jaren '50?

edit: een W189 300d kostte in '57 27.000DM; de cabrio 35.500DM. En een 300SL Gullwing in '54 29.000DM.

Lijkt me toch iets anders dan de SLR, daar had je 5 basis-S'en voor...
                          Last edited by ; 18/02/2011, 00:00.

Comment

• Zojuist een extreem dikke SL63 AMG (pre-fl) met vette BBS velgen gefotografeerd. Foto's zijn voor later want foto's uploaden met prepaid internet is niet bepaald evident
                            sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Zin in zoiets
                              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                                Zojuist een extreem dikke SL63 AMG (pre-fl) met vette BBS velgen gefotografeerd. Foto's zijn voor later want foto's uploaden met prepaid internet is niet bepaald evident
                                Er is geen pre facelift sl 63 amg

Comment

Er is geen pre facelift sl 63 amg
                                  Vreemd. Er stond toch echt 63 op de koffer. Ik ben quasi 100% zeker dat het een echter AMG betrof. Net even naar de foto's gekeken en natuurlijk heb ik hem niet van linksachter gefotografeerd dus 63 is op de foto's niet zichtbaar. Heel zeker hiervan Carlito?
                                  sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                                    Vreemd. Er stond toch echt 63 op de koffer. Ik ben quasi 100% zeker dat het een echter AMG betrof. Net even naar de foto's gekeken en natuurlijk heb ik hem niet van linksachter gefotografeerd dus 63 is op de foto's niet zichtbaar. Heel zeker hiervan Carlito?
                                    100 procent. Dat is dan 55.
                                    De 63 v12 is er nooit geweest in de sl

Comment

• Paar vragen...

- Is het kunststofleder (artico) van goede kwaliteit?

- Wat is het verschil tussen het gewone leder en het nappa leder?

- Is het Surround sound system harman kardon zijn prijs waard? Veel verschil met de gewone audio?

Comment

• what's wrong with it (nog niet gekeken)

Comment

Working...
                                        X