Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten

is dat niet wishful thinking?
    eh?

Een 309 haalt maar 140, maar dan hoor je wel aan de motor dat je niet gezond bezig bent. Op de snelweg steeds 120 of 130 om eens in te halen en in de bebouwde kom doe ik ook geen gekke dingen. Het is minstens 3,5 jaar geleden dat ik eens geflitst ben, à 90000km per jaar zegt dat wel genoeg zeker.
    Met een 319 zou het al snel eens kriebelen om wat sneller te rijden op de snelweg vrees ik.

Comment

• Valt wel mee uiteindelijk. Heb zelf altijd graag met de zwaardere versie's gereden, gewoon omdat die rustiger rijden ook al zijn ze zwaar geladen. Met de 416 ging ik nauwelijks sneller dan de 413, maar je zat tenminste op je gemak. En ook leuk soms aan de lichten

Comment

• Ik veronderstel dat hier de echte kenners zitten
        Wat vinden jullie van deze E280 CDI break ?
        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=123432797

Ben vrij dringend op zoek naar vervanging voor mijn huidige wagen (Volvo V70 2.4D 226pk van 2007), renting loopt af binnen minder dan 2 weken

Ik dacht eerst aan een XC60, maar eigenlijk denk ik dat die wat te klein uitvalt met 3 kinderen (2, 4 en 6j) en dus kwam mijn voorliefde voor Mercedes weer boven.
        Heb vroeger met 200D (W114 dacht ik), 240D (W123), 200D (W124) en 190D (W201) gereden, maar daarna noodgedwongen overgestapt naar firmawagens.
        Maar als zelfstandige komt Mercedes uiteraard wel weer in aanmerking

Voordelen van deze E280 lijken me de geintegreerde zitjes in de achterbank en de extra bank in de koffer (zou dan eerder voor sporadisch gebruik zijn) en een vrij volledige uitrusting (navi, leder, xenon, standkachel, 7-traps automaat, ...) voor iets meer dan 50% van de nieuwprijs.

Iemand ervaringen met dit type ?

Ik heb ook nog aan de nieuwe E break gedacht maar twijfel gezien de problemen met de injectoren bij de 220/250 en de mogelijk langere levertijden.
        Ook het feit dat die nog met de oude automaat geleverd wordt, vind ik niet echt kunnen voor een wagen in die prijsklasse en jammer genoeg kan ik niet wachten tot de 7-traps er eventueel inkomt.
        Last edited by ; 20/01/2010, 21:30.

Comment

• Ziet er goed uit, wat wil je weten?

Comment

• Amai, da's wel een zot koepeke

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
              Ziet er goed uit, wat wil je weten?
              Moeilijk te zeggen, als ik deze wagen liet zien aan anderen kreeg ik soms opmerkingen in de zin van 'waarom nu nog een E van het oude type kopen ?' of 'koop toch een nieuwe, dit model is verouderd'.

Persoonlijk vind ik deze vrij tijdloos maar het verschil tov het nieuwe model is er natuurlijk wel, al is dat uiteraard vaak een kwestie van persoonlijke smaak.

Moest ik de wagen prive kopen, zou ik niet twijfelen waarschijnlijk omdat dan het financiele de doorslag zou geven (rationeel gezien dan toch).
              Maar aangezien deze op de bvba komt maakt het financiele me iets minder uit, ik zou met een nieuwe gewoon een paar jaar langer rijden zodat de jaarlijkse kost ongeveer hetzelfde blijft. Ik denk er zelfs aan dat het misschien beter is om iedere 3 jaar of zo een jonge 2de hands te kopen ipv om de 5-6 jaar een nieuwe.

Het gaat me dan ook eerder om het rijgedrag in het algemeen, vooral in combinatie met deze motor en automaat. Is dat een beetje vlot te noemen of is het te merken dat dit model toch al enkele jaren meegaat ?
              Ik kom dus nu van een V70 2.4D met Ricah tuning maar 226pk op de voorwielen is ook niet alles natuurlijk en de automaat kon er soms ook moeilijk mee om.

Ook de ervaring met het Comand navi systeem interesseren me, in mijn V70 had ik een Pioneer HD3BT laten plaatsen omdat het navi systeem van Volvo te duur vond voor wat het kon. Het Comand systeem lijkt me in ieder geval al iets meer up to date al is dat natuurlijk nooit de vergelijken met niet-fabriekssystemen.

Ik ben wel van plan om er mee te gaan testrijden maar zo een testrit zegt natuurlijk niet alles, vandaar dat concrete ervaringen van anderen me wel interesseren.

Comment

• een oud model mercedes is sowieso beter als een nieuw model van een ander merk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                  http://www.kapaza.be/detail/23868452/

Amai, da's wel een zot koepeke
                  Sjacheraar
                  Oorspronkelijk geplaatst door schoen02 Bekijk Berichten

Het gaat me dan ook eerder om het rijgedrag in het algemeen, vooral in combinatie met deze motor en automaat. Is dat een beetje vlot te noemen of is het te merken dat dit model toch al enkele jaren meegaat ?
                  Ik kom dus nu van een V70 2.4D met Ricah tuning maar 226pk op de voorwielen is ook niet alles natuurlijk en de automaat kon er soms ook moeilijk mee om.
                  Als je belang hecht aan prestaties, beter voor de 320 CDI gaan? Aankoopprijs occasie is gelijk, taks is gelijk... enkel voor de BIV moet je door de bittere pil bijten.

Tenzij je natuurlijk van plan bent te chippen...

De combinatie motor-versnellingsbak is absoluut nog up to date

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    een oud model mercedes is sowieso beter als een nieuw model van een ander merk
                    titel draad ... ok!
                    bobo' quotes ... ok!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door schoen02 Bekijk Berichten
                      Moeilijk te zeggen, als ik deze wagen liet zien aan anderen kreeg ik soms opmerkingen in de zin van 'waarom nu nog een E van het oude type kopen ?' of 'koop toch een nieuwe, dit model is verouderd'.
                      Om dat die mensen niet weten wat "verouderd" betekent. een mercedes van 2007 kan niet slecht zijn als er normaal mee gereden is. De basismotoren en bakken zijn toruwens dezelfde als die van de nieuwe E.

Comment

Persoonlijk vind ik deze vrij tijdloos maar het verschil tov het nieuwe model is er natuurlijk wel, al is dat uiteraard vaak een kwestie van persoonlijke smaak.

Moest ik de wagen prive kopen, zou ik niet twijfelen waarschijnlijk omdat dan het financiele de doorslag zou geven (rationeel gezien dan toch).
                        Maar aangezien deze op de bvba komt maakt het financiele me iets minder uit, ik zou met een nieuwe gewoon een paar jaar langer rijden zodat de jaarlijkse kost ongeveer hetzelfde blijft. Ik denk er zelfs aan dat het misschien beter is om iedere 3 jaar of zo een jonge 2de hands te kopen ipv om de 5-6 jaar een nieuwe.

Ook de ervaring met het Comand navi systeem interesseren me, in mijn V70 had ik een Pioneer HD3BT laten plaatsen omdat het navi systeem van Volvo te duur vond voor wat het kon. Het Comand systeem lijkt me in ieder geval al iets meer up to date al is dat natuurlijk nooit de vergelijken met niet-fabriekssystemen.

Ik ben wel van plan om er mee te gaan testrijden maar zo een testrit zegt natuurlijk niet alles, vandaar dat concrete ervaringen van anderen me wel interesseren.
                        Qua uiterlijk en vooral het interieur vind ik een 211 nog altijd knapper dan een 212. Maar als je ze vlak naast elkaar zet, mja dan valt het wel op natuurlijk

't is ook niet zo omdat het model ondertussen al 8 jaar oud is, dat dat slecht rijdt natuurlijk, integendeel
                        Zeker zo'n facelift rijdt evengoed als een 212...

En je hebt dan een schitterende V6 met 7g-tronic
                        Wel chippen zo'n 280CDI, want anders blijft een 200CDI naast je hangen

Comment

Ik zat ook in die situatie (zowel met de C als met de E op het einde gekocht, voor een modelwissel) en je hebt daar soms wel spijt van. Van de andere kant heb je veel waar voor je geld, een auto met weinig tot geen kinderziektes. Alleen vind ik uw voorbeeld precies nogal duur voor een wagen van 2008. Ik denk dat ik mag vergelijken aangezien ik ook een E280 CDI heb van 2008 en toch ook wat opties op de wagen heb. Miscchien kan je best PMen indien je specifieke vragen hebt.

Het enige dat me nu wat begint te ambeteren is de automatische koffer, die wil soms niet openen (ja, juist als je met een klant op de baan bent, grrrrrrr) hiervoor gaat de wagen binnenkort opnieuw binnen.
                          IRIDIUM
                          Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                          Helderzienden

Comment

En je hebt dan een schitterende V6 met 7g-tronic
                            Wel chippen zo'n 280CDI, want anders blijft een 200CDI naast je hangen
                            Ik daag je uit
                            IRIDIUM
                            Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                            Helderzienden

Comment

• Interessante uitkomst..

+ YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
                                Ik daag je uit
                                Tot 100 mag je op je stuur bijten, vraag dat maar aan iricky

Comment

Tja, ICT zal niet weten van jouw mods
                                  Die letzten Worte ...
                                  ... eines Diesel-Fahrers:
                                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                  W201 BENZIN

Comment

• Ringsticker is +20pk, sowieso ja

Comment

Kan iricky torque braken?

Comment

Ringsticker is +20pk, sowieso ja
                                        Dan ga ik er ook 1 kleven

Comment

• Ik ga er 5 kleven...

Comment

Working...
                                          X