Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het toenmalige AMG en Brabus waren de grondleggers van de autotuning, van de ultieme 'rijdersbenzen', van de grensverleggende elektronica, van de vooruitgang wat betreft motorentechniek, aandrijving, etc...
Om nog maar te zwijgen over de stroomlijnoptimalisatie van het koetswerk, het op punt stellen van 'spoilers' op gewone wegauto's, etc.
Het huidige AMG zegt mij echt véél minder. Het is té gewoon geworden, te saai. Een pré-1993 AMG heeft een mate van individualisering, van 'speciaal zijn', die een moderne mercedes-AMG nooit ofte nimmer kan bereiken. Ze zijn zo universeel geworden.
Ik kan niet zeggen dat ik niet opkijk als ik een moderne AMG zie bollen, maar ik betrap me er wél op dat ik niet meteen een gat in de lucht spring en met een 'wauw-gevoel' grote ogen trek.
wat is het verschil tussen een 350 CDI bleu efficience 4 matic en een 350 bleu tec?
BlueTEC is een technologie die door Mercedes-Benz werd ontwikkeld om de schadelijke uitstoot van dieselmotoren– vooral inzakestikstofoxides (NOx) –te verminderen. Het doel is om dieselmotoren even schoon temaken als hun tegenhangers op benzine.
Auto’s met BlueTEC-technologie gevenzelfs de strengste uitstootnormen het nakijken.
BlueEFFICIENCY slaat op het geheel van nieuwe technologieën die het brandstofverbruik – en dus ook de CO2-uitstoot – met 12 procent kunnen verlagen, zoals een intelligente lichtgewichtconstructie, een geoptimaliseerde
stroomlijn, banden met lage rolweerstand, elektrische ECO-stuurbekrachtiging,
nieuwe achterwielaandrijving en een intelligente sturing van de
alternator. De BlueEFFICIENCY-versies van de C-Klasse die eerder dit jaar werden gelanceerd, zijn uitgerust met een lichtere voorruit, achterlichten met ventilatiesleuven en een stuurbekrachtiging die alleen werkt wanneer het moet.
4 matic is 4 wieltractie.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
En waarom zou je stof willen als er leder beschikbaar is?
- zwart leder in een cabrio... onze SL had dat, en daar met een short in gaan zitten wanneer die kar een paar uurtjes topless in de volle zon had gestaan was zowat hetzelfde als met je zatte kloten op een fornuis gaan zitten
-stof glijdt minder (alhoewel je geen SL koopt om oerend hard door de bochten te gaan)
-stof in een R129 = karo
nee, versta me niet verkeerd, 't is niet zoals bij een 201-16v dat ik stof een must vind... maar voor mij moét leder niet persé op een r129
Op een R107 vind ik leder meer ongepast. En op een R230 is er naar mijn weten zelfs geen stof beschikbaar.
maar de lekkerste zijn naar mijn mening waar je uiterlijk nix, maar dan ook nix aan ziet
Is per definitie ook érg vet.
In principe kon je een standaard 300E op wieldeksels afzetten bij een AMG dealer, er een 5,6 liter 48V M117 360pk laten inlepelen, en de volgende dag gewoon buitenrijden met optisch identiek dezelfde auto.
Comment