Oorspronkelijk geplaatst door W201
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenJa, ik ben nog altijd aan het wachten op een chassisnr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk BerichtenHoeveel mag een S210 270CDI eigenlijk trekken? Op autoweek staat er 2100 kg, maar dat lijkt me nogal veel rekeninghoudend met een gewicht van een 1700kg voor de wagen zelf, iemand toevallig hoeveel er op keuringsattest komt te staan bij zo'n wagen?
Comment
-
G-klasse
Kan iemand wat meer algemene informatie geven over de G-klasse ?
Het zou gaan om de lange versie.
Ik heb er wel al wat over opgezocht maar iets echt concreet vind ik niet terug en ik heb dus nog wat vragen..
Ik heb al gelezen dat deze als lichte vracht inschrijfbaar is, maar is dit ook mogelijk als je de 2de rij zetels wilt behouden?
Wat zijn de punten waar je op moet letten qua onderhoud en slijtage? Kosten?
Bvb op een G die naar de 100000 km's gaat van ongeveer 4 jaar, want zo staan er redelijk wat te koop.
De G-klasse heeft toch ook wat de reputatie om waardevast te zijn, maar momenteel staan er toch verschillende te koop tussen de 35 en 45 duizend euro, nieuw kosten deze met opties toch makkelijk het dubbel ?
Als je deze dan nu zou kopen heb je toch het meeste verlies al achter de rug.. of is deze wagen met bvb een cdi 270 , 320 , 400 helemaal niet meer te herverkopen na een 4 tal jaar.
Want in Belgie vind je er maar heel weinig aangeboden 2dehands en nieuw is dit niet haalbaar..
Edit:
M'n situatie is de volgende:
Momenteel heb ik een 3-deurs A3 , normaalgezien was het de bedoeling er nog een dik jaar met te rijden en dan voor iets sportievers te gaan.
Maar ondertussen zit ik meer en meer alleen op een werk en zou het handig zijn mocht ik zelf beschikken over een wagen waar redelijk wat materiaal in kan ( en er dan ook eens tijdens het weekend in kan blijven zitten )
Momenteel gaat dit dus totaal niet en word dit opgelost door eens af te wisselen van wagen ( ik dus met de camionet ) of meerdere keren heen en weer te rijden.
Allesbehalve makkelijk dus..
Een 2de camionet bijkopen is geen optie, dan staan er 2 personen wagens op de oprit en 2 camionetten.
Een multifunctionele wagen voor mij is eigelijk het ideale.
En daarom kom ik op de G-klasse uit.
Heeft een diepe en hoge koffer dus voldoet voor m'n werk en is ( naar mijn mening ) knap voor in het weekend.
Wel alleen als lichte vracht, want de jaarlijkse tax heb ik er echt niet voor over.
Comment
-
Overschat een G qua kofferruimte, en vooral qua practicality van die kofferruimte, niet.
Zo'n ding is best groot en multifunctioneel, de koffer is hoog, de deur klapt zijdelings open, en hou er rekening mee dat de koffer geen 'kubus'-vormige ruimte is, maar dat de zijkant opgevuld zijn door de wielkassen.
Hangt natuurlijk af van wat soort materiaal je constant wil meesleuren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenWat is een 1976 W115 240/4 waard in slechte staat, maar wel met aantoonbare km-stand van 86000 (eerste eigenaar) ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHeeft de CL500 van mijn schoonvader een sperdifferentieel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenOverschat een G qua kofferruimte, en vooral qua practicality van die kofferruimte, niet.
Zo'n ding is best groot en multifunctioneel, de koffer is hoog, de deur klapt zijdelings open, en hou er rekening mee dat de koffer geen 'kubus'-vormige ruimte is, maar dat de zijkant opgevuld zijn door de wielkassen.
Hangt natuurlijk af van wat soort materiaal je constant wil meesleuren...
Zoiets zou ik dan ook wel in die wagen laten maken..
Qua grootte voldoet hij alleszins, als het de lange versie is toch.
Weet u soms iets meer ivm lichte vracht ? En als je zo ene tweedehands koopt..
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo911 Bekijk BerichtenDe zijkant van een camionet is ook opgevuld door een wielkas en daar hebben we langs beide kanten een kast over laten maken, die verwijderbaar is.
Zoiets zou ik dan ook wel in die wagen laten maken..
Qua grootte voldoet hij alleszins, als het de lange versie is toch.
Weet u soms iets meer ivm lichte vracht ? En als je zo ene tweedehands koopt..
En je hebt heel wat hoogte binnenin een G, maar als ruimte écht een belangrijk punt is moet je bijvoorbeeld een LC 100 4.2TD (of 4.7 V8 op LPG) kopen. Dat op LV en je hebt een huge koffer, en die wagens zijn best wel degelijk. Uiteraard, er zit pakken minder charisma in dan in een G.... en persoonlijk rijd ik zelf ook liever met een G dan met een LC 100.
Als je nog geïnteresseerd bent in een G, moet je maar eens een PM sturen, ik heb wel een betrouwbaar adresje van een G-specialist (en daarbuiten ken ik er nog 2, maar daar heb ik geen ervaring mee).
Op het industrieterrein in Brustem, in één van die nieuwe gebouwen, zit er trouwens iemand die tractoren verkoopt.... en 3 knappe 463's, ik gok allen 300GD's
Comment
Comment