Da's dan toch de Bismarck.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenHier heeft iemand een zwarte Mercedes SLS in het dorp. Hij rijdt er al heel de week mee rond met een big smile op zijn gezicht. Eerst op z platen en nu op privé platen. ik zie hem hier 2 keer per dag passeren, soms volgas
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door tom.daem Bekijk BerichtenDe perfecte ML voor mij is nog altijd de Edition 10
Zeker niet als die naast een AMG-pack staan
@RRD: Ruim onder de 30?
- Zwart
- 20"
- Schuifdak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenDas ruim onder de 30 te vinden.
Maar ie zal rond de 15 moeten hangen voor ik interesse toon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenZijn die nu al onder de 30 te vinden?
Neen zeker
Ik weet wel 1 ding: Ik mag dat nooit kopen of ik ben failliet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenHier heeft iemand een zwarte Mercedes SLS in het dorp. Hij rijdt er al heel de week mee rond met een big smile op zijn gezicht. Eerst op z platen en nu op privé platen. ik zie hem hier 2 keer per dag passeren, soms volgas
1 SLS in showroom / 1 SLS op platen van een klant
... EN een SLR Stirling Mos in de showroom
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenZijn die qua onderhouds- en herstellingskosten dan zo slecht?
Achterste schokdemper gaat bvb over de 500 euro per stuk. Nu zijn die kisten wel best betrouwbaar, dus niet veel stukken aan, maar als er stukken aankomen kan je best een ezeltje hebben dat geld schijt (of een garantie/onderhoudscontract )
Maar het vorige model was op dat vlak niet veel beter, plus dat dat nog eens remmen en banden wreet dat het niet normaal is
Comment
-
R107 300sl met parkeerschade
Comment
-
Ter info.
Oorspronkelijk geplaatst door Autoblog.nlNieuwe V6 en V8 van Mercedes dik 20% zuiniger
De V8 uit de 500 (S500, E500, CL500, SL500) verlies 0,8 liter inhoud, maar krijgt er twee turbo’s voor in de plaats. Dat is geen slechte deal, want het blok wordt niet alleen zuiniger maar ook een stuk krachtiger door.
De V8 is voortaan 4,7 liter groot en door de dubbele turbo komt het vermogen op 435 pk, tegenover 388 pk voor zijn atmosferische voorganger. Nog indrukwekkender is het gestegen koppel: de nieuweling schopt het tot 700 nm in plaats van 530 nm voor het oude blok. De nieuwe V8 komt in eerste instantie in de nieuwe CL en zorgt daar voor een gemiddeld verbruik van 9,5 liter per 100 km. Dat is een reductie van 22% aangezien de huidige CL500 12,3 liter per 100 km lust. Eenzelfde daling is te zien bij de CO2 emissie die daalt van 288 naar 224 g/km.
Ook de V6 uit de S350 is lekker onder handen genomen: het vermogen stijgt van 272 pk naar 306 pk en de trekkracht van 350 tot 370 Nm. Niet de meest spectaculaire stijging, maar dat geldt wel voor de daling van het brandstofverbruik: die daalt met 24% (!) tot 7,6 liter per 100 km, terwijl de C02 uitstoot daalt tot 177 g/km. Van de V6 werd de blokhoek verandert van 90 naar 60 graden, er werd een start-stop systeem en directe brandstofinjectie toegevoegd.
Het interessante is dat de S350 met het nieuwe blok zuiniger is dan de S400 Hybrid die gemiddeld 7,9 liter per 100 km verbruikt. Mercedes-Benz Nederland kon ons niet verder helpen met de vraag wat er met de S400 Hybrid gaat gebeuren, maar we kunnen zelf ook een gok wagen dat ook die een update zal krijgen.
Comment
Comment