Oorspronkelijk geplaatst door Bart3n
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenJa, da's geld in het water dan.
Preventief of is jouw bak al wat ruwer?
Comment
-
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtengrootste nut is dat ook de vuile deeltjes in de olie worden weggespoeld.
Volgens MB moet de olie van de automatische bakken niet verwisseld worden, maar het wordt meer en meer aangeraden. Bij m'n vader is hij nu al 2 keer gewisseld. Maar, probleem bij een gewone oliewissel in de garage is dat de olie uit de koppelomvormer niet wordt gewisseld omdat daar geen aftakplug is (vermoed ik). Vandaar dat ze bij zo'n spoeling er 20-30 liter doorjagen en je ziet dat dan in de vatjes)
+ YouTube Video
Mijn Duits is niet fantastisch, vandaar dat ik slachtoffers zoek om mee te gaan
Zou auto-matic bijvoorbeeld ook niet perfect kunnen spoelen? Als je een hele bak reviseert moet je het nut van een spoeling toch ook beseffen? Daar kan je trouwens een gratis diagnose laten doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtengrootste nut is dat ook de vuile deeltjes in de olie worden weggespoeld.
Volgens MB moet de olie van de automatische bakken niet verwisseld worden, maar het wordt meer en meer aangeraden. Bij m'n vader is hij nu al 2 keer gewisseld. Maar, probleem bij een gewone oliewissel in de garage is dat de olie uit de koppelomvormer niet wordt gewisseld omdat daar geen aftakplug is (vermoed ik). Vandaar dat ze bij zo'n spoeling er 20-30 liter doorjagen en je ziet dat dan in de vatjes)
+ YouTube Video
Mijn Duits is niet fantastisch, vandaar dat ik slachtoffers zoek om mee te gaan
Comment
-
maar ik denk dat ik eerst ook eens bij http://www.mijn-mercedes.be ga kijken. Die heeft tenminste ook een publicatie staan op de automatichwechsel... - site. Alleen, heb afgelopen donderdag die zijn straat 2 keer op- en afgereden maar niet gevonden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenVolgens MB moet de olie van de automatische bakken niet verwisseld worden,
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenMaar, probleem bij een gewone oliewissel in de garage is dat de olie uit de koppelomvormer niet wordt gewisseld omdat daar geen aftakplug is (vermoed ik).
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenVandaar dat ze bij zo'n spoeling er 20-30 liter doorjagen en je ziet dat dan in de vatjes)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenawel ja, 't is 't principe dat telt he
maar wat is er nu aan van die 'onreinigheden' die ze bij een gewone oliewissel niet zouden kunnen verwijderen ?
Ik ben geen expert op dat vlak, dus ga geen uitspraken doen voor waarheid, maar in mijn ogen is dat overbodig.
Er liggen in het carter van de boite magneten voor de metaaldeeltjes op te vangen, en een filter voor nog extra vuil op te vangen.
Volgens mij is het nuttiger om jaarlijks de boite-olie te vervangen dan die eckhart methode 1 keer om de zoveel tijd te herhalen. Mijn redenering is ook dat wanneer dat werkelijk zo goed was, Mercedes dat al lang voorgeschreven had.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenwat is de link nu weer naar die gele site waar je onderdelennrs kan op vinden ?
En ben je zeker dat de 722.6.. - transmissies een aftakplug hebben bij de koppelomvormer ?
722.9 zeker wel, en bij 722.6 hangt het echt van model tot model af heb ik de indruk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenkan ik voor de onderhoudshistoriek gewoon terecht bij de mb-garage waar 'ie al altijd onderhouden is denk je ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichtenik wacht verdorie nog steeds op mijn epc-login via mercedesforum.nl
Tsja, de mijne krijg je niet
Comment
Comment