Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart3n Bekijk Berichten
    Mercedes-benz 190 2.3 - 16 (w201) 190 E 2.3-16 -86

http://nl.kapaza.be/vi/50255961.htm
    Zit of zat hij ook niet op dit forum?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Ja, da's geld in het water dan.

Preventief of is jouw bak al wat ruwer?
      bak pendelt wat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
        bak pendelt wat.
        Reset helpt niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
          Reset helpt niet?
          beetje

Comment

• Tijd voor nieuwe olie dan.

Comment

• en 't is ook vooral preventief.

Bij m'n vader is het ook nodig, maar daar is net weer een oliewissel gebeurd in de garage (ja ) dus dat zal voor in het najaar zijn.

Comment

grootste nut is dat ook de vuile deeltjes in de olie worden weggespoeld.

Volgens MB moet de olie van de automatische bakken niet verwisseld worden, maar het wordt meer en meer aangeraden. Bij m'n vader is hij nu al 2 keer gewisseld. Maar, probleem bij een gewone oliewissel in de garage is dat de olie uit de koppelomvormer niet wordt gewisseld omdat daar geen aftakplug is (vermoed ik). Vandaar dat ze bij zo'n spoeling er 20-30 liter doorjagen en je ziet dat dan in de vatjes)

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Mijn Duits is niet fantastisch, vandaar dat ik slachtoffers zoek om mee te gaan
                Wisselt de dealer olie als je daar expliciet om vraagt of weigeren ze? Want ik was dat van plan;

Zou auto-matic bijvoorbeeld ook niet perfect kunnen spoelen? Als je een hele bak reviseert moet je het nut van een spoeling toch ook beseffen? Daar kan je trouwens een gratis diagnose laten doen...
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• ik heb nu al heel wat ellenlange threads op allerhande fora gelezen en de tim eckart methode blijkt toch iets speciaals te zijn. Op tijd spoelen maakt revisie klaarblijkelijk onnodig.

Comment

grootste nut is dat ook de vuile deeltjes in de olie worden weggespoeld.

Volgens MB moet de olie van de automatische bakken niet verwisseld worden, maar het wordt meer en meer aangeraden. Bij m'n vader is hij nu al 2 keer gewisseld. Maar, probleem bij een gewone oliewissel in de garage is dat de olie uit de koppelomvormer niet wordt gewisseld omdat daar geen aftakplug is (vermoed ik). Vandaar dat ze bij zo'n spoeling er 20-30 liter doorjagen en je ziet dat dan in de vatjes)

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Mijn Duits is niet fantastisch, vandaar dat ik slachtoffers zoek om mee te gaan
                    Ik ben volgende week in Bottrop,als je hulp nodig hebt zeg maar

Comment

• maar ik denk dat ik eerst ook eens bij http://www.mijn-mercedes.be ga kijken. Die heeft tenminste ook een publicatie staan op de automatichwechsel... - site. Alleen, heb afgelopen donderdag die zijn straat 2 keer op- en afgereden maar niet gevonden

Comment

Volgens MB moet de olie van de automatische bakken niet verwisseld worden,
                        Voorgeschreven om de 80.000km ongeveer, afhankelijk van het model.

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                        Maar, probleem bij een gewone oliewissel in de garage is dat de olie uit de koppelomvormer niet wordt gewisseld omdat daar geen aftakplug is (vermoed ik).
                        Fout. Zit wel een aftapplug in.

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                        Vandaar dat ze bij zo'n spoeling er 20-30 liter doorjagen en je ziet dat dan in de vatjes)
                        In een boite zit 7 liter olie ongeveer

Comment

• awel ja, 't is 't principe dat telt he

maar wat is er nu aan van die 'onreinigheden' die ze bij een gewone oliewissel niet zouden kunnen verwijderen ?

Comment

awel ja, 't is 't principe dat telt he

maar wat is er nu aan van die 'onreinigheden' die ze bij een gewone oliewissel niet zouden kunnen verwijderen ?

Ik ben geen expert op dat vlak, dus ga geen uitspraken doen voor waarheid, maar in mijn ogen is dat overbodig.
                            Er liggen in het carter van de boite magneten voor de metaaldeeltjes op te vangen, en een filter voor nog extra vuil op te vangen.

Volgens mij is het nuttiger om jaarlijks de boite-olie te vervangen dan die eckhart methode 1 keer om de zoveel tijd te herhalen. Mijn redenering is ook dat wanneer dat werkelijk zo goed was, Mercedes dat al lang voorgeschreven had.

Comment

• Waar dat wel kan helpen zijn occasies met achterstallig onderhoud.
                              Maar zoals in dat filmpje bij een C 63 AMG lijkt me vooral duur

Comment

• wat is de link nu weer naar die gele site waar je onderdelennrs kan op vinden ?

En ben je zeker dat de 722.6.. - transmissies een aftakplug hebben bij de koppelomvormer ?

Comment

• kan ik voor de onderhoudshistoriek gewoon terecht bij de mb-garage waar 'ie al altijd onderhouden is denk je ?

Comment

wat is de link nu weer naar die gele site waar je onderdelennrs kan op vinden ?

En ben je zeker dat de 722.6.. - transmissies een aftakplug hebben bij de koppelomvormer ?
                                    Sommigen wel, sommigen niet.

722.9 zeker wel, en bij 722.6 hangt het echt van model tot model af heb ik de indruk.

Comment

kan ik voor de onderhoudshistoriek gewoon terecht bij de mb-garage waar 'ie al altijd onderhouden is denk je ?
                                      Ja, normaalgezien houden die dat bij.

Comment

• ik wacht verdorie nog steeds op mijn epc-login via mercedesforum.nl

Comment

ik wacht verdorie nog steeds op mijn epc-login via mercedesforum.nl

Tsja, de mijne krijg je niet

Comment

Working...
                                          X