Oorspronkelijk geplaatst door steben
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtentheeft weer lang geduurd
Dus nu is dat wel een beetje onnozel om zowel een 201 als 202 tegelijkertijd te kopen, maar deze kans kan ik écht niet laten liggen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNet een bod gedaan op een W202 C280 benzine, maar is geweigerd
Met een beetje geluk belt hij me morgen terug op
Comment
-
The first 250 Panthers were powered by a Maybach HL 210 P30 engine, V-12 gasoline engine which delivered 650 metric hp at 3000 rpm and had three simple air filters.[19] Starting in May 1943, the Panthers were built using the 700 PS (690 hp, 515 kW)/3000 rpm, 23.1 litre Maybach HL 230 P30 V-12 gasoline engine. The light alloy block used in the HL 210 was replaced by a cast iron block to save aluminum. Two multistage "cyclone" air filters were used to automate some of the dust removal process.[20][21]
The HL 230 P30 engine was a very compact design, which kept the space between the cylinder walls to a minimum. The crankshaft was composed of seven discs, each with an outer race of roller bearings, and a crankshaft pin between each disc. To reduce the length of the engine further, by one half a cylinder diameter, the two banks of 6 cylinders of the V-12 were not offset - the center points of the connecting rods of each cylinder pair in the "V" where they joined the crankshaft pin were thus at the same spot rather than offset; to accommodate this arrangement, one connecting rod in the pair of cylinders was forked and fit around the other "solid" connecting rod at the crankshaft pin. (A more typical "V" engine would have had offset cylinder banks and each pair of connecting rods would have fit simply side by side on the crankshaft pin). This compact arrangement with the connecting rods was the source of considerable teething problems early on.[22] Blown head gaskets were another problem, which was corrected with improved seals in September 1943. Improved bearings were introduced in November 1943 to replace the faulty ones that had failed frequently. An engine governor was also added in November 1943 that reduced the maximum engine speed to 2500 rpm. An eighth crankshaft bearing was added beginning in January 1944 to help reduce motor failures.[23]
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten6 in lijn of V6?
Als ie deze week niet meer belt zal het voor december zijn.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenEn dan nog maar ne 4-zitter.
Welke idioot gaat nu ook achter in het midden zitten in zo'n kar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenUiteraard, zo moet zo een kar zijn.
Welke idioot gaat nu ook achter in het midden zitten in zo'n kar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenUiteraard, zo moet zo een kar zijn.
Welke idioot gaat nu ook achter in het midden zitten in zo'n kar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten... 'Mercedes museum Stuttgart' ...
Stel je voor .. lang geleden .. onderweg met deze combinatie naar Le Mans of een van de andere circuits
Comment
Comment