Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Ja, fak zeg... slechts na meer als een half miljoen kms voelt dat nog als nieuw aan... brol!
    Ik heb het dan wel vooral over het gevoel

    Dat van de 203 is op gebied van bouwkwaliteit echt schandalig, lijkt wel een BMW zo snel versleten.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Daarseffens een resem Benz'en gezien waar je echt weke knieën van krijgt.
      Die ben ik daarnet in Izegem tegen gekomen!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
        Ik heb het dan wel vooral over het gevoel

        schakelgevoel in een oude benz is perfect. Je voelt mooi wat er gebeurd imo.

        Meer dan bijv. bij een nieuwe bmw, waarbij de schakelwegen misschien wel kort en 'strak' zijn, maar uiteindelijk voel je niet wat je aan het doen bent in die boterbak.

        Comment


        • Die '300-GUL' en die groene afgelopen week gespot op de E17 vlak voor Kortrijk - op een camion.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
            Ik heb eens eentje meegehad en die was toch best zuinig, kwam makkelijk toe met 5-6 liter.
            Was zuiniger dan onze E

            V-bak sprong wel soms uit 3de en zo. Manuele bakken van de 203 generatie zijn de slechtste ooit ofzo, denk dat die van een 124 zelfs beter is, en dat is op zich ook al een ramp.
            204 is een grote sprong voorwaarts, maar nog altijd kut.
            Wow, da's wel erg zuinig, ik hoor altijd tussen de 6,5 en 9l/100km
            Ivm die manuele bakken heb je me echt nieuwsgierig gemaakt, ik zou eens wat manuele Benzen willen rijden, vooral de 204 dan. De 201 had inderdaad niet zo'n superaangename versnellingsbak, maar die was op de mijne wel echt versleten en na een tijd went dat wel, ik kon er zeker mee leven (als hij weer niet vast zat in 5e en ik hem er met 2 handen moest uit trekken )
            Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
            Ah f**ck, dat moet S210 zijn uiteraard. Excuses Michel.
            210? Daar zou ik gewoon ver uit de buurt blijven, ken niet veel mensen die daar tevreden van waren

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
              Wow, da's wel erg zuinig, ik hoor altijd tussen de 6,5 en 9l/100km
              Ivm die manuele bakken heb je me echt nieuwsgierig gemaakt, ik zou eens wat manuele Benzen willen rijden, vooral de 204 dan. De 201 had inderdaad niet zo'n superaangename versnellingsbak, maar die was op de mijne wel echt versleten en na een tijd went dat wel, ik kon er zeker mee leven (als hij weer niet vast zat in 5e en ik hem er met 2 handen moest uit trekken )

              210? Daar zou ik gewoon ver uit de buurt blijven, ken niet veel mensen die daar tevreden van waren
              Ik ken bijna niemand die content was van de Mercedes die ze gehad hebben, of het nu 220, 210, 203 of 211 is.

              Maar allemaal kopen ze een nieuwe

              Comment


              • Volgens mij is Blackfox toch een beetje een dramaqueen hoor

                Begrijpelijk, want in plaats van een vijfbak krijgt de Mercedes standaard een vlot en probleemloos schakelende zesversnellingsbak mee. Met de "zes" als echte spaarversnelling.
                autoweek over de C180 W203
                De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Schakelen gaat exact en met korte slagen. Mercedes-Benz noemt dit direct control.
                autoweek over de C160 Sportcoupé
                Die A klasse had mij namelijk vooral verwonderd over het aandrijfgeheel, de erg precieze en soepele versnellingsbak samen met een stevige koppelingspedaal die heel goed te doseren valt.
                En vanaf de eerste meters werden deze verwachtingen reeds ingelast, de versnellingsbak laat zich soepel en precies schakelen, net als de koppeling die stevig is, maar veel gevoel doorlaat. Een enorme sprong voorwaarts wat dat betreft
                een anonieme bron die er erg veel van kent over de 204

                Comment


                • Vosje kan gewoon niet rijden met handbak.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Ik ken bijna niemand die content was van de Mercedes die ze gehad hebben, of het nu 220, 210, 203 of 211 is.

                    Maar allemaal kopen ze een nieuwe
                    Het zijn nu net wel de minste modellen qua kwaliteit die je daar opsomt denk ik hé
                    Van de 203 en W211 heb ik nog wel goede dingen gehoord, van de andere niet veel

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Vosje kan gewoon niet rijden met handbak.
                      Je zou het beginnen denken ja

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        210? Daar zou ik gewoon ver uit de buurt blijven, ken niet veel mensen die daar tevreden van waren
                        Tja, aan de andere kant heeft mijn nonkel nu al bijna 400.000kms op zijn 290TD gezet...

                        Zijn er zoveel gekende problemen dan? En de 220/270 motor?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                          Het zijn nu net wel de minste modellen qua kwaliteit die je daar opsomt denk ik hé
                          Van de 203 en W211 heb ik nog wel goede dingen gehoord, van de andere niet veel
                          Mercedes-klanten zijn altijd zeikerds. Drama queens die beweren dat een 124 en 190 zoveel beter waren. Bullshit, de concurrentie is gewoon dichterbij gekomen

                          Comment


                          • Roest.

                            En roest.

                            Voor de rest roest.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                              Tja, aan de andere kant heeft mijn nonkel nu al bijna 400.000kms op zijn 290TD gezet...

                              Zijn er zoveel gekende problemen dan? En de 220/270 motor?
                              Als je een goed onderhouden exemplaar vind is dat een dijk van een wagen.
                              Maar je moet niet die goedkope kopen met 300.000km want uiteraard zijn daar kosten aan.

                              Als het is om afstanden te doen is een 210 ongeveer het beste wat je kan kopen voor hetgeen het kost. 220 CDI is wel de motor die ik zou verkiezen, snel genoeg en zuiniger.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Roest.

                                En roest.

                                Voor de rest roest.
                                Ja, 124 en 190 hadden daar inderdaad geen last van

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Ja, 124 en 190 hadden daar inderdaad geen last van
                                  Het ging toch over een 210?

                                  Comment


                                  • Ah, ik dacht dat dat reactie was op mijn reply van "alsof het vroeger beter was"

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Ah, ik dacht dat dat reactie was op mijn reply van "alsof het vroeger beter was"

                                      Nee.


                                      Maar vroeger was het wel beter.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Yep.

                                        Allez, 't was (nog) geen opening, maar 'n receptie van een oldtimerclub. Even binnengewandeld en wat piccies geschoten.

                                        De showroom is gigantisch! Maar ik vermoedde al dat 'ie nog niet af is, idd, want er zijn enkele serieuze afwerkingsblunders te bespeuren... denk dat een aantal zaken gewoon tijdelijk zijn om al voort te kunnen.

                                        Sublieme sfeer wel in de garage (erg "Niederlassung"erig, doet erg Duits aan zo met 3 verdiepingen), maar bijna té groot.
                                        ben er vandaag ook geweest Gilles... 't is echt ferm om zo'n garage in Belgie tegen te komen. We hadden een uitnodiging gekregen met als teaser het gebouw en het heeft gewerkt want ik wou dit toch wel es in 't echt zien... en het was de moeite verdorie!!! Om nog maar te zwijgen van de prachtige 300SL's die boven stonden te pronken. Al was de collectie in 't algemeen wel de max.

                                        't was de moeite....echt waar. Blij da'k es langs geweest ben.
                                        Porsche 996 GT3 RS
                                        Porsche 964 RS
                                        BMW ///M3 e30
                                        Mercedes c250 CDI AMG
                                        www.flamebox.be

                                        Comment


                                        • Idem. Al was het niet op uitnodiging, maar gewoon 'es binnengesprongen en gevraagd of ik de oldies mocht bekijken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X