vet. wel jammer dat die velgen zwartgelakt zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAls ik de 190 en de nieuwste C-klasse vergelijk, en de TN310 en laatste Sprinter, is de vooruitgang op het vlak van camionettes véél groter dan die op het vlak van personenwagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greetje Bekijk BerichtenHeb proefrit met de 3.0 V6 gedaan voor en na de recente facelift.
Voor de facelift: echt niet te doen, de motor buiten beschouwing gelaten.
Na de facelift: een droom om mee te rijden, comfortabel, compartiment goed geluidsarm, putten en kuilen goed verteerd, wendbaar, motor subliem, in één woord: subliem. Heel goed benadering van het comfort en rijden in een personenwagen.
nou kan een fl iets doen, maar geen ommekeer maken
een oude viano reed goed, kan me niet voortsellen dat een nieuwe opeens subliem rijdt
(oke nieuwe banden doen al dikwijls veel)
Comment
-
De materiaal keuze binnenin is opmerkelijk beter.
Bij de testrit geen gekraak en gepiep meer in het interieur.
Geluidsisolatie is ook beter. Het rijden op zich is ook echt veel beter.
De testritten gebeurden telkens in duo met de Multivan 180 PK DSG op dezelfde dag.
De eerste maal met de "oude" Viano 3.0 204 PK.
Onze voorkeur ging toen unaniem naar de Multivan.
De tweede maal dus met de "nieuwe" Viano 3.0 224 PK.
Geen twijfel: voorkeur héél duidelijk voor de Viano.
Zoals ik reeds meedeelde: de bestelbon is getekend, levering einde januari.
Opteerde voor de meeste opties.
Twijfelde voor de optie GSM vooruitrusting (volgens de verkoper niet nodig wegens aanwezige bleutooth) en bijkomende airco voor de passagiersruimte (volgens de verkoper enkel nuttig voor taxi met passagiers op de derde zitrij.)
Voor de rest practisch full option; ook psm module genomen als optie: graag had ik hierover iets meer technische uitleg (mogelijkheden)
Comment
-
Proficiat Greetje, prachtige aankoop.
De PSM module zou toelaten om toegang te hebben tot de electronica van de wagen.
Voor mij (als rolstoelgebruiker) zou dit misschien nuttig kunnen zijn voor mijn aanpassingen (gasring op het stuur, eventuele lift,..).
Ik zou hier ook graag iets meer van willen weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greetje Bekijk BerichtenDe materiaal keuze binnenin is opmerkelijk beter.
Bij de testrit geen gekraak en gepiep meer in het interieur.
Geluidsisolatie is ook beter. Het rijden op zich is ook echt veel beter.
De testritten gebeurden telkens in duo met de Multivan 180 PK DSG op dezelfde dag.
De eerste maal met de "oude" Viano 3.0 204 PK.
Onze voorkeur ging toen unaniem naar de Multivan.
De tweede maal dus met de "nieuwe" Viano 3.0 224 PK.
Geen twijfel: voorkeur héél duidelijk voor de Viano.
Zoals ik reeds meedeelde: de bestelbon is getekend, levering einde januari.
Opteerde voor de meeste opties.
Twijfelde voor de optie GSM vooruitrusting (volgens de verkoper niet nodig wegens aanwezige bleutooth) en bijkomende airco voor de passagiersruimte (volgens de verkoper enkel nuttig voor taxi met passagiers op de derde zitrij.)
Voor de rest practisch full option; ook psm module genomen als optie: graag had ik hierover iets meer technische uitleg (mogelijkheden)
Wanneer bijvoorbeeld een merk als Hymer een chassis koopt bij Mercedes om er een Kampeerwagen van te maken, komt de PSM zeer goed van pas. Daardoor wordt de mogelijkheid geschept om te programmeren dat bijvoorbeeld de elektrische trap en kanteldaken dichtgaan vanaf dat men 30 per uur rijdt, of is het mogelijk om te programmeren dat wanneer men wilt vertrekken zonder de badkamerdeur dicht te doen dit niet kan.
Wat het voordeel is voor een standaard-Viano is mij persoonlijk niet duidelijk, maar misschien heb jij als klant wel een idee, en als je dan iemand vindt met genoeg kennis van zaken kan hij of zij alles programmeren wat je wilt.
PSM module wordt dus gebruikt als link naar de verschillende CAN-bussen van de wagen, iets wat het grote probleem is bij ombouwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greetje Bekijk BerichtenHeb proefrit met de 3.0 V6 gedaan voor en na de recente facelift.
Voor de facelift: echt niet te doen, de motor buiten beschouwing gelaten.
Na de facelift: een droom om mee te rijden, comfortabel, compartiment goed geluidsarm, putten en kuilen goed verteerd, wendbaar, motor subliem, in één woord: subliem. Heel goed benadering van het comfort en rijden in een personenwagen.
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengreetje undercover-vrouw
nou kan een fl iets doen, maar geen ommekeer maken
een oude viano reed goed, kan me niet voortsellen dat een nieuwe opeens subliem rijdt
(oke nieuwe banden doen al dikwijls veel)
Het kon moeilijk slechter.....
Oorspronkelijk geplaatst door Greetje Bekijk BerichtenDe materiaal keuze binnenin is opmerkelijk beter.
Bij de testrit geen gekraak en gepiep meer in het interieur.
Geluidsisolatie is ook beter. Het rijden op zich is ook echt veel beter.
De testritten gebeurden telkens in duo met de Multivan 180 PK DSG op dezelfde dag.
De eerste maal met de "oude" Viano 3.0 204 PK.
Onze voorkeur ging toen unaniem naar de Multivan.
De tweede maal dus met de "nieuwe" Viano 3.0 224 PK.
Geen twijfel: voorkeur héél duidelijk voor de Viano.
Zoals ik reeds meedeelde: de bestelbon is getekend, levering einde januari.
Opteerde voor de meeste opties.
Twijfelde voor de optie GSM vooruitrusting (volgens de verkoper niet nodig wegens aanwezige bleutooth) en bijkomende airco voor de passagiersruimte (volgens de verkoper enkel nuttig voor taxi met passagiers op de derde zitrij.)
Voor de rest practisch full option; ook psm module genomen als optie: graag had ik hierover iets meer technische uitleg (mogelijkheden)
Btw, bestaat die Viano nog steeds in 3 lengtes en voor welke heb je dan gekozen?Last edited by Metaxa; 19/11/2010, 17:11.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichtenknap! foto is hier trouwens vlakbij getrokken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk BerichtenIs dat jou Benz die vaak aan de overkant van die straat misschien (want ik zie daar vaak een identieke benz staan zoals de jouwe)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichtenvet. wel jammer dat die velgen zwartgelakt zijn.
jammer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk BerichtenIs dat jou Benz die vaak aan de overkant van die straat misschien (want ik zie daar vaak een identieke benz staan zoals de jouwe)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten55 kan ook, denk ik.
Comment
Comment