Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Technisch vraagje voor de zelfverklaarde Benz-gekken hier!
Ben op zoek naar een nieuwe mengselverdeler voor de 190E. Nu, daar bestaan een aantal verschillende varianten van.
Enerzijds heb je verschillende luchthoeveelheidsmeters, anderzijds ook verschillende brandstofverdelers (ook wel 'spinnekoppen' genoemd).
Er bestaan dus verschillende combinaties van beide.
Ik zoek dus eentje van/voor een 2.3 liter M102, maar ook daarvoor bestaan blijkbaar verschillende combo's.
De originele mengenteiler van m'n motor is de volgende:
- luchthoeveelheidsmeter: 0 438 121 001 LM0001
- brandstofverdeler: 0 438 101 026 (grijs/zwart type-plaatje)
Even Ebay.de afschuimen en al snel vind je volgende combo's:
Dus mijn voor de hand liggende vraag:
Wat zijn de verschillen tussen de typenummers, kleurcodes van de plaatjes, en de 'LM'-nummers?
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met toleranties? Maar in welke zin?
Of gewoon nog niet oud en lui en toch een Benz willen...
voor de benz-badge en niet de benz-way dan daar gaan we weer
Djenne had gelijk op de "na"talk zondagavond: echte "goede" bakken bestaan er amper of ze moeten al BMW heten.
Voor sommige schakelbaken moet je niet enkel niet lui zijn, maar gewoonweg overijverig
Ik denk dat Carlito trouwens terecht sprak over een E-klasse (en hoger)
een benz manueel schakelt niet slecht, je moet er wel voor kunnen schakelen wil je schokvrij rijden, en das voor veel mensen ff moeilijk als ze eens een keertje ermee rijden en de leuze van slechte manuele bakken tot ten treure toe gehoord te hebben
maar bijna iedereen leert het wel, tis vooral dom vind ik om te moeten schakelen, en mercedes automaten zijn gewoonweg te goed om te laten liggen
Niet iedereen is een Mercedesfreak en denkt meteen "AUTOMAAT" bij het woord Mercedes. Het lijkt hier echt alsof jullie soms vast zitten in jullie eigen denkwijzen ...
Onze vorige Mercedes was manueel, een W210 220 diesel. Dat schakelde niet aangenaam. Big deal, rijden deed het toch en het was comfortabel (behalve het schakelen dan). Onze nieuwe is wel automaat omdat mijn vader last heeft van zijn linkerbeen. Anders was het waarschijnlijk ook gewoon weer manueel geweest.
En waarom niet? Tot ik op dit forum kwam, hoorde ik ook nooit iemand zeggen: "oh my god het is een manuele!".
Een gemiddelde Mercedeskoper, en zo zijn er meer dan de echte freaks waarvan er hier 35 zitten, denkt nog wel eens aan andere zaken dan "oh jeetje automaat of het is geen echte Mercedes" wanneer hij een auto koopt, hoor. Veel van de ideeën over auto's die hier circuleren zijn aangekweekt door gedrag dat herhaald en gekopieerd wordt. Er is geen mens die geboren wordt en denkt: "later moet het automaat zijn want manueel is achterlijk". Als je veel met auto's rijdt, dan kan je dat idee misschien wel krijgen. Maar dan moet je ieder jaar een andere auto kopen (want kijk, velen die hier wisdom spuien zijn nog geen 30) of oud zijn.
Mijn vader is 62 en hij heeft sinds het jaar 80 vier auto's gehad, iedere 10 jaar een. Dan ga je er wel vanuit dat je nieuwe auto beter zal zijn dan je vorige ... Automaat of niet.
Dus in plaats van "dat snap ik dus echt niet" misschien volgende keer iets meer moeite doen? Het is net hetzelfde als zeggen van iemand die rodekool klaarmaakt uit een bokaal: "dat snap ik niet" ... Gewoon omdat je zelf een moestuin hebt. Niet iedereen heeft dezelfde kennis of behoeftes. Als het forum representatief was voor de samenleving, zou de meestverkochte auto dan een Mégane zijn?
Comment