Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ben een automaat man sowieso.
    Ouders altijd mee gereden (geen benzen tussen haakjes) en heb zelf ook fysiek last van linkerbeen. Dus langer dan 15min is dagelijkse kost en vanaf dan ben ik gewoonweg een gehandicapte. File is een ramp. Ik rij ook niet graag in andermans manuele kar bv.

    Maar manuele bakken gaan bevechten doe ik ook niet. Ik vind het wel jammer.
    MB automaten zijn nu eenmaal stuk voor stuk pareltjes van techniek, terwijl de manuele bakken niet slecht maar ook niet "echt" goed zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
      MB automaten zijn nu eenmaal stuk voor stuk pareltjes van techniek, terwijl de manuele bakken niet slecht maar ook niet "echt" goed zijn.
      Toch even een kanttekening: op 170.000 km heeft mijn 5-trapsautomaat in 300 CE-24 Cabriolet het begeven... Was ook niet meer te reviseren, dus fonkelnieuwe laten plaatsen bij officiële MB-dealer... Overbodig te zeggen dat ik dat jaar met voorsprong 'klant van het jaar' geworden ben :-(((

      Merk ook dat de 4-traps in de 500 SL veel beter is, misschien omdat de 5-traps destijds de allereerste ter wereld was, en nog wat experimenteel was waardoor de kinderziektes kunnen verklaard worden. Had ik dat geweten, zeker voor 4-traps gegaan... Ofwel rijdt/schakelt de SL gewoon fijner omdat hij zo'n berg koppel heeft, iets wat de 300 24-klepper tekort komt.
      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
        Toch even een kanttekening: op 170.000 km heeft mijn 5-trapsautomaat in 300 CE-24 Cabriolet het begeven... Was ook niet meer te reviseren, dus fonkelnieuwe laten plaatsen bij officiële MB-dealer... Overbodig te zeggen dat ik dat jaar met voorsprong 'klant van het jaar' geworden ben :-(((

        Merk ook dat de 4-traps in de 500 SL veel beter is, misschien omdat de 5-traps destijds de allereerste ter wereld was, en nog wat experimenteel was waardoor de kinderziektes kunnen verklaard worden. Had ik dat geweten, zeker voor 4-traps gegaan... Ofwel rijdt/schakelt de SL gewoon fijner omdat hij zo'n berg koppel heeft, iets wat de 300 24-klepper tekort komt.
        de 4-bak is legendarisch.

        Laten we zeggen dat ik met al wat automaten gereden heb en ok wel wat verhalen heb over andere merken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
          Niet iedereen is een Mercedesfreak en denkt meteen "AUTOMAAT" bij het woord Mercedes. Het lijkt hier echt alsof jullie soms vast zitten in jullie eigen denkwijzen ...

          Onze vorige Mercedes was manueel, een W210 220 diesel. Dat schakelde niet aangenaam. Big deal, rijden deed het toch en het was comfortabel (behalve het schakelen dan). Onze nieuwe is wel automaat omdat mijn vader last heeft van zijn linkerbeen. Anders was het waarschijnlijk ook gewoon weer manueel geweest.

          En waarom niet? Tot ik op dit forum kwam, hoorde ik ook nooit iemand zeggen: "oh my god het is een manuele!".

          Een gemiddelde Mercedeskoper, en zo zijn er meer dan de echte freaks waarvan er hier 35 zitten, denkt nog wel eens aan andere zaken dan "oh jeetje automaat of het is geen echte Mercedes" wanneer hij een auto koopt, hoor. Veel van de ideeën over auto's die hier circuleren zijn aangekweekt door gedrag dat herhaald en gekopieerd wordt. Er is geen mens die geboren wordt en denkt: "later moet het automaat zijn want manueel is achterlijk". Als je veel met auto's rijdt, dan kan je dat idee misschien wel krijgen. Maar dan moet je ieder jaar een andere auto kopen (want kijk, velen die hier wisdom spuien zijn nog geen 30) of oud zijn.

          Mijn vader is 62 en hij heeft sinds het jaar 80 vier auto's gehad, iedere 10 jaar een. Dan ga je er wel vanuit dat je nieuwe auto beter zal zijn dan je vorige ... Automaat of niet.

          Dus in plaats van "dat snap ik dus echt niet" misschien volgende keer iets meer moeite doen? Het is net hetzelfde als zeggen van iemand die rodekool klaarmaakt uit een bokaal: "dat snap ik niet" ... Gewoon omdat je zelf een moestuin hebt. Niet iedereen heeft dezelfde kennis of behoeftes. Als het forum representatief was voor de samenleving, zou de meestverkochte auto dan een Mégane zijn?
          Je kan ook gewoon zeggen "automaat hoeft niet voor mij, achterlijk of niet"

          Comment


          • Onze S210 220CDI is ook een manuele. Vooraf was ik wat bang voor de bak omdat ik altijd gehoord had dat manuele Benzboites geen hoogvliegers waren.

            Nu moet ik toch zeggen dat dit vrij aangenaam schakelt! Ok, van 1e naar 2e is wat stroef maar voor het overige vind ik er weinig mis mee. Enkel het filerijden is wat vervelend, maar goed, da's eigen aan een handgeschakelde.

            Mij zal je geen slecht woord over manuele boites horen zeggen, al ben ik eigenlijk een automaatrijder.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
              Mij zal je geen slecht woord over manuele boites horen zeggen, al ben ik eigenlijk een automaatrijder.
              wel ja, zo kan je het ook zeggen

              Comment


              • 3 Mercedessen die ik ooit in mijn garage wil hebben


                S500

                Comment


                • Comment


                  • pffff als ik de lotto win ... simpele big benz break man!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                      Gisteren zo eentje zien rijden en het viel echt zwaar tegen
                      Geef mij dan maar Bluewater bij BMW
                      Bluewater is inderdaad een stuk knapper, maar daar hangt dan weer een BMW aan vast hé
                      Nee dat Benz blauw is echt wel hevig irl, ik vind het niet zo mooi, terwijl ik Bluewater prachtig vind.

                      Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                      voor de benz-badge en niet de benz-way dan daar gaan we weer
                      Djenne had gelijk op de "na"talk zondagavond: echte "goede" bakken bestaan er amper of ze moeten al BMW heten.
                      Voor sommige schakelbaken moet je niet enkel niet lui zijn, maar gewoonweg overijverig

                      Ik denk dat Carlito trouwens terecht sprak over een E-klasse (en hoger)
                      Ik snap echt niet waarom een Benz niet manueel mag zijn en een BMW of een Audi wel, da's toch dikke zever .
                      En wat je daar zegt over schakelbakken vind ik ook wat raar, de manuele BMW's die ik reed (oud en nieuw) vond ik qua bak allebei niet spectaculair, vooral de nieuwe zijn me te stroef en wat hakerig, wel direct, maar te veel gericht op sportief rijden. Volvo vind ik erg goede bakken hebben (heel soepel), Jappen hebben leuke bakken, de Saab's waar ik ervaring mee heb schakelden ook erg goed, VW's schakelen leuk, de nieuwe Audi A4 schakelt lekker aangenaam enz. De enige manuele bak die ik echt niet leuk vind tot hiertoe is die in de A6 van m'n vader. Benz-automaten zijn goed, maar de 5 traps is niet echt meer van deze tijd en de 7-bak is enorm goed, maar veel concurrentie doet het even goed (BMW steptronic in de 320dA was de beste automaat die ik ooit reed bvb). Het blijft gewoon een kwestie van voorkeur en waarschijnlijk koop ik me ooit ook wel eens een automaat maar ik heb er nu geen zin in, mag ik dan geen Benz kopen ofwat ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                      Niet iedereen is een Mercedesfreak en denkt meteen "AUTOMAAT" bij het woord Mercedes. Het lijkt hier echt alsof jullie soms vast zitten in jullie eigen denkwijzen ...

                      Onze vorige Mercedes was manueel, een W210 220 diesel. Dat schakelde niet aangenaam. Big deal, rijden deed het toch en het was comfortabel (behalve het schakelen dan). Onze nieuwe is wel automaat omdat mijn vader last heeft van zijn linkerbeen. Anders was het waarschijnlijk ook gewoon weer manueel geweest.

                      En waarom niet? Tot ik op dit forum kwam, hoorde ik ook nooit iemand zeggen: "oh my god het is een manuele!".

                      Een gemiddelde Mercedeskoper, en zo zijn er meer dan de echte freaks waarvan er hier 35 zitten, denkt nog wel eens aan andere zaken dan "oh jeetje automaat of het is geen echte Mercedes" wanneer hij een auto koopt, hoor. Veel van de ideeën over auto's die hier circuleren zijn aangekweekt door gedrag dat herhaald en gekopieerd wordt. Er is geen mens die geboren wordt en denkt: "later moet het automaat zijn want manueel is achterlijk". Als je veel met auto's rijdt, dan kan je dat idee misschien wel krijgen. Maar dan moet je ieder jaar een andere auto kopen (want kijk, velen die hier wisdom spuien zijn nog geen 30) of oud zijn.

                      Mijn vader is 62 en hij heeft sinds het jaar 80 vier auto's gehad, iedere 10 jaar een. Dan ga je er wel vanuit dat je nieuwe auto beter zal zijn dan je vorige ... Automaat of niet.

                      Dus in plaats van "dat snap ik dus echt niet" misschien volgende keer iets meer moeite doen? Het is net hetzelfde als zeggen van iemand die rodekool klaarmaakt uit een bokaal: "dat snap ik niet" ... Gewoon omdat je zelf een moestuin hebt. Niet iedereen heeft dezelfde kennis of behoeftes. Als het forum representatief was voor de samenleving, zou de meestverkochte auto dan een Mégane zijn?
                      Dankuwel
                      Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                      Ik ben een automaat man sowieso.
                      Ouders altijd mee gereden (geen benzen tussen haakjes) en heb zelf ook fysiek last van linkerbeen. Dus langer dan 15min is dagelijkse kost en vanaf dan ben ik gewoonweg een gehandicapte. File is een ramp. Ik rij ook niet graag in andermans manuele kar bv.

                      Maar manuele bakken gaan bevechten doe ik ook niet. Ik vind het wel jammer.
                      MB automaten zijn nu eenmaal stuk voor stuk pareltjes van techniek, terwijl de manuele bakken niet slecht maar ook niet "echt" goed zijn.
                      Zoals ik zei, kwestie van voorkeur, ik mis gewoon iets als ik lang automaat rij en heb niet genoeg gevoel van controle (vooral in gladde omstandigheden of bij sportief rijden). Maar deze discussie blijft duren, misschien pas ik in dit opzicht beter in een BMW, maar ik heb liever een Benz

                      Comment


                      • hedendaags is ook anders dan oudere bakken.
                        Merken groeien naar elkaar toe.

                        Comment


                        • Ik heb ook absoluut geen probleem met de manuele boite in mijn mercedes, maar ik weet wel dat wanneer ik geen 190 zou hebben, of een oude diesel zonder power, dat ik automaat zou hebben.

                          Enige waar ik een manuele boite in zou leggen zou een 200CDI zijn, omdat je anders écht niet vooruit komt. Maar vanaf de 220CDI zou ik zowieso een automaat nemen.

                          En al dat gezever over een verouderde 5-bak automaat vind ik maar zever. Dat is al net hetzelfde als mensen die zeggen dat een Range niet goed rijdt. Dat moet je rijden op de manier dat hij ontworpen is, niet hoe je wilt dat hij gaat rijden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Ik heb ook absoluut geen probleem met de manuele boite in mijn mercedes, maar ik weet wel dat wanneer ik geen 190 zou hebben, of een oude diesel zonder power, dat ik automaat zou hebben.
                            ook een 250D of zo ?
                            300 zeker

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                              Je kan ook gewoon zeggen "automaat hoeft niet voor mij, achterlijk of niet"
                              Maar dat bedoel ik helemaal niet Ik zou onze Merc niet willen ruilen voor een handgeschakelde, hoor.

                              Ik bedoel gewoon: veel mensen zijn onwetend. Ik was het ook. Had zelfs nog nooit automaat gereden voor we de onze hadden. Maar wij hebben die gekocht uit een noodzaak, niet omwille van het comfort dat een automaat biedt. Hoewel dat comfort nu natuurlijk ook wel een van de grootste pluspunten is, maar ... dat was dus niet het uitgangspunt.

                              Als je niet met een (Mercedes-)automaat gereden hebt, weet je toch niet wat je mist. Mijn vriendin denkt (dacht?) zelfs nog dat automaten voor oude mannetjes waren. Net zoals mensen met een Renault Scénic gerust kunnen geloven dat dat het beste is wat hen ooit is overkomen. Who cares

                              Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              En al dat gezever over een verouderde 5-bak automaat vind ik maar zever. Dat is al net hetzelfde als mensen die zeggen dat een Range niet goed rijdt. Dat moet je rijden op de manier dat hij ontworpen is, niet hoe je wilt dat hij gaat rijden.
                              Vind ik dus ook. Dat is een opmerking die ze trouwens systematisch maken in AutoGids over de vijfbak. "Verouderd". Wij rijden met die verouderde automaat, wat kan ons dat nu in godsnaam schelen :p Of mijn pa nu 4, 5, 7 of 8 verhoudingen heeft, wat kan hem dat een kloot schelen ... Het ding is comfortabel en doet wat het doet.

                              Comment


                              • Ik rijd zelfs liefst met een automaat met weinig versnellingen. 4 is perfect, 5 is oké. 6, 7, 8 of meer is gewoon belachelijk.
                                Heb je al eens met zo'n 8-traps automaat gereden? Dat is verschrikkelijk irritant, omdat die bak constant schakelt naar een zo laag mogelijk toerental (waarop je dus geen zak koppel hebt), waardoor die ook continu zit terug te schakelen als je je gaspedaal 2mm verder indrukt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                  ook een 250D of zo ?
                                  300 zeker
                                  Lees eens goed

                                  Daar zou ik ook manueel in willen, die bakken zijn anders niet vooruit te branden

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Ik rijd zelfs liefst met een automaat met weinig versnellingen. 4 is perfect, 5 is oké. 6, 7, 8 of meer is gewoon belachelijk.
                                    Heb je al eens met zo'n 8-traps automaat gereden? Dat is verschrikkelijk irritant, omdat die bak constant schakelt naar een zo laag mogelijk toerental (waarop je dus geen zak koppel hebt), waardoor die ook continu zit terug te schakelen als je je gaspedaal 2mm verder indrukt.
                                    Inderdaad. Ik had dat gevoel ook bij een 7G tronic. Niet mijn dada-heid.

                                    Comment


                                    • full option



                                      naakt maar lekker

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                                        Dus in plaats van "dat snap ik dus echt niet" misschien volgende keer iets meer moeite doen? Het is net hetzelfde als zeggen van iemand die rodekool klaarmaakt uit een bokaal: "dat snap ik niet" ... Gewoon omdat je zelf een moestuin hebt. Niet iedereen heeft dezelfde kennis of behoeftes. Als het forum representatief was voor de samenleving, zou de meestverkochte auto dan een Mégane zijn?
                                        Maar een Mercedes is geen Mégane en daar is een reden voor.
                                        Ondermeer de uitstekende bouwkwaliteit (die je continu ervaart) en het comfort maken hem tot een Mercedes en deel daarvan is de automaat. De meeste W211, 212, en 204's zijn automaten denk ik.
                                        Een manuele bak bestellen in een Mercedes is als luchtvering in een Aixam.
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                          Inderdaad. Ik had dat gevoel ook bij een 7G tronic. Niet mijn dada-heid.
                                          een 7g voel je ni schakelen
                                          de rest ook niet hoor als je er ni op let

                                          Comment

                                          Working...
                                          X