Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• of die moet koud staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Maar een Mercedes is geen Mégane en daar is een reden voor.
      Ondermeer de uitstekende bouwkwaliteit (die je continu ervaart) en het comfort maken hem tot een Mercedes en deel daarvan is de automaat. De meeste W211, 212, en 204's zijn automaten denk ik.
      Een manuele bak bestellen in een Mercedes is als luchtvering in een Aixam.
      Ik ontken niet dat het beter is. Verse rodekool is ook verschillend van rodekool uit een bokaal, vooral qua smaak. Zoals een auto je van A naar B brengt heeft rodekool ook altijd als doel je gezond te maken, maar de manier waarop verschilt.

Mijn punt is gewoon dat "wij" of "jullie" het vanzelfsprekend vinden dat een Mercedes een automaat moet hebben, maar dat is niet vanzelfsprekend voor "iedereen". En de reden verschilt: ofwel willen ze het bewust niet, ofwel kennen ze het comfort niet van een automaat, of whatever.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        Maar een Mercedes is geen Mégane en daar is een reden voor.
        Ondermeer de uitstekende bouwkwaliteit (die je continu ervaart) en het comfort maken hem tot een Mercedes en deel daarvan is de automaat. De meeste W211, 212, en 204's zijn automaten denk ik.
        Een manuele bak bestellen in een Mercedes is als luchtvering in een Aixam.
        De enigste Mercedessen die ik gereden heb waar ik het kloppen vond zijn de 190 en de A klasse (2de generatie). Bij een C begon het al 'tegennatuurlijk' aan te voelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          een 7g voel je ni schakelen
          de rest ook niet hoor als je er ni op let
          Leve mijn (Audi) Multitronic, die voel je écht niet schakelen, hij heeft namelijk geen (of eigenlijk oneindig veel) versnellingen.

Mercedes heeft deze zgn. CVT-automaat ook, maar enkel in de A- en B-klasse.
          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
            Gelukkig maar.

Comment

• of ze vinden de meerprijs TE.. mensen die hun leven lang werken om gewoon met een C180 classic te rijden hoeven geen automaat :-) maar rijden wel in een prachtige wagen

kheb nu 10 dagen op het autosalon gewerkt voor de C-klasse, verbazingwekkend weinig vraag naar de automaat... nogtans is het nu de 7G-tronic plus.. heerlijke bak..

echt een C-250 4matic is mijn droomkar, kheb hem mogen aanschouwn als testwegen bij MB Belux voor de opleiding van het salon, estate unilak zwart met beige interieur en Full op... man man heerlijke bak

ikzelf ben 22 en wil niets anders meer dan een automaat, ok het is niet zo sportief rijden ? I don't care, kdoe gemiddeld 700 km per week en dan heb ik graag een automaatje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Dus in plaats van "dat snap ik dus echt niet" misschien volgende keer iets meer moeite doen? Het is net hetzelfde als zeggen van iemand die rodekool klaarmaakt uit een bokaal: "dat snap ik niet" ... Gewoon omdat je zelf een moestuin hebt. Niet iedereen heeft dezelfde kennis of behoeftes. Als het forum representatief was voor de samenleving, zou de meestverkochte auto dan een Mégane zijn?
                klein vraagje: is rode kool uit een bokaal lekkerder?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                  kheb nu 10 dagen op het autosalon gewerkt voor de C-klasse, verbazingwekkend weinig vraag naar de automaat... nogtans is het nu de 7G-tronic plus.. heerlijke bak.
                  Is vraag op het salon = verkoop overal?
                  doordenkertje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                    Is vraag op het salon = verkoop overal?
                    doordenkertje
                    neen dat weet'k ook, maar toch een kleine maatstaf denk ik.
                    ookal moet je rekening houden met het model. mensen die een C aanschaffen gaat minder vlug een automaat opteren dan mensen met een E of andere modellen.
                    en sommige modellen kan je enkel in automaat krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                      Leve mijn (Audi) Multitronic, die voel je écht niet schakelen, hij heeft namelijk geen (of eigenlijk oneindig veel) versnellingen.

Leve de multitronic!

Tot hij kapot is

De reden dat CVT enkel op A en B is, is omdat dat een versnellingsbak is die geen koppel aankan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Leve de multitronic!

Tot hij kapot is

De reden dat CVT enkel op A en B is, is omdat dat een versnellingsbak is die geen koppel aankan.
                        Voorlopig houdt hij het al bijna 90.000 km probleemloos (hout vasthouden!!) vol... Maar ik ben wel enkel voor de Multitronic gegaan omdat ik de luxe had als bedrijfswagen de V6 in m'n budget te krijgen, want in combinatie met de 2 liter 4-cylinder was het geluid niet echt aangenaam bij stevig optrekken.
                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                          of ze vinden de meerprijs TE.. mensen die hun leven lang werken om gewoon met een C180 classic te rijden hoeven geen automaat :-) maar rijden wel in een prachtige wagen

kheb nu 10 dagen op het autosalon gewerkt voor de C-klasse, verbazingwekkend weinig vraag naar de automaat... nogtans is het nu de 7G-tronic plus.. heerlijke bak..

echt een C-250 4matic is mijn droomkar, kheb hem mogen aanschouwn als testwegen bij MB Belux voor de opleiding van het salon, estate unilak zwart met beige interieur en Full op... man man heerlijke bak

ikzelf ben 22 en wil niets anders meer dan een automaat, ok het is niet zo sportief rijden ? I don't care, kdoe gemiddeld 700 km per week en dan heb ik graag een automaatje
                          Zeg dat eens tegen die mannen van AMG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                            Zeg dat eens tegen die mannen van AMG
                            Jaaaah, idd al de AMG modellen zijn automaat, alle sportwagens zijn bijna automaat. maar als je kijkt naar de doorsnee wagens is het commentaar toch dat handgeschakeld sportiever is ? ikzelf kan sportief genoeg rijden met een automaat ze, daarvoor is zo'n 7G perfect ! die vroegere 5traps waren daar iets minder goed voor...

Comment

• Is formule 1 dan niet meer het summum?
                              (rijden al jaren met gerobotiseerde bak)
                              Het blijft een kwestie van controle, hoe meer je kan controleren (elektronisch schakelen) hoe sportiever je kan sturen.
                              Maar dat is allemaal hopeloos relatief in onze huidige verkeerssituatie

Comment

• Schitterend exemplaar

Comment

• Comment

• Comment

• G klasse

Comment

• Euro 6-norm

Verkopen in Belgie overstijgen de verwachtingen ruimschoots dit jaar al. Dacht dat er al meer verkocht waren dit jaar dan vorig jaar en het jaar ervoor over heel het jaar bekeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Euro 6-norm

Verkopen in Belgie overstijgen de verwachtingen ruimschoots dit jaar al. Dacht dat er al meer verkocht waren dit jaar dan vorig jaar en het jaar ervoor over heel het jaar bekeken.
                                          Gaan ze die nog lang in productie houden?

wat een auto
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X