Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij m'n garagist waren ze deze namiddag een vers gereviseerd 300SL-blok (W198 roadster) op de testbank aan het monteren, morgen = rodage op de bank.
Ik heb een uur staan kijken, dat blok is kunst
De persoon die er aan bezig was heeft die roadster gerestaureerd voor een kennis, volgend jaar is z'n eigen Gullwing aan de beurt.
Toen ie zelf 20 was werkte hij voor iemand die een Gullwing en 2 roadsters naast elkaar had staan... te koop aan 80.000 BEF/stuk. Ik heb 'm een bod gedaan van 2000€ op zijn gullwing, maar ie hapte niet toe
Mooi blok he
Hier zit zo ook iemand die er 5 heeft.
gekocht aan 200.000 euro het stuk.
Van een investering gesproken
Ik durf het ten zeerste te betwijfelen.
Tegenwoordig zijn er té veel auto's in elke categorie, en zijn auto's ook te degelijk.
Ten tijde van de 300SL was deze relatief concurrentieloos, en 10 à 20 jaar later schoot er helemaal niets over van z'n tegenhangers... op dat moment werden die karren totaal niet naar waarde geschat zoals nu wel het geval is.
SLS is een steengoeie auto en de restwaarde zal wel meevallen (al hoop ik van niet ), maar ik zie die auto niet snel in prijs stijgen, laat staan dat z'n waarde ooit over z'n huidige nieuwprijs gaat.
En een SLR al helemaal niet, daarvoor was de aanschafprijs gewoon veel te hoog.
Ik durf het ten zeerste te betwijfelen.
Tegenwoordig zijn er té veel auto's in elke categorie, en zijn auto's ook te degelijk.
Ten tijde van de 300SL was deze relatief concurrentieloos, en 10 à 20 jaar later schoot er helemaal niets over van z'n tegenhangers... op dat moment werden die karren totaal niet naar waarde geschat zoals nu wel het geval is.
SLS is een steengoeie auto en de restwaarde zal wel meevallen (al hoop ik van niet ), maar ik zie die auto niet snel in prijs stijgen, laat staan dat z'n waarde ooit over z'n huidige nieuwprijs gaat.
En een SLR al helemaal niet, daarvoor was de aanschafprijs gewoon veel te hoog.
Ik durf het ten zeerste te betwijfelen.
Tegenwoordig zijn er té veel auto's in elke categorie, en zijn auto's ook te degelijk.
Ten tijde van de 300SL was deze relatief concurrentieloos, en 10 à 20 jaar later schoot er helemaal niets over van z'n tegenhangers... op dat moment werden die karren totaal niet naar waarde geschat zoals nu wel het geval is.
SLS is een steengoeie auto en de restwaarde zal wel meevallen (al hoop ik van niet ), maar ik zie die auto niet snel in prijs stijgen, laat staan dat z'n waarde ooit over z'n huidige nieuwprijs gaat.
En een SLR al helemaal niet, daarvoor was de aanschafprijs gewoon veel te hoog.
Bwa, SLS maakt wel kans.
Maar 300SL had inderdaad enkel de BMW 507 als echte concurrent
Een W198 kostte in de jaren '50 nieuw ongeveer een half miljoen, of rond de 30.000DM.
En veel concurrentie had je niet. Van Porsche was toen nog nauwelijks sprake, de 356 is pas in de jaren '50 uitgekomen en die had nog niet de helft van het vermogen. Austin Healey 100 speelde ook in een andere categorie, de Big Healey kwam pas een decennium later. Jaguar had de XK 120/140/150, dat was wel een sportwagen met een gelijkaardig vermogen, maar nog eentje van de oude stempel... een 300 SL was door z'n koetswerkvorm en injectiemotor enorm innoverend op dat moment. En je had nog wat Italianen die weerstand konden bieden...maar laat een Ferrari 250 tegenwoordig dan ook nóg meer waard zijn dan een Gullwing
Maar 300SL had inderdaad enkel de BMW 507 als echte concurrent
Ik zie eerlijk gezegd geen enkele hedendaagse productiewagen tout court nog over z'n huidige prijs stijgen. Tenzij iets bijzonder uniek, zoals een SLR Stirling Moss.
Zojuist een extreem dikke SL63 AMG (pre-fl) met vette BBS velgen gefotografeerd. Foto's zijn voor later want foto's uploaden met prepaid internet is niet bepaald evident
Zojuist een extreem dikke SL63 AMG (pre-fl) met vette BBS velgen gefotografeerd. Foto's zijn voor later want foto's uploaden met prepaid internet is niet bepaald evident
Vreemd. Er stond toch echt 63 op de koffer. Ik ben quasi 100% zeker dat het een echter AMG betrof. Net even naar de foto's gekeken en natuurlijk heb ik hem niet van linksachter gefotografeerd dus 63 is op de foto's niet zichtbaar. Heel zeker hiervan Carlito?
Vreemd. Er stond toch echt 63 op de koffer. Ik ben quasi 100% zeker dat het een echter AMG betrof. Net even naar de foto's gekeken en natuurlijk heb ik hem niet van linksachter gefotografeerd dus 63 is op de foto's niet zichtbaar. Heel zeker hiervan Carlito?
100 procent. Dat is dan 55.
De 63 v12 is er nooit geweest in de sl
Comment