Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
    Hebben "alle" modellen bij Mercedes plotseling een nieuwe neus gekregen? Incl. de ledverlichting!
    Ongeveer... Elk model (excl CLS) is volgens mij wel zonder LED voorverlichting te verkrijgen (koplampen is een ander verhaal).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
      Ongeveer... Elk model (excl CLS) is volgens mij wel zonder LED voorverlichting te verkrijgen (koplampen is een ander verhaal).
      S-klasse en CL hebben ook ILS standaard.
      Net als GL volgens mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ik zou't ni durven maar tis wel geil, 300 turbodiesel

ieder zijn getallen fetisch
        dan moet je nu eenmaal voor een w123 of w124 gaan, of w210 en w140
        lekker ori "TURBODIESEL" op je kar.

'90ties 177pk multiklepper 300 turbodiesel is stiekem favo diesel... gevolgd door de 300 12v atmo.
        in w140 of G klasse uiteraard.

ja staat ook op mijn lijst. ja nen diesel
        Last edited by ; 04/03/2011, 10:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///AMG Bekijk Berichten

mijn nieuwste aanwinst
          Volgens mij reed jij net door mijn straat en ben ik je gekruist met mijn 190.

Ofwel was het een andere NL'er met die kleur op zijn auto.

Typeaanduiding verwijderd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            S-klasse en CL hebben ook ILS standaard.
            Net als GL volgens mij.
            Oeps idd...
            Al had ik wel onlangs een S facelift met dubbele mistlampen gezien, zal dan wel iets geïmporteerd zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
              Leest hier iemand Autoweek? Ik niet, maar een vriend maakte me attent op een leuk artikel over SL R129 in de uitgave van deze week (Nr.8, 23 feb.-2 mrt. 2011).

Ben hem gisteren gaan halen, en naast leuke foto's (ze zijn met 6 wagens op pad geweest) gaat het artikel vooral over het feit dat de wagen nu echt wel aan z'n wedergeboorte begonnen is: iedereen erkent z'n tijdloze schoonheid nu (smaken en kleuren...), de Johnny's hebben er afstand van gedaan (die gaan nu ongetwijfeld aan de eerste R230 beginnen...) en de prijzen gaan omhoog.

Kortom snel zijn dus, dus zoals ik zelf onlangs gedaan heb ;-)
              Ik heb het artikel ook gelezen. Leuk geschreven artikel door Bas van Putten. Goede columnist ook!
              sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Poeh... schitterend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Volgens mij reed jij net door mijn straat en ben ik je gekruist met mijn 190.

Ofwel was het een andere NL'er met die kleur op zijn auto.

Typeaanduiding verwijderd?
                  ow was jij dat, ja dat klopt helemaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///AMG Bekijk Berichten
                    ow was jij dat, ja dat klopt helemaal
                    Dat was ik inderdaad met die oude sleur

Comment

• Goed geprijsde r129?

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Hoort deze normaal geen grijze bumpers en zijschorten te hebben?

Comment

• Normaal geprijsd.
                          Ik zou het er iig niet meer aan geven...

Comment

• Nog een Mercedes lover

Een automobilist werd zondag geflitst met een snelheid van 287 kilometer per uur op RN 25 tussen Mont-Saint-Guibert en Nijvel. Dat bericht l'Avenir Brabant Wallon op zijn website.
                            Zondagochtend flitste de federale politie een autobestuurder uit Louvain-la-Neuve die 287 kilometer per uur reed op de RN25 tussen Mont-Saint-Guibert en Nijvel. Volgens de krant testte de man het nieuwe model van de Mercedes coupé SLS AMG.

Enkele minuten later werd dezelfde man geflitst met 232 kilometer per uur, op dezelfde plaats, maar in de andere richting.

De 33-jarige man zat samen met de vrouw van de eigenaar van het voertuig in de wagen. De federale politie hield hem ter hoogte van het rondpunt van Mont-Saint-Guibert tegen. Op vraag van het parket van Nijvel werd zijn rijbewijs meteen ingetrokken.
                            Die gaat nog lachen peis ik

Comment

• Comment

• R129's worden kunstmatig heel duur gehouden. De effectieve verkoopprijzen liggen veel lager dan de vraagprijzen. Ik zou alleszins geen 300-24 meer durven kopen. Ik heb volgens mij echt nog geen enkele gezien waarbij het blok 100% correct draait. Om over de automatische boite nog maar te zwijgen.

Beter een gewone 300SL imo, of nog beter een 500 natuurlijk...

Comment

• wat was er mis met mijn blok?
                                  Boite snap ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                    R129's worden kunstmatig heel duur gehouden. De effectieve verkoopprijzen liggen veel lager dan de vraagprijzen. Ik zou alleszins geen 300-24 meer durven kopen. Ik heb volgens mij echt nog geen enkele gezien waarbij het blok 100% correct draait. Om over de automatische boite nog maar te zwijgen.

Beter een gewone 300SL imo, of nog beter een 500 natuurlijk...
                                    ga je nu zeggen dat een 12 klepper en 80ties 4 bak betrouwbaarder zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                      ga je nu zeggen dat een 12 klepper en 80ties 4 bak betrouwbaarder zijn?
                                      Dat is zo ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                        Vandaag heb ik mijn pa zijn nieuwe auto naar Bxl meegekregen: W212 220CDI automaat Avantgarde met AMG-pack (en dus 18" schoeisel). Gemiddeld verbruik: 6,7 liter per 100km. Maar 'ie heeft nog maar net iets minder dan 1000km, en die 220 moet ik nog gewoon worden wil ik daar mee gaan ecodriven.
                                        'k Denk dus toch dat daar wel eenzelfde verbruik mee te behalen valt als die van zijn vorige kar (W211 FL 200CDI automaat op 16").
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                        Die kisten zuipen meer, 't is maar dat je het weet

Zo'n 250 was ook niet echt zuinig, en die AMG joekels helpen daar niet bij

Zal wel een knappe kar zijn
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                        Is 't echt ? Op papier zijn ze anders toch wat zuiniger: 5,8 voor de W212 220CDI vs. 6,5 voor de W211 200CDI. Ecodriving Bxl - Zonhoven kwam bij de W211 uit op 5,4-5,6 liter per 100km, ik had voor de nieuwe op hetzelfde gehoopt.
                                        Op papier verbruiken de 220 en de 250 exact evenveel. Ik ben eigenlijk verschoten van hoe die 220 zich lanceren kan zonder terug te schakelen... immens verschil met de 200 van vroeger. Die oude 5-bak is een véél beter maatje voor de 220 als voor de 200.
                                        Iets te veel bekijks naar mijn goesting ('t is ne witte met pano dak). En op de snelweg gaat men al wat rapper uit de weg terwijl ik dat helemaal niet afdwing... en ja, dan moet ik mijn rechtervoet wel wat uitstrekken.

-edit-
                                        W212 220CDI automaat: 7,37 op spritmonitor.de
                                        W211 FL 200CDI automaat: 8,24 op spritmonitor.de
                                        Komt wel goed, denk ik dan.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                        Die 200's worden harder afgetrapt

Ik kreeg die 250 niet zuiniger dan onze 200, integendeel zelfs.
                                        Maar 't is nu ook niet dat 'ie liters meer zou zuipen eh
                                        Et voilà, 800 km later, bij een totaal van ca. 1750 km, heb ik voor de rit Bxl -Zonhoven een verbruik van 5,6 liter per 100 km op de boordcomputer weten halen. En dat met eenzelfde eco-rijstijl als ik voor de oude E 200CDI gehanteerd heb, en die heb ik daar nooit lager dan 5,4 mee gekregen. Kortom, zo'n nieuwe valt dus ook wel zuinig te rijden. Wetende dat die op 18" rubber staat én meer dan 100 kg extra op de schaal legt, vind ik dat dus 'n mooie prestatie. Mss dat 't verbruik nog wat verder zakt ?
                                        Life's too short. Not to. Live it.
                                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Proof:

De auto in kwestie:

En ja, 'ie is niet zo properkes geparkeerd. Maar er is méér dan plaats genoeg, en 'k sta al vanachter.
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Life's too short. Not to. Live it.
                                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                                          X