Oorspronkelijk geplaatst door stebenz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Af en toe loer ik eens naar vlamnieuwe auto's, om te zien wat voor auto ik over een jaar of 10 zal rijden .
Wat valt me op? De W221 S-klasse mist op dit moment een krachtige diesel. De 420 CDI is niet meer leverbaar sinds de facelift (wellicht wegens het niet halen van de EUROnorm?), en dus is de krachtigste diesel de 350 CDI met 258 pk . Ik zeg niet dat je met 258pk tekort komt, maar ik kan me ook inbeelden dat een S420 CDI rijder zijn auto niet gaat inruilen voor een 350 CDI met minder vermogen (en beduidend mindere prestaties). Komt Benz nog met een antwoord op de 740d van BMW (die met +300pk beduidend krachtiger is)? Of laten ze deze markt aan zich voorbij gaan?
Hetzelfde geldt overigens ook min of meer voor de E-klasse, waarom geen bi-turbo 6 cilinder diesel met +300pk om de concurrentie bij te benen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenAf en toe loer ik eens naar vlamnieuwe auto's, om te zien wat voor auto ik over een jaar of 10 zal rijden .
Wat valt me op? De W221 S-klasse mist op dit moment een krachtige diesel. De 420 CDI is niet meer leverbaar sinds de facelift (wellicht wegens het niet halen van de EUROnorm?), en dus is de krachtigste diesel de 350 CDI met 258 pk . Ik zeg niet dat je met 258pk tekort komt, maar ik kan me ook inbeelden dat een S420 CDI rijder zijn auto niet gaat inruilen voor een 350 CDI met minder vermogen (en beduidend mindere prestaties). Komt Benz nog met een antwoord op de 740d van BMW (die met +300pk beduidend krachtiger is)? Of laten ze deze markt aan zich voorbij gaan?
Hetzelfde geldt overigens ook min of meer voor de E-klasse, waarom geen bi-turbo 6 cilinder diesel met +300pk om de concurrentie bij te benen?
Anyway, het is wel een toffe kar voor u over 10 jaar
Comment
-
inderdaad heel zonde dat die 450 motor niet leverbaar meer is op zowel E ML en S...
ze moeten terug de heerlijke V8 in het gamma nemen ofwel die zalige zoemende V6
2 turbo's van jewelste geven.. dat je idd rond de 300 pk grens komt met een ± 700 pk..
wat ik trouwens ook nergens tegenkom is een W211 E 420 cdi T.. enkel berline's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk BerichtenSublieme kar deze CLS. Jammer genoeg nog niet veel tegengekomen.
E300 & E350
sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk BerichtenIk vind E300 zo lekker staan op de koffer
Zonder wetten en praktische bezwaren is een benz 300 of 500.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichteninderdaad heel zonde dat die 450 motor niet leverbaar meer is op zowel E ML en S...
ze moeten terug de heerlijke V8 in het gamma nemen ofwel die zalige zoemende V6
2 turbo's van jewelste geven.. dat je idd rond de 300 pk grens komt met een ± 700 pk..
wat ik trouwens ook nergens tegenkom is een W211 E 420 cdi T.. enkel berline's
V8 diesel heeft nooit in de break gelegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDie is dan ook nooit geleverd geweest;
V8 diesel heeft nooit in de break gelegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenJup, 2.4D 130pk, maar wel in een zware auto natuurlijk (ik gok tegen de 1700kg), wel zalige motor. Waarom voor een CDI gaan, wegens common rail? Ik ben wel gek van 5 cilinders en een 200 CDI lijkt me ook wat magertjes
W202 220cdi heeft 300nm en 125pk, die is waarschijnlijk zo vlot als de Volvo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichtenik heb die echt zware diesel pas echt nooit begrepen.
call me nuts, maar dat moet toch zuipen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichtenik studeer in nederland automobiel management hé, dus iedere week 250 km op en 250 km terug, met een ML 320 gechipt, kan ik die trip doen met een gem verbruik van 10.2L/100km en dan rij ik toch contstant 150/160 dus al bij al vindt ik da nog meevallen niet ?
Ik heb het over die +4000cc's .... dat zijn vrachtwagenmotoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten320, dat is een zescilinder 3000cc, niet?
Ik heb het over die +4000cc's .... dat zijn vrachtwagenmotoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten320 is idd een 3L V6... ik zou toch durven ML V8 rijden hoor.. na chippen 386 pk & 920NM... geen enkele stuk asfalt is nog veilig met zo'n cijfers!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten320 is idd een 3L V6... ik zou toch durven ML V8 rijden hoor.. na chippen 386 pk & 920NM... geen enkele stuk asfalt is nog veilig met zo'n cijfers!
Comment
Comment