Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Uiteraard, de automaten zijn goed.
    Niet altijd. Die getrag-bak vind ik nog ruimschoots ok qua schakelgevoel. 't is alleen niet de bak die je door z'n versnellingen heen gaat slaan, al is het maar uit respect...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      550.000 E-klasses gebouwd

Rund 376.000 Limousinen (W212), 64.000 T-Modelle (S212) sowie über 110.000 Coupés und Cabrios (C/A207) wurden bis heute verkauft. Damit entschieden sich insgesamt rund 550.000 Kunden für ein Modell der E-Klasse Familie. Die Limousine startete im März 2009, das Coupé zwei Monate später im Mai, das T-Modell folgte im November. Seit der Einführung des Cabrios im März 2010 ist die E-Klasse Familie komplett.

Zu Beginn des zweiten Quartals legten die Verkäufe im E-Klasse Segment erneut zu. Seit Januar stieg der Absatz um insgesamt 13 Prozent auf 107.278 Einheiten, davon 63.517 Limousinen und 12.553 T-Modelle. Besonders dynamisch entwickelt sich weiterhin das E-Klasse Cabrio, das seinen Absatz im Vergleich zum Vorjahr mehr als vervierfachte (plus 229 Prozent). Es behauptet ebenso wie das E-Klasse Coupé die weltweite Marktführerschaft. Die größten Märkte für die E-Klasse Limousine sind mit einem Anteil von rund 20 Prozent am weltweiten Absatz die USA, wo sie in der Vergleichsklasse Marktführer ist. Der zweitgrößte Markt ist China, gefolgt von Deutschland. Größter Markt für das E-Klasse T-Modell ist Deutschland. Coupe und Cabrio werden am häufigsten von amerikanischen Kunden gekauft, Deutschland und Großbritannien sind weitere große Märkte. Auch der Vorgänger der aktuellen E-Klasse war weltweit erfolgreich: Seit der Markteinführung 2002 wurden 1,6 Millionen E-Klasse Limousinen und T-Modelle der Baureihe 211 an Kunden ausgeliefert.

Bron: Jesmb.de
      Als je aandelen kon kopen op elke nieuw model van gelijk welk merk, is de E klasse altijd goud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
        Niet altijd. Die getrag-bak vind ik nog ruimschoots ok qua schakelgevoel. 't is alleen niet de bak die je door z'n versnellingen heen gaat slaan, al is het maar uit respect...
        met respect roest ijzer ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          mijn broer en mijn schoonzus worden eco
          ml en saab cabrio weg en 2 e's 250 cdi waarschijnlijk, 1 cabrio en 1 break, al is een cls interessanter want minder co²
          Mooie vooruitzichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
            Ik vind gewoon het hele "manueel schakelen" gebeuren in een Benz niet aangenaam. Heb dat nooit zo gevonden op een 124 en 202 met atmosferische diesel en al helemaal niet met een 203 en 204 met turbodiesel.
            De 124, 202 en 203 hadden op zich gewoon een kut aanvoelende versnellingsbak, wat bij de 204 al verbeterd is (maar nog altijd niet geweldig is).
            Maar het is ook de combinatie met de koppeling dat het gewoon onaangenaam rijden maakt.
            Rustig soepel rijden moet je echt geconcentreerd doen of je wordt helemaal door elkaar geschud, zeker bij de turbodiesels met hun on/off karakter. En als je begint te raggen wordt het al helemaal hakerig
            't is iets wat me altijd zou storen, Niko80 beaamde dit ook al nu 'ie dagelijks met een manuele bak rijdt.

En 't is niet dat ik er niet mee kan rijden, ik vind het gewoon serieus vervelend.

Comment

• Ik heb ondertussen helemààl geen 'last' meer van onze bak (manuele 6 in een '01 W210 220CDI). Wat wennen at first - de logica zelve - maar heb het nooit een onaangename bak gevonden, zoals mijn vader vroeger altijd zei over Benzen. Maar als iemand met onze auto rijdt, vindt die dat altijd wel wat raar, dus er zal wel iets van aan zijn.

Het is wat stroef in 1e en je hebt een kwikzilveren touch nodig om naadloos naar 2e te gaan, but that's it. Andere overgangen - zowel up als down - verlopen zonder enige zoektocht of moeite en verkeerd schakelen is om een of andere reden volledig uit den boze, versnellingen liggen blijkbaar ver genoeg uiteen ofzo. Top!

Comment

Ik vind gewoon het hele "manueel schakelen" gebeuren in een Benz niet aangenaam. Heb dat nooit zo gevonden op een 124 en 202 met atmosferische diesel en al helemaal niet met een 203 en 204 met turbodiesel.
                De 124, 202 en 203 hadden op zich gewoon een kut aanvoelende versnellingsbak, wat bij de 204 al verbeterd is (maar nog altijd niet geweldig is).
                Maar het is ook de combinatie met de koppeling dat het gewoon onaangenaam rijden maakt.
                Rustig soepel rijden moet je echt geconcentreerd doen of je wordt helemaal door elkaar geschud, zeker bij de turbodiesels met hun on/off karakter. En als je begint te raggen wordt het al helemaal hakerig
                't is iets wat me altijd zou storen, Niko80 beaamde dit ook al nu 'ie dagelijks met een manuele bak rijdt.

En 't is niet dat ik er niet mee kan rijden, ik vind het gewoon serieus vervelend.
                Toch vreemd eigenlijk dat een merk dat al meer dan 100 jaar premium auto's maakt, er nog steeds niet in slaagt om soepel rijdende handgeschakelde auto's te maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                  Ik heb ondertussen helemààl geen 'last' meer van onze bak (manuele 6 in een '01 W210 220CDI). Wat wennen at first - de logica zelve - maar heb het nooit een onaangename bak gevonden, zoals mijn vader vroeger altijd zei over Benzen. Maar als iemand met onze auto rijdt, vindt die dat altijd wel wat raar, dus er zal wel iets van aan zijn.

Het is wat stroef in 1e en je hebt een kwikzilveren touch nodig om naadloos naar 2e te gaan, but that's it. Andere overgangen - zowel up als down - verlopen zonder enige zoektocht of moeite en verkeerd schakelen is om een of andere reden volledig uit den boze, versnellingen liggen blijkbaar ver genoeg uiteen ofzo. Top!

Dat heet wennen.

Als ik met Avantus' RS2 mag rijden, vind ik dat in het begin ook altijd een geweldige kutauto/versnellingsbak/koppeling. Gewoon omdat dat zo verschrikkelijk anders is dan wat ik gewoon ben.
                  Na 50km gaat dat al beter, en waarschijnlijk zou het perfect gaan (en zal ik het geheel ook meer appreciëren) moest ik er een paar dagen/weken mee kunnen rijden.

Idem met de 300TD als ik daar lang niet mee gereden had. In het begin misschat je het aangrijpingspunt en -kracht van de koppeling, schakelwegen van de bak, gevoeligheid gaspedaal, etc. Allemaal minimaal, maar dat zorgt ervoor dat je in het begin opnieuw moet wennen en 'fijnstellen'.

Tot nu toe vind ik die 300TD één van de beste driverscars waar ik ooit mee gereden heb, en dat is gene zever. Je kon gewoon één worden met die techniek, omdat je alles zo perfect aanvoelde.
                  Precies een Porsche GT3, maar dan minder makkelijk.

Comment

• Wennen is het woord idd. De eerste km's met m'n 190D waren weer zwaar wennen na m'n moderne soepele Volvo bak en ik haaat schokken bij het schakelen dus heb regelmatig gevloekt. Maar nu, zo'n 2000 km verder stoor ik me er eigenlijk totaal niet meer aan, je kan daar perfect soepel en schokvrij mee schakelen en is het leuk ook
                    Koppeling is een van de gemakkelijkste om smooth mee te vertrekken ook vind ik, maar dat zal ook wel aan het koppel van m'n D liggen, met de E was dat wat gevoeliger
                    Enkel vind ik het wel rot dat tiphielen me perfect lukte in de Volvo en de BMW van m'n moeder, maar met de 190 gaat het gewoon niet door de stand van de pedalen. Bij m'n 190E lukte het me op de een of andere manier een beetje (niet zo smooth), maar dat was echt niet simpel, geen idee hoe ik dat deed

Comment

Inderdaad,je moet je concentreren om daar soepel zonder schokken mee te rijden,'k moet wel toegeven dat naargelang er meer kilometers opkomen het wel versoepeld. Als de volgende terug een Benz wordt zal sowieso een automaat worden. Trouwens sinds ik die MX5 erbij heb,heb ik met de C misschien nog maar 2-3 keer gereden. Eigenlijk erg hé dat je een Benz van 2j oud laat staan om met een Mazda van 18j rond te crossen
                      Last edited by Niko80; 04/06/2011, 15:38.
                      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Vraagje omtrent de CE:

Blijkbaar is elke gordel te kort om een maxi-cosi vast te maken
                        Typisch fenomeen voor oudere wagens niet van een 300CE specifiek

gaat over stomme 10-tal a 15-tal cm. Kan iemand mij info geven over gordelverlengers die zouden passen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                          Trouwens sinds ik die MX5 erbij heb,heb ik met de C misschien nog maar 2-3 keer gereden. Eigenlijk erg hé dat je een Benz van 2j oud laat staan om met een Mazda van 18j rond te crossen
                          Ik snap dat nochtans perfect

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                            Vraagje omtrent de CE:

Blijkbaar is elke gordel te kort om een maxi-cosi vast te maken
                            Typisch fenomeen voor oudere wagens niet van een 300CE specifiek

gaat over stomme 10-tal a 15-tal cm. Kan iemand mij info geven over gordelverlengers die zouden passen?
                            Ik heb toen speciaal een ander soort kinderzitje gekocht waarbij de gordel onder de baby doorgaat ipv er boven, dan is het geen probleem.
                            Die letzten Worte ...
                            ... eines Diesel-Fahrers:
                            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                            W201 BENZIN

Comment

Ik snap dat nochtans perfect
                              tot er manana 3 druppels vallen

Comment

Bobo is cru
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Zwijg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                    Ik heb toen speciaal een ander soort kinderzitje gekocht waarbij de gordel onder de baby doorgaat ipv er boven, dan is het geen probleem.
                                    niet echt de moeite meer om dat volledig nieuw te kopen neen? ...
                                    Die grodelverlengers zijn "universeel" type van "carpoint". Volgens de meeste website passen die ook op een w124 benz.... klopt dat? klink ziet er wel wat anders uit.

Comment

• Unimog Power!

Zelfs Opels kunnen genieten van de schitterende Mercedes-Benz Service!
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                        niet echt de moeite meer om dat volledig nieuw te kopen neen? ...
                                        Die grodelverlengers zijn "universeel" type van "carpoint". Volgens de meeste website passen die ook op een w124 benz.... klopt dat? klink ziet er wel wat anders uit.
                                        Als dat op die website staat zal dat wel passen zeker.

Comment

• Op doorreis zo te zien, die Unimog? Moet zalig zijn...

Comment

Working...
                                          X