Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ooit thuis geraakt met ongeveer 15 liter benzine in een Audi diesel, dus zal dat met een Mercedes ook wel lukken zeker?

    Comment


    • En dan nog laten leegpompen, of ... ?
      Voor de volledigheid: de tank is nu gevuld met 3,5 liter benzine en 56,5 liter diesel hé.
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

      Comment


      • Nee. Maar 3,5 liter kan echt wel geen kwaad denk ik.

        Comment


        • volgens mij ook ni
          zou wel blijven verdunnen elke keer tanken, diesel slaat af manana

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            3,5 liter benzine op een tank van 60 liter, kan dat veel kwaad voor een W212 220CDI ?
            OM651 is daar wel gevoelig aan, maar 3.5 liter is niet zo een ramp volgens mij.
            Ik zou wel om de 200km gaan tanken de volgende 1000km, dan is dat nog harder verdund he.

            Wij krijgen ze enkel binnen als het meer dan 50/50 is, dus vermoed dat het geen kwaad kan. Weet natuurlijk niet waar ze wel tegenkunnen, maar enkel waar ze niet tegenkunnen

            Comment


            • Gisteren eens een C220 CDI Coupé meegekregen naar huis. Het was de eerste keer dat ik eens deftig kon rijden met die kar. Wel, ik ben zeer aangenaam verrast. Dit zou echt een perfecte daily kunnen zijn voor mij. De looks zijn waanzinnig knap, zeker met het AMG-pack. De motor is vlot genoeg om mee te kunnen met het verkeer, al merk je wel dat wat extra punch welkom zou zijn. Het algemeen comfort is ook voortreffelijk. Ondanks het AMG-pack, heb ik weinig last gehad van een oncomfortabele vering ofzo.
              Het enige wat me echt stoort aan die auto (en aan alle Mercedessen trouwens) is die 7G-tronic. Die versnellingsbak is echt inferieur aan de 8-trapsautomaat van BMW. Hij reageert altijd traag of te laat. Ik vraag me ook af wat het nut is van die flippers aan het stuur, want die reageren toch zelden of nooit op wat je doet of vraagt. Ik zou bijna een manuele bak overwegen eigenlijk!

              Maar in het algemeen is het wel een leuke, erg mooie en comfortabele auto!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                OM651 is daar wel gevoelig aan, maar 3.5 liter is niet zo een ramp volgens mij.
                Ik zou wel om de 200km gaan tanken de volgende 1000km, dan is dat nog harder verdund he.

                Wij krijgen ze enkel binnen als het meer dan 50/50 is, dus vermoed dat het geen kwaad kan. Weet natuurlijk niet waar ze wel tegenkunnen, maar enkel waar ze niet tegenkunnen
                eerlijk: zo een oudere diesel kan echt veel naft in de tank aan denk ik dan.

                3.5l naft op 60l is standaard antivries methode 20 jaar geleden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                  Gisteren eens een C220 CDI Coupé meegekregen naar huis. Het was de eerste keer dat ik eens deftig kon rijden met die kar. Wel, ik ben zeer aangenaam verrast. Dit zou echt een perfecte daily kunnen zijn voor mij. De looks zijn waanzinnig knap, zeker met het AMG-pack. De motor is vlot genoeg om mee te kunnen met het verkeer, al merk je wel dat wat extra punch welkom zou zijn. Het algemeen comfort is ook voortreffelijk. Ondanks het AMG-pack, heb ik weinig last gehad van een oncomfortabele vering ofzo.
                  Het enige wat me echt stoort aan die auto (en aan alle Mercedessen trouwens) is die 7G-tronic. Die versnellingsbak is echt inferieur aan de 8-trapsautomaat van BMW. Hij reageert altijd traag of te laat. Ik vraag me ook af wat het nut is van die flippers aan het stuur, want die reageren toch zelden of nooit op wat je doet of vraagt. Ik zou bijna een manuele bak overwegen eigenlijk!

                  Maar in het algemeen is het wel een leuke, erg mooie en comfortabele auto!
                  is mij ook opgevallen, bij kickdown duurt al het al seconde of 2 voor die echt reageert. Maar toch verkies ik die nog altijd boven de manuele versie van mercedes
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                    Gisteren eens een C220 CDI Coupé meegekregen naar huis. Het was de eerste keer dat ik eens deftig kon rijden met die kar. Wel, ik ben zeer aangenaam verrast. Dit zou echt een perfecte daily kunnen zijn voor mij. De looks zijn waanzinnig knap, zeker met het AMG-pack. De motor is vlot genoeg om mee te kunnen met het verkeer, al merk je wel dat wat extra punch welkom zou zijn. Het algemeen comfort is ook voortreffelijk. Ondanks het AMG-pack, heb ik weinig last gehad van een oncomfortabele vering ofzo.
                    Het enige wat me echt stoort aan die auto (en aan alle Mercedessen trouwens) is die 7G-tronic. Die versnellingsbak is echt inferieur aan de 8-trapsautomaat van BMW. Hij reageert altijd traag of te laat. Ik vraag me ook af wat het nut is van die flippers aan het stuur, want die reageren toch zelden of nooit op wat je doet of vraagt. Ik zou bijna een manuele bak overwegen eigenlijk!

                    Maar in het algemeen is het wel een leuke, erg mooie en comfortabele auto!
                    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    is mij ook opgevallen, bij kickdown duurt al het al seconde of 2 voor die echt reageert. Maar toch verkies ik die nog altijd boven de manuele versie van mercedes
                    Oei, en ik wil daar ook eens met gaan testrijden (de 250) dan.
                    Top 3 van automaten: 1) BMW met hun 8-traps automaat / 2) Audi met de 7 traps S-tronic / 3) MB met hun 7G-traps??? Klopt dat?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Ja die van bmw zowiso op 1, maar ik verkies de mb toch voor de audi. Toen ik eens met de S tronic ging rijden voelde die nogal zenuwachtig aan, opschakelen - terugschakelen bij de minste aanraking van de gaspedaal en die treuzelde imo nog langer dan die van de mb.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Oei, en ik wil daar ook eens met gaan testrijden (de 250) dan.
                        Top 3 van automaten: 1) BMW met hun 8-traps automaat / 2) Audi met de 7 traps S-tronic / 3) MB met hun 7G-traps??? Klopt dat?

                        Met de automaat van Audi heb ik geen ervaring. Maar de keuze tussen de automaat van BMW of Mercedes is zeer snel gemaakt!

                        edit: ik heb wel recent met een nieuwe A8 4.2 TDI gereden maar weet niet zo goed meer hoe die automaat reageerde.
                        Last edited by ; 28/06/2011, 13:31.

                        Comment


                        • welk werkplaatshandboek voor een W202 (c220 2.2 CDI) raden jullie aan?

                          Haynes heeft precies geen.


                          Does NOT cover supercharged (Kompressor) or 6-cyl petrol, C200 or CDI 220 Diesel, or AMG versions
                          Last edited by Teus; 28/06/2011, 14:02.
                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Ja die van bmw zowiso op 1, maar ik verkies de mb toch voor de audi. Toen ik eens met de S tronic ging rijden voelde die nogal zenuwachtig aan, opschakelen - terugschakelen bij de minste aanraking van de gaspedaal en die treuzelde imo nog langer dan die van de mb.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Met de automaat van Audi heb ik geen ervaring. Maar de keuze tussen de automaat van BMW of Mercedes is zeer snel gemaakt!

                            edit: ik heb wel recent met een nieuwe A8 4.2 TDI gereden maar weet niet zo goed meer hoe die automaat reageerde.
                            Je kan moeilijk beweren dat de S-tonic een slechte automaat is, lichtvoetig en zenuwachtig (al beschreven in mijn testverslag met de nieuwe in 245pk versie) dat wel en vond hem toch allert (goed tot zeer goed) zeker als je hem in zijn S-stand gooit.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Je kan moeilijk beweren dat de S-tonic een slechte automaat is, lichtvoetig en zenuwachtig (al beschreven in mijn testverslag met de nieuwe in 245pk versie) dat wel en vond hem toch allert (goed tot zeer goed) zeker als je hem in zijn S-stand gooit.
                              Slecht zeker niet, ik denk niet dat er nog slechte automaten zijn. Voor mij is hij gwn de minst aangename van de 3 maar dat is mijn eigen mening natuurlijk
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                eerlijk: zo een oudere diesel kan echt veel naft in de tank aan denk ik dan.

                                3.5l naft op 60l is standaard antivries methode 20 jaar geleden
                                Zo een oude diesel is een speelgoedmotor denk ik dan.

                                Dat is het verschil tussen 100 en 200pk en een verbruik van 9 liter of 6 liter

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Zo een oude diesel is een speelgoedmotor denk ik dan.
                                  niks mis mee

                                  Dat is het verschil tussen 100 en 200pk en een verbruik van 9 liter of 6 liter
                                  je weet ook wel dat die 6 liter niet bij de 200pk hoort, als je die veel aanspreekt zit je er boven. En .... rijbewijs kwijt ....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                    Gisteren eens een C220 CDI Coupé meegekregen naar huis. Het was de eerste keer dat ik eens deftig kon rijden met die kar. Wel, ik ben zeer aangenaam verrast. Dit zou echt een perfecte daily kunnen zijn voor mij. De looks zijn waanzinnig knap, zeker met het AMG-pack. De motor is vlot genoeg om mee te kunnen met het verkeer, al merk je wel dat wat extra punch welkom zou zijn. Het algemeen comfort is ook voortreffelijk. Ondanks het AMG-pack, heb ik weinig last gehad van een oncomfortabele vering ofzo.
                                    Het enige wat me echt stoort aan die auto (en aan alle Mercedessen trouwens) is die 7G-tronic. Die versnellingsbak is echt inferieur aan de 8-trapsautomaat van BMW. Hij reageert altijd traag of te laat. Ik vraag me ook af wat het nut is van die flippers aan het stuur, want die reageren toch zelden of nooit op wat je doet of vraagt. Ik zou bijna een manuele bak overwegen eigenlijk!

                                    Maar in het algemeen is het wel een leuke, erg mooie en comfortabele auto!
                                    `

                                    De 220 en de 250 cdi zijn volgens shiftech identiek en worden beide naar 240 PK gechipt... Het kriebelt hier om een C coupé te bestellen. Offerte ligt klaar, maar ik wil eerst dan van mijn huidige wagen af raken... Voor mij zal het de 220cdi worden of als er een taxatie op basis van CO2 komt ga ik resoluut voor een c350 (159 CO2), maar taks betalen op 3500cc's vind ik erover, betaal al genoeg aan vadertje staat

                                    Last edited by KBK Racing; 28/06/2011, 22:13.
                                    sigpic

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                      niks mis mee



                                      je weet ook wel dat die 6 liter niet bij de 200pk hoort, als je die veel aanspreekt zit je er boven. En .... rijbewijs kwijt ....
                                      Rij met beide hetzelfde traject met dezelfde snelheid en je zit aan een significant minderverbruik bij de moderne motor
                                      En ik heb mijn rijbewijs al kwijtgespeeld met minder dan 100pk hoor

                                      Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten
                                      `

                                      De 220 en de 250 cdi zijn volgens shiftech identiek en worden beide naar 240 PK gechipt... Het kriebelt hier om een C coupé te bestellen. Offerte ligt klaar, maar ik wil eerst dan van mijn huidige wagen af raken... Voor mij zal het de 220cdi worden of als er een taxatie op basis van CO2 komt ga ik resoluut voor een c350 (159 CO2), maar taks betalen op 3500cc's vind ik erover, betaal al genoeg aan vadertje staat

                                      http://www.shiftech.be/reprogrammati...44&engine=2918
                                      Shifttech kent er niets van. Bende prutsers.
                                      220 en 250 is verschillend

                                      Comment


                                      • Volgend hun is ook 180 cdi = 200 cdi en 180 GCI = 250 GCI
                                        sigpic

                                        Comment


                                        • 180 en 200 zijn wel hetzelfde

                                          En het is CGI ipv GCI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X