Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Je kan dat wel uitschakelen, in testbankmodus.

    Maar waarom je met een E Coupe dwars zou willen gaan blijft me een raadsel
    Dat wil ik met elke RWD.
    Gewoon omdat het leuk is. En gewoon omdat die systemen in mijn ogen, veel te veel op overdreven veiligheid gefocused zijn in plaats van op rijplezier (en dat is bij andere merken ook zo). Je moet maar iets te snel op het gas gaan na een korte bocht en je voelt de motor dichtgenepen worden. Bijzonder frustrerend. De mogelijkheid om het ESP volledig af te zetten kan daar een oplossing voor zijn.

    En tjah trouwens, wie drift nu niet graag?

    edit: trouwens je voelt dat de E Coupé het potentieel heeft om een leuke rijdersauto te zijn. De mogelijkheid om de ESP volledig af te zetten zou de auto enkel nog beter maken in mijn ogen...
    Last edited by ; 22/07/2011, 15:42.

    Comment


    • Top Gear heeft voor velen een heel vertekend beeld gegeven van wat autorijden hoort te zijn.

      Comment


      • Comment


        • 16V

          Comment


          • Voor mij de achterste graag

            Comment


            • OK, neem ik de voorste wel.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                edit: trouwens je voelt dat de E Coupé het potentieel heeft om een leuke rijdersauto te zijn. De mogelijkheid om de ESP volledig af te zetten zou de auto enkel nog beter maken in mijn ogen...
                tuurlijk heeft een e coupe dat in zich, allen showt hij dat niet door zijn rare bak, zijn raar stuur, zijn rare remmen en zjin uniek rijplezier nergens evenaard

                omdat je bvb het esp ni kan afzetten

                Comment


                • ik neem ze beiden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                    Top Gear heeft voor velen een heel vertekend beeld gegeven van wat autorijden hoort te zijn.
                    Ik trok al handfrings en deed al 'driftjes' nog voor ik ooit van Jeremy Clarckson gehoord had...

                    Voelen wat de auto doet, 'zonder' electronica is voor mij part of the fun!

                    Comment


                    • + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        Dat wil ik met elke RWD.
                        Gewoon omdat het leuk is. En gewoon omdat die systemen in mijn ogen, veel te veel op overdreven veiligheid gefocused zijn in plaats van op rijplezier (en dat is bij andere merken ook zo). Je moet maar iets te snel op het gas gaan na een korte bocht en je voelt de motor dichtgenepen worden. Bijzonder frustrerend. De mogelijkheid om het ESP volledig af te zetten kan daar een oplossing voor zijn.

                        En tjah trouwens, wie drift nu niet graag?

                        edit: trouwens je voelt dat de E Coupé het potentieel heeft om een leuke rijdersauto te zijn. De mogelijkheid om de ESP volledig af te zetten zou de auto enkel nog beter maken in mijn ogen...
                        Driften met een ander zn auto
                        Allemaal goed zolang er niks gebeurd he...
                        2010 Mercedes S212 E350 CDI

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                          Ik trok al handfrings en deed al 'driftjes' nog voor ik ooit van Jeremy Clarckson gehoord had...

                          Voelen wat de auto doet, 'zonder' electronica is voor mij part of the fun!
                          Held
                          2010 Mercedes S212 E350 CDI

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Ik trok al handfrings en deed al 'driftjes' nog voor ik ooit van Jeremy Clarckson gehoord had...

                            Voelen wat de auto doet, 'zonder' electronica is voor mij part of the fun!

                            Dan volg je Top Gear nog niet te lang toch, want gezien uw leeftijd kan je maar maximaal 7 jaar uw rijbewijs (en dus rij-ervaring op de openbare weg) hebben ...

                            Comment


                            • Alsof TopGear het driften heeft uitgevonden. Nog ouder is Fifth Gear. En kijk anders 'es naar de tests in al langer vervlogen tijden (jaren '70 en '80 b.v.) van alles wat achterwielaandrijving had. Van Alfa Romeo over BMW en Porsche tot Volvo. Tot zover m'n collectie AG en AMS teruggaat (dat eerste tot nr.1, dat laatste tot ergens eind de jaren '70) staat elke geteste RWD wel érgens op 'n foto dwars.

                              Het feit is, als je een goed uitgebalanceerde auto op de limiet rijdt, gaat de kont nogal 'es schuiven. Het is een uitermate plezierige gewaarwording, en het vergt enige ervaring/kunde aan het stuurwiel. Een drift met opzet inzetten, aanhouden en mooi afronden maakt van een bocht gewoonweg een belevenis die je op andere manier niet bereikt, vind ik.

                              Dat het op de openbare weg niet thuishoort (zeker als er ander verkeer in de buurt is), daar ga ik mee akkoord. Dat het not done is tout court (maakt niet uit welke auto), daar ga ik niet mee akkoord.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Alsof TopGear het driften heeft uitgevonden. Nog ouder is Fifth Gear.
                                Ik denk dat ge uwe wikipedia es moet checken

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Alsof TopGear het driften heeft uitgevonden. Nog ouder is Fifth Gear. En kijk anders 'es naar de tests in al langer vervlogen tijden (jaren '70 en '80 b.v.) van alles wat achterwielaandrijving had. Van Alfa Romeo over BMW en Porsche tot Volvo. Tot zover m'n collectie AG en AMS teruggaat (dat eerste tot nr.1, dat laatste tot ergens eind de jaren '70) staat elke geteste RWD wel érgens op 'n foto dwars.

                                  Het feit is, als je een goed uitgebalanceerde auto op de limiet rijdt, gaat de kont nogal 'es schuiven. Het is een uitermate plezierige gewaarwording, en het vergt enige ervaring/kunde aan het stuurwiel. Een drift met opzet inzetten, aanhouden en mooi afronden maakt van een bocht gewoonweg een belevenis die je op andere manier niet bereikt, vind ik.

                                  Dat het op de openbare weg niet thuishoort (zeker als er ander verkeer in de buurt is), daar ga ik mee akkoord. Dat het not done is tout court (maakt niet uit welke auto), daar ga ik niet mee akkoord.
                                  Het gaat hier over het feit dat een auto als de E coupé niet hard genoeg overstuurt alsof dat een goede zaak is. Wat is er mooier dan een achterwielaandrijver die mooi neutraal stuurt?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                    Het gaat hier over het feit dat een auto als de E coupé niet hard genoeg overstuurt alsof dat een goede zaak is. Wat is er mooier dan een achterwielaandrijver die mooi neutraal stuurt?
                                    Die doet dat wel

                                    Maar je moet ESP volledig afzetten, en dan heb je best een leuke auto.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Die doet dat wel

                                      Maar je moet ESP volledig afzetten, en dan heb je best een leuke auto.
                                      +1

                                      Beetje klets. De E Coupé gaat perfect 'rond' als je dat wilt. Het gaat zelfs soms té gemakkelijk (niet altijd even fijn in de regen) om hem te laten oversturen, dit in tegenstelling tot andere MB's die ik gehad heb. Wat onrustige wagen, zeker met een engine mod (BRABUS, B25 S of VATHI).

                                      Aan de andere kant wordt bij geen enkele MB (tot op AMG niveau) vanaf fabrieksinstelling de mogelijkheid geboden om de ESP volledig uit te schakelen. Je kan daar veel over zeggen, maar het is alleszins ruim geweten.
                                      Last edited by ; 28/07/2011, 00:25.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door MatthiasD Bekijk Berichten
                                        +1

                                        Beetje klets. De E Coupé gaat perfect 'rond' als je dat wilt. Het gaat zelfs soms té gemakkelijk (niet altijd even fijn in de regen) om hem te laten oversturen, dit in tegenstelling tot andere MB's die ik gehad heb. Wat onrustige wagen, zeker met een engine mod (BRABUS, B25 S of VATHI).

                                        Aan de andere kant wordt bij geen enkele MB (tot op AMG niveau) vanaf fabrieksinstelling de mogelijkheid geboden om de ESP volledig uit te schakelen. Je kan daar veel over zeggen, maar het is alleszins ruim geweten.
                                        Het is wel mogelijk

                                        Sommige AMG's zelfs gewoon met een knopje op het dashboard.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Het is wel mogelijk

                                          Sommige AMG's zelfs gewoon met een knopje op het dashboard.
                                          Ik dacht dat zelfs daar de fabrieksinstelling was dat het nooit 'helemaal' uit was (zie meerdere reviews, waaronder oa. de zoveel aangehaalde Top Gear hier). Je kan tegen meerbetaling de snelheidsbegrenzer er afhalen, na verplichte opleiding in affalterbach. Ik meende bij mijn vorige tour (SPIRIT OF AMG, aanrader) in de AMG fabrieken te hebben verstaan dat ze dan pas de ESP volledig eraf (kunnen) halen.

                                          De wijsheid is echter mij niet alleen geboden, dus het is maar een stellingname.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X