Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mijn eerste Mercedes is binnen!



    5cilinder diesel (topmotor natuurlijk) power! Geen servo, maar das niet nodig met achterwielaandrijving en nog een echt Mercedes stuur.

    Comment


    • 409 of 410 ?

      Comment


      • 410 dus aan de windgeleiders te zien

        echt wel stance met die dubbellucht

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          410 dus aan de windgeleiders te zien

          echt wel stance met die dubbellucht
          410 idd! Met dubbel cabine Wou eerst een 608 kopen, maar das mss wat overdone... En direct ook wat trager. Maar toch!

          Deze staat nog proper eigenlijk, motor staat ook nog netjes in orde. Was origineel wel een groene bestelwagen. Is wel goed herspoten, maar hier en daar komt de verf er af (vooral op laadbak) en daar zie je het.

          Weet jij hoeveel cc deze motor juist is bobo? Want vind er nergens echt info over eigenlijk.

          De ster komt er trouwens nog op

          Was deze 608 die ik op het oog had:
          Tweedehands of nieuwe Bestelwagens kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV


          Zie da staan Maar is direct wat duurder om met rond te rijden...
          Last edited by ; 31/07/2011, 15:23.

          Comment


          • 250 d motor uitgeboord tot 2.9 liter

            zo'n 608 is niet echt een zuiperd want directe injectie, alleen halen ze niet allemaal de 90 wat ambetant is op de autostrade voor de truckers (ze blijven wel die 90 bergop houden)

            Comment


            • was de bedoeling ermee, met zo'n huifwagen ?

              ben ni kurjeus zenne

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                Mijn eerste Mercedes is binnen!



                5cilinder diesel (topmotor natuurlijk) power! Geen servo, maar das niet nodig met achterwielaandrijving en nog een echt Mercedes stuur.
                Goed zo, je komt er nog wel.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  was de bedoeling ermee, met zo'n huifwagen ?

                  ben ni kurjeus zenne
                  Wel, maandag komt er hier een man in blauw uniform vertellen dat ik mijn rijbewijs B moet gaan inleveren te D'monde, maar dat ik die dag, zowel met B als C mag rijden.

                  Ik ga dus met de vrachtwagen, gevuld met ADR, naar het justitieplein in D'monde om mijn rijbewijs in te dienen en voor mijn attest dat ik nog met C mag rijden. Blijkt daar dat er nog een attest niet in orde is (volgens flik was dit geen probleem) en hebben ze dus rijbewijs B en C afgenomen (en ook dat voor de brommer ). Ging anders hiermee rond rijden, maar moet eerst dat attest in orde maken... (dus stond daar dan in stad van D'monde met een vrachtwagen vol ADR zonder rijbewijs...)

                  Op mijn C heb ik dan geen beperkingen (dus niet enkel woon werkverkeer) maar B is een tijdje ingehouden. Gezien ik toch al aan het uitkijken was voor een grotere bestelwagen, en ik zo'n 410 of 608 de maks vind dan maar direct zo iets gekocht. Huifwagen is gewoon handig omdat je daar nog alle richtingen met uit kan.

                  Nu ben ik vollop bezig met verbouwingen. Overlaatst al 1600kg zand even met gaan afhalen en dat doet die zonder problemen (hangt dan wel al wat lager ). Eens ik ze niet meer nodig heb, kan ik er dan nog altijd een autotransporter van maken...

                  Zo'n busje vind ik nog altijd iets dikker als 410, maar probleem is dat de export daar zot van loopt en die dan ook een pak meer gaan. En gezien je met zo'n opbouw meer mogelijkheden hebt is het ook wel handiger. Heb deze ook kunnen kopen met 6nieuwe banden op, nieuwe batterij en heb er nog een dodehoekspiegel bijgekregen omdat dit verplicht is als ik hem als C rijbewijs inschrijf.

                  Ben wel positief geschrokken van de rijkwaliteiten. Het is en blijft natuurlijk een "oude" camionet, hoewel deze van 91 is en dus voor mij nog als nieuw wordt aanschouwd. Maar buiten dat het wat wennen is aan de versnellingen en dat je niet moet sturen als je stil staat (maar dat moet je nooit doen) rijd dat ding nog echt goed. Verbruik heb ik nog geen gedacht van, maar denk wel dat zo iets met 12l zal kunnen leven?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Goed zo, je komt er nog wel.
                    Het was indertijd de S klasse onder de bestelwagens é, dus ooit komt die S er

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                      Ben wel positief geschrokken van de rijkwaliteiten. Het is en blijft natuurlijk een "oude" camionet, hoewel deze van 91 is en dus voor mij nog als nieuw wordt aanschouwd. Maar buiten dat het wat wennen is aan de versnellingen en dat je niet moet sturen als je stil staat (maar dat moet je nooit doen) rijd dat ding nog echt goed. Verbruik heb ik nog geen gedacht van, maar denk wel dat zo iets met 12l zal kunnen leven?
                      en jij hebt dan nog de moderne, rechte pook...geen spaghettigeval
                      12 liter leeg moet lukken zeker, vlg mij zelfs ewa minder als je het bij de 90 houdt, mb100 en 207d reden ongeveer 10/11 liter...608 leeg zit ook aan 12 maar soit

                      vrij licht stuur en wat super is, is die draaicirkel zo minimini voor toch bijna 6 meter

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        en jij hebt dan nog de moderne, rechte pook...geen spaghettigeval
                        12 liter leeg moet lukken zeker, vlg mij zelfs ewa minder als je het bij de 90 houdt, mb100 en 207d reden ongeveer 10/11 liter...608 leeg zit ook aan 12 maar soit

                        vrij licht stuur en wat super is, is die draaicirkel zo minimini voor toch bijna 6 meter
                        Draaicirkel is superzot! Stuur is wel wat zwaar, maar het is zo groot, dat het nog meevalt. Is wel één met korte pon (origineel was het een C) dus denk max snelheid 100 ofzo. Teller gaat nu tot 125, maar is niet correct. Vbak is met 1ste naar beneden. Dus het is een beetje alsof ik rij met een 190 16v...

                        Comment


                        • hoe zit het met dat geluid binnenin ? hoor je nog ewa 'gefluister' van de 250 d motor...of is het just gebrul zoals een 207/mb 100

                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                          sprintje

                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                          sfeer

                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                          vroeg of laat gebeurt dit : tip

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                            Vbak is met 1ste naar beneden.
                            1 ste is niet bruikbaar zeker ? tenzij vol in dardennen ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              1 ste is niet bruikbaar zeker ? tenzij vol in dardennen ?
                              Met mijn 1600kg zand ben ik toch uit 1ste vertrokken. Anders idd uit 2de. Geluid valt heel goed mee, juist als je tegen de top aan komt hoor je de motor. Daarvoor valt het goed mee. Krijg mijn ruiten wel niet meer volledig dicht Maar heb gezien dat dat mechanisme los zit, dus wss is dat eens een tand versprongen ofzo.

                              Mijne is wel maar een 2deurs, passagierszetel klapt helemaal naar voor. Is ook 4+1 combinatie, vanvoor dus maar 2 zitplaatsen. Heb nog electrisch interieur staan uit een E38, dan nog de comfortzetels. Ergens denk ik eraan om dat er in te gooien, hoewel deze zetels eigenlijk ook wel de moeite zijn. En nog zonder kopsteun Bestuurderszetel heeft wel een goeie scheur, maar al bij al staat ze echt proper. Bijna 350 000km en koppakking is al eens vervangen geweest. Volgens verkoper een ziekte?

                              Comment


                              • + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                zie dat snuiteke van muriel

                                nee cas, ik ben hemaal ni jaloers op uwen tn zene

                                wiki over de bremer

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                  Volgens verkoper een ziekte?
                                  in feite was deze serie motors, 200d naar 2.3 geboord en de 250d naar 2.9 iets minder robuust als hun voorgangers...van horen zeggen...de cylinderwanden zijn beetje dun geworden voor de oliekanalen, das waar de 350 motor uit de g en de w140 ook last van hadden

                                  Comment


                                  • Dus toch een 4,6ton MTM als C dan! Weegt leeg een 2300kg (moet zowiezo nog eens opnieuw gewogen worden) dus 2300kg nuttig laadvermogen dan

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                      Dus toch een 4,6ton MTM als C dan!
                                      best wat afstand houden aan de lichten als die op rood gaan en ze smijten voor uw neus alles dicht

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        best wat afstand houden aan de lichten als die op rood gaan en ze smijten voor uw neus alles dicht
                                        Overlaatst een GL die stopte toen het groen was omdat die eigenlijk links af moest... Om 2km verderop links af te slaan en zich te draaien was wss te gevaarlijk, dus voor mij (toen met 16,5ton aan 90km per uur) stoppen leek hem beter...

                                        Je moet daar dus idd hard rekening met houden!

                                        Comment


                                        • Welcome to the good side of life CAS
                                          Last edited by ; 31/07/2011, 17:17.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X