Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @Jakkel: Ja 'k weet het. Maar nu nie meer.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Over de keuzes die BMW (als constructeur) maakt, spreek ik me niet uit. Zij zullen voldoende weten wat gewild is en wat niet, en waar ze centen uit kunnen slaan.
    Anderzijds vind ik het niet onlogisch dat een constructeur rekening houdt met b.v. het sportievere karakter van een auto met sportkit en daar enkele specifieke of enkel de sportievere kleuren aan koppelt.
    Bovendien: die mannen die de verkoopsstatistieken bijhouden weten dat uiteindelijk "beter" dan jij en ik, ik bedoel maar: er is altijd wel ergens iemand te vinden met een goestingske dat anderen misschien ook wel zouden willen (of toch op z'n minst overwegen), en die daar "misselijk" van wordt dat 't niet verkrijgbaar is. Een uni gele M5, een grasgroen metallic cabrio met paarse zetels... enzovoort. 't Is nochtans niet dat je bij BMW niet kan kiezen: ze hebben een breed pallet aan kleurenkeuzes en ook langs buiten heb je voldoende keuze (duidelijk meer dan de doorsnee). En dan nog is 't niet genoeg... voor iederéén goed doen is onmogelijk.

Als 't niet naar je zin is, dan ga je maar via Individual langs. Daar kan bijna alles. Op de '1 nu wel net niet, maar bon.

En als je zoekt, zal je wel '1 vinden in 't rood met M Pack. Als je echter zoiets specifiek enkel rond je kerktoren zoekt, dan moet je dat wel niet aan een ander gaan toeschrijven. Ge moet ook niet tot in Turkije gaan zoeken, maar de West-Europa is toch je zoekgebied als je zoiets specifieks zoekt, mag ik hopen?
    Sry maar met je uitleg kan ik het er niet echt mee eens zijn, met alle respect. Bedoel, paarse stoelen, of om te overdrijven: rood met witte bollekes heeft volgens mij niets te maken met een rode kleur die standaard te krijgen is. Waarom zou op de te kiezen kleuren die BMW opgeeft geen M-pakket mogen gekozen worden?
    Last edited by ; 31/01/2011, 13:34.

Comment

• Omdat zij uit ondervinding weten dat dat zo goed als toch niet wordt verkocht (op de uitzondering na, maar als dat ook meetelt dan is zelfs kiezen tussen 20 kleuren, 12 motorisaties, 15 interieurs en 5 soorten inleglijsten al "misselijkmakend" beperkt ). Bovendien is het ///M rood niet (meer) leverbaar op de gewone '1 en '3 en ze hebben waarschijnlijk (imo terecht) beslist dat een gewoon rood dat (zoals vroeger) ook zonder M Pack verkrijgbaar is, niet bij een M Pack hoort? Want rood en rood = twee, imo.

Allez, is dat nu zo moeilijk? Ze maken het niet. Punt. Ik zou ook graag nen Z4 Shooting Break coupé hebben met de S54 erin, manueel. Tsjah, ze maken 't niet. "Wat is dat nu die onnozelaars, 't is pertank maar een dak op dat ding te zetten en ne moteur waarvan ze er nog zoveel op 't schap hebben liggen, monteren."

Ik zeg het: ge hebt altijd mensen die gaan klagen, hoeveel ge ook doet. Voor iedereen goed doen is onmogelijk. Ge zegt zélf dat er zo weinig rode '1 met M Pack zijn (ik heb er in m'n hele leven al ééntje live gezien), waarom denkt ge dat dat is? Omdat er wereldwijd 18.000 zijn en die zijn zo gewild dat ze nooit op de openbare tweedehandsmarkt komen maar ze worden voor grof geld op de zwarte "rode-eendjes-markt" verkocht? Het heeft weinig zin om dingen aan te bieden die zo goed als niemand kiest. En dan heeft een merk (vind ik) gelijk dat ze dat schrappen.

Als ge zo per se ne rode '1 wilt: laat 'm dan spuiten in 't rood. Of wrappen.

Comment

• Komt die nieuwe motor van de X1, die 28i, ook in de gewone 1-series?

Comment

• Lijkt me (bijna) vanzelfsprekend.

Niet meer in de huidige, dan (of misschien nog in de coupé en de cabrio?), maar in de nieuwe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Omdat zij uit ondervinding weten dat dat zo goed als toch niet wordt verkocht (op de uitzondering na, maar als dat ook meetelt dan is zelfs kiezen tussen 20 kleuren, 12 motorisaties, 15 interieurs en 5 soorten inleglijsten al "misselijkmakend" beperkt ). Bovendien is het ///M rood niet (meer) leverbaar op de gewone '1 en '3 en ze hebben waarschijnlijk (imo terecht) beslist dat een gewoon rood dat (zoals vroeger) ook zonder M Pack verkrijgbaar is, niet bij een M Pack hoort? Want rood en rood = twee, imo.

Allez, is dat nu zo moeilijk? Ze maken het niet. Punt. Ik zou ook graag nen Z4 Shooting Break coupé hebben met de S54 erin, manueel. Tsjah, ze maken 't niet. "Wat is dat nu die onnozelaars, 't is pertank maar een dak op dat ding te zetten en ne moteur waarvan ze er nog zoveel op 't schap hebben liggen, monteren."

Ik zeg het: ge hebt altijd mensen die gaan klagen, hoeveel ge ook doet. Voor iedereen goed doen is onmogelijk. Ge zegt zélf dat er zo weinig rode '1 met M Pack zijn (ik heb er in m'n hele leven al ééntje live gezien), waarom denkt ge dat dat is? Omdat er wereldwijd 18.000 zijn en die zijn zo gewild dat ze nooit op de openbare tweedehandsmarkt komen maar ze worden voor grof geld op de zwarte "rode-eendjes-markt" verkocht? Het heeft weinig zin om dingen aan te bieden die zo goed als niemand kiest. En dan heeft een merk (vind ik) gelijk dat ze dat schrappen.

Als ge zo per se ne rode '1 wilt: laat 'm dan spuiten in 't rood. Of wrappen.
            Je laatste opmerking kan ik echt niet goedkeuren, sry. Had je iets hoger staan. Maar je begrijpt blijkbaar niet wat ik bedoel.
            Wat de rest betreft.... What the fuck gaat het nu uitmaken in de verkoop of ze het M-pakket gaan reduceren tot bepaalde kleuren of dat ze dat niet doen, i.v.m. hun statistische verkopen?
            Ga je mij nu echt vertellen dat het verkooptechnisch echt iets uitmaakt als ze het M-pakket geen koppelen een een kleur of niet? Kom op..we gaan mekaar hier geen mietje noemen, of wel?
            Last edited by ; 31/01/2011, 16:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
              Je laatste opmerking kan ik echt niet goedkeuren, sry. Had je iets hoger staan. Maar je begrijpt blijkbaar niet wat ik bedoel.
              Wat de rest betreft.... What the fuck gaat het nu uitmaken in de verkoop of ze het M-pakket gaan reduceren tot bepaalde kleuren of dat ze dat niet doen, i.v.m. hun statistische verkopen?
              Ga je mij nu echt vertellen dat het een ruk uitmaakt als ze het M-pakket geen koppelen een een kleur of niet? Kom op..we gaan mekaar hier geen mietje noemen, of wel?
              't Is eigenlijk 'mekaar geen Liesbeth noemen'.

Verder snap ik weinig hoe Gilles' mening over 't kleurenpalet hem plots lager in jouw achting laat staan.

Zo ver mijn inbreng. Vermoeiend gesprek !!

Comment

Lijkt me (bijna) vanzelfsprekend.

Niet meer in de huidige, dan (of misschien nog in de coupé en de cabrio?), maar in de nieuwe.

Damn... Als die X1 daarmee al in 6.1 naar 100 gaat

Dan zal de gewone 1 wel onder de 6sec gaan. En als je dan het ding nog eens voorziet van wat peper...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                  Damn... Als die X1 daarmee al in 6.1 naar 100 gaat

Dan zal de gewone 1 wel onder de 6sec gaan. En als je dan het ding nog eens voorziet van wat peper...
                  Zit op Tapatalk...

Wat zijn de specs van de 28i ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                    't Is eigenlijk 'mekaar geen Liesbeth noemen'.

Verder snap ik weinig hoe Gilles' mening over 't kleurenpalet hem plots lager in jouw achting laat staan.

Zo ver mijn inbreng. Vermoeiend gesprek !!
                    Hoeft niet vermoeiend te zijn maar lezen is een kunst, naar 't schijnt, bedankt voor je inbreng.

Comment

Zit op Tapatalk...

Wat zijn de specs van de 28i ?

2 liter
                      4 cilinder
                      Twinscroll turbo
                      245pk / 350Nm

Zou 1.5 liter zuiniger zijn dan de vorige 28i 6-cilinder motor in de X1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                        2 liter
                        4 cilinder
                        Twinscroll turbo
                        245pk / 350Nm

Zou 1.5 liter zuiniger zijn dan de vorige 28i 6-cilinder motor in de X1
                        Kadeng !!

Comment

Hoeft niet vermoeiend te zijn maar lezen is een kunst, naar 't schijnt, bedankt voor je inbreng.
                          Ik denk dat dat over interessante literatuur ging.

Mijn punt is eigenlijk dat een mens zich soms eens moet leren neerleggen bij een bepaalde situatie, zonder er een 'drama' over te maken.

Comment

Lijkt me (bijna) vanzelfsprekend.

Edit: In de VS hebben ze blijkbaar een 128i, maar met de "oude" 6-in-lijn nog..

Comment

• Eventjes een leuke E91 geconfigureerd.

330i
                              Zwart (uiteraard )
                              Edition Sport
                              Business Line
                              18"
                              Leder
                              High End Audio
                              Verwarmbare zetels vooraan (niet écht nodig, maar is heel af en toe wel eens leuk)
                              USB
                              Xenon
                              Semi-elektrisch wegklapbare trekhaak

Navi pro, elektronische airco, sportzetels, sportophanging en nog een hele hoop zaken, maken uiteraard deel uit van de packs.

Prijs zonder korting: 56.645 €.

Zo zou ik hem alleszins direct bestellen. Mag ook een 335i zijn, maar dat hoeft niet.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik denk dat dat over interessante literatuur ging.

Mijn punt is eigenlijk dat een mens zich soms eens moet leren neerleggen bij een bepaalde situatie, zonder er een 'drama' over te maken.
                                Ik heb mij er ook bij moeten neerleggen, zie mijn kleur op m'n avatar.
                                Maar dat neemt niet weg dat ik het ronduit belachelijk vind van BMW dat ze een M-pakket koppelen aan een kleur zonder dat daar een logische en aannemelijke reden voor is. En verder niks drama maar intussen zit ik eigenlijk wel met een mooie blauwe kater..
                                Last edited by ; 31/01/2011, 16:53.

Comment

• Laat hem wrappen he.

Er is maar 1 iemand die uw bestelbon getekend heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Laat hem wrappen he.

Er is maar 1 iemand die uw bestelbon getekend heeft
                                    Hier ga ik maar nie verder op reageren zeker.

Comment

Ik heb mij er ook bij moeten neerleggen, zie mijn kleur op m'n avatar.
                                      Maar dat neemt niet weg dat ik het ronduit belachelijk vind van BMW dat ze een M-pakket koppelen aan een kleur zonder dat daar een logische en aannemelijke reden voor is. En verder niks drama maar intussen zit ik eigenlijk wel met een mooie blauwe kater..
                                      Nochtans is de reden door Gta al gegeven als reply op jezelf. Maar dus nog maar eens, het verkoopt niet. Rood op zich al niet, laat staan op M-pakket. Daarnaast kan BMW nog vinden dat de nu standaard rode kleur niet past op het M-pakket (zoals ze andersom ook vinden van bepaalde kleuren), wat waarschijnlijk toch weer is ingegeven door de eerste reden. Waarom zouden ze M-pakket onderdelen moeten maken in een bepaalde kleur, als die kleur standaard nog niet eens verkoopt. Veel logischer krijg je het niet, of dat nu al dan niet aannemelijk is voor uw smaak doet er weinig toe.

Comment

• Q: zijn er nog mensen die problemen hebben met de BMW.be configurator (in combi met firefox), de .de versie werkt wel.

Comment

En verder niks drama maar intussen zit ik eigenlijk wel met een mooie blauwe kater..
                                          Waarom koop je iets dat u niet aanstaat?

Comment

Working...
                                          X