Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenHier, een perfecte vergelijking tussen de N54 (bi-turbo) en N55 (single twin-scroll turbo, Valvetronic), allebei BMW Performance uitlaat:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTuurlijk dat, want hij is niet 'full-OEM'!
Wielen passen zeeer goed met de wagen vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTuurlijk dat, want hij is niet 'full-OEM'!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls het optioneel OEM zou zijn zo'n meegespoten onderdelen, dan hadden we het allemaal prachtig gevonden!Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenMss, maar nu is het gewoon een grijze vlek die ik niet mooi vind.
Comment
-
Geen stootlijsten =/ gespoten stootlijsten.
Een E30 met gespoten stootlijsten en klinken vind ik ook niet mooiOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
De 1 serie heeft OEM gespoten stootlijsten op de bumpers. Tja wat is daar nu anders aan dan dat je het zelf zou doen? Dat je het persoonlijk niet mooi vindt is een andere zaak.
D'r is ook nog een groep andersdenkenden die je kunt plaatsen tussen "Diehard" OEM'ers en Johnny's en dat zijn...mensen met ietwat gezond verstand..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn, is 'm verkocht geraakt?2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenGeen stootlijsten =/ gespoten stootlijsten.
Een E30 met gespoten stootlijsten en klinken vind ik ook niet mooi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk BerichtenStond daar aan dat cardoen gedoe,ik vermoed van wel want na een tijd zag ik hem niet meer staan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
Wtf. Zoveel moeite doen om een foto te verneuken, maar de rugleuning terugzetten is wat te hevig blijkbaar.
Comment
-
Iemand die al weet hoe ver ze staan met het tunen van het N55 blok? Gaan ze dat zo ver kunnen brengen als de N54?
Heb al gelezen van een proefversie qua tuning van de N55, maar die zou dan meer last hebben van turbolag. Terwijl de N55 het net minder zou moeten hebben dan de N54.
N55 met DCT moet vrij goed rijden denk ik...
Maar toch, zoals ik op een forum uit de VS las.. Waarom is de 1M en de 335is nog steeds N54, terwijl het toch ook nieuwe sportieve auto's zijn? Zou het N54 blok sportiever gericht zijn en het N55 meer op minder verbruik etc?
Comment
-
When I asked this of an engineer I. Leipzig , I was told that the n54 is a better, more robust setup. The dual turbo setup is more expensive and makes more power than the single turbo n55. The response was unequivocal in indicating that the n54 is the better motor, therefore it is employed in the 1M.
The N54 has forged internal parts as opposed to the N55 which does not.It is true. N54 crank is forged, N55 is not.
Or maybe if the N54 is more tunable up to higher power (someone else said "the N54 is a de-tuned 400hp car, the N55 is a de-tuned 360hp car), as an iconic car, the N54 may be BMW's nod that there's a big tuner industry with BMWs, and the 1M will certainly live on as future track machines, popular with modders, etc.?
Sterker blok volgens hen dus. Het N55 blok zal nog niet genoeg ontwikkeld zijn misschien, en wilden ze het risico niet nemen... Want de meeste 1M's zullen wel gebruikt worden waar ze voor dienen
Comment
Comment