Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHet was dus een 840Ci dat hij had, hij heeft voor de V8 gekozen omdat die niet veel moest onderdoen voor de 850. Waar hij vooral op gelet had, was of de boite nog deftig was want dat is een zwak punt geweest bij de 8 serie. Voor de rest niets speciaals buiten de gewoonlijke kwaaltjes van een oudere auto. en het verbruik bij hem was een goeie 16 liter.
'k Moet zeggen dat wanneer ik door de advertenties voor deze wagen ga, ik hem met de dag indrukwekkender vind en 'k zou mezelf ook moeten tegenhouden om er zelf ééntje in huis te halen.
Eerst zien hier Gareth d'r mee uitspeelt. Hij is nu terug in UK en is aan het uitkijken naar enkele wagens.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenHoe zit het eigenlijk met de nieuwe 2-liter diesels van BMW?
Want heb nu al van 3 garages vernomen dat rond de 100.000km een probleem optreedt met de distributieketting. Ofwel springt de ketting stuk, ofwel de spanrol/geleiders naart schijnt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenHoe zit het eigenlijk met de nieuwe 2-liter diesels van BMW?
Want heb nu al van 3 garages vernomen dat rond de 100.000km een probleem optreedt met de distributieketting. Ofwel springt de ketting stuk, ofwel de spanrol/geleiders naart schijnt.
Oorspronkelijk geplaatst door Url Bekijk BerichtenOp mijn vorige auto (318d van 2007) is op 120 000 km inderdaad de ketting gesprongen. Is toen een nieuwe blok ingestoken waarvan de helft van de kosten gedragen werd door BMW dus zal toch wel ergens een gekend probleem zijn veronderstel ik... (Was lease auto, uiteindelijke factuur 7400€ ...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenHeeft er hier iemand verstand van de 8-reeks?
Maat van mij zou zich graag en 840Ci of 850 kopen. Hij kijkt naar een auto met max 100000 miles (ofte 160000km).
De vraag is hoe betrouwbaar die zijn en of hij op iets specifieks moet letten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Url Bekijk BerichtenOp mijn vorige auto (318d van 2007) is op 120 000 km inderdaad de ketting gesprongen. Is toen een nieuwe blok ingestoken waarvan de helft van de kosten gedragen werd door BMW dus zal toch wel ergens een gekend probleem zijn veronderstel ik... (Was lease auto, uiteindelijke factuur 7400€ ...)
Moest mijn motor er na 120K aangaan, ik geloof dat het dealership in brand steek !
Ik ken wel enkele vrienden die ook met een 2.0d BMW rijden (eveneens lease) en die ambras kregen met pomp, turbo, vermogensverlies, etc. maar de ganse motor kapot, dat gaat me toch wel een beke te ver.
Dat gezegd zijnde, onze pa zijn 525 vloog na 160000km ook uiteen en we vonden dat toen ook allemaal ongehoord.
Misschien toch maar Benz blijven rijden.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenContacteer Alexanderr eens, hij had wat ervaringen gehoord van de mensen op z'n werkplek! Ik herinner me vooral dat hij me zei dat de V12 gereden moet worden, anders heb je veel stukken. Maar dat geldt ongetwijfeld voor elke 12-cilinder.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenMoest mijn motor er na 120K aangaan, ik geloof dat het dealership in brand steek !
Ja want de dealer treft de schuld van uw kapotte motor.
Hier ook al zo'n klanten gehad die van hun oren maken dat het door ons is dat hun motor naar de zak draait...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenBedoel je dat je met de 12 cilinder een testrit moet doen om zeker te zijn dat alles snor zit? Of dat dit een auto is waar regelmatig vlot mee gereden moet worden om ambras te vermijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa want de dealer treft de schuld van uw kapotte motor.
Hier ook al zo'n klanten gehad die van hun oren maken dat het door ons is dat hun motor naar de zak draait...
Enfin, mijn vorige 318d uit 2002 heeft tot ik 'm verkocht heb (op 120.000 km) compleet probleemloos roet uitgetuft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls ik zie hoe sommige mensen met hun dieseltjes omgaan (ultrakorte ritjes met de toerentellernaald elke keer tot tegen het rood, bijvoorbeeld), dan vind ik het nog straf dat ze 120.000 km halen.
Ik vrees dat de cabrio het dan geen 120.000 km gaat uithouden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa want de dealer treft de schuld van uw kapotte motor.
Hier ook al zo'n klanten gehad die van hun oren maken dat het door ons is dat hun motor naar de zak draait...
Ergens hebt ge wel gelijk. De schuld treft niet de dealer, maar degene die zich zo een kleine diesel koopt met veel pk en dan gaat van "oops, kapot !"
Wat wel nog niet uitlegt waarom onze pa zijn rustig gereden 525tds hem rond de oren vloog. Mij gedacht zet BMW zijn motoren toch nog niet zo goed in mekaar als de mannen in Stuttgart.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
Ik vrees dat de cabrio het dan geen 120.000 km gaat uithouden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenErgens hebt ge wel gelijk. De schuld treft niet de dealer, maar degene die zich zo een kleine diesel koopt met veel pk, daar dom mee omspringt, en dan gaat van "oops, kapot !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenOnze 120d heeft 85k, ik hou m'n hart ook vast. Maar tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenOnze 120d heeft 85k, ik hou m'n hart ook vast. Maar tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.
Van de 318tds'jes van de E36 destijds met z'n amper 1.660 cc'kes bolllen er nog rond. Zelfs met 500.000 km op de teller, ook van de E46 318d en 320d zijn er massa's exemplaren met heel hoge km-standen, buiten de normale slijtage met weinig tot geen mankementen zelfs.
Veel... héél veel hangt er vanaf hoe de eigenaar ermee omgaat. Zeker de kleine gesofiistikeerde diesels (vooral die met een hoge Pk/liter motorinhoud), zijn heel gevoelig aan eventueel 'misbruik' door hun eigenaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGe moet u niet zoveel schrik laten aanjagen.
Van de 318tds'jes van de E36 destijds met z'n amper 1.660 cc'kes bolllen er nog rond. Zelfs met 500.000 km op de teller, ook van de E46 318d en 320d zijn er massa's exemplaren met heel hoge km-standen, buiten de normale slijtage met weinig tot geen mankementen zelfs.
Veel... héél veel hangt er vanaf hoe de eigenaar ermee omgaat. Zeker de kleine gesofiistikeerde diesels (vooral die met een hoge Pk/liter motorinhoud), zijn heel gevoelig aan eventueel 'misbruik' door hun eigenaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenHangt natuurlijk af van wat je onder misbruik catalogeert. Als je daarmee vaak planken, het betere bochtenwerk, geregeld een driftje etc bedoelt... dan oei voor de onze
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenDenk eerder qua warmrijden etc..
Of nee, 't is just... we hebben dat niet.
Comment
Comment