Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maar volgens de temperatuurmeter hoeft dat niet meer in de onze.
Of nee, 't is just... we hebben dat niet.
Dat is echt schandalig, als met de 3.0d op een koude motor doortrekt, hoor je gewoon dat het die motor pijn doet.
Klinkt heel rauw, wel vet maar niet gezond.
Op zo een motor zou echt zo een meterke moeten staan inplaats van dat onnozel verbruiksmeterke of beide, zoals in de e30
Velen zouden volgens mij nog verschieten als ze zien hoe lang het duurt voor de olie (!) warm is.
Idd, met de 335i verbaas ik me er ook altijd over, daar gelukkig wel een olietempmeter.
Met de mijne hetzelfde probleem als hierboven: niets van meters buiten dat dwaas momentaan verbruik. Yeuj!
Heb eergisteren 300.000 op de mijne gezet!!. jip jip joera.
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
Ge moet u niet zoveel schrik laten aanjagen.
Van de 318tds'jes van de E36 destijds met z'n amper 1.660 cc'kes bolllen er nog rond. Zelfs met 500.000 km op de teller, ook van de E46 318d en 320d zijn er massa's exemplaren met heel hoge km-standen, buiten de normale slijtage met weinig tot geen mankementen zelfs.
Veel... héél veel hangt er vanaf hoe de eigenaar ermee omgaat. Zeker de kleine gesofiistikeerde diesels (vooral die met een hoge Pk/liter motorinhoud), zijn heel gevoelig aan eventueel 'misbruik' door hun eigenaar.
Dat zou er weinig tot niets mee te maken hebben, zou eerder een productiefout zijn.
(ik gok dat het een lichtere versie is, om 0.01l/100km te besparen en de zuinigste te blijven )
Dat zou er weinig tot niets mee te maken hebben, zou eerder een productiefout zijn.
(ik gok dat het een lichtere versie is, om 0.01l/100km te besparen en de zuinigste te blijven )
Ah oké, wil ik best geloven hoor. Het gaat dan waarschijnlijk over een bepaalde reeks (jaar?) 2-liter diesels? Kan moeilijk geloven dat het een probleem is dat al een jaar of tien bezig is? Enfin, ik wilde gewoon even duidelijk maken dat niet ALLE diesels van het merk met het propellertje per definitie slecht zouden zijn, er zijn er anderen hier die dat maar al te graag suggereren.
Velen zouden volgens mij nog verschieten als ze zien hoe lang het duurt voor de olie (!) warm is.
Zeker in vergelijking met water, zo hoor je wel eens dat het dubbel zo lang duurt eer je olie warm is.
Bij sommige auto's ga je je kar dan toch serieus naar de klote rijden als je 5min na koudstart (ahja, want dan is het water al een tijdje op temperatuur) ligt te planken
Bij de ene auto is het water na een km al op temperatuur, bij de andere na 5km pas. Daar kun je dus totaal niet op te werk gegaan, want olie duurt dus inderdaad minstens een 10-15tal minuten eer dat in de buurt begint te komen van bedrijfstemperatuur...
En dan heb ik het over benzine, diesel duurt nog eens langer.
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Ik mis die t° meter niet meer
Als ik met de slOpel van mijn vriendin rij word ik daar echt zot van
Ik ben zo'n informatie freak, hoe meer info ik weet over de toestand van mijn kar terwijl ik er mee rij, hoe beter
Als het kon zou ik nog metertjes voor de batterijspanning, oliedruk, bandendruk, motorruimte temperatuur, temperatuur van de remmen en banden, .... willen
Als ik met de slOpel van mijn vriendin rij word ik daar echt zot van
Ik ben zo'n informatie freak, hoe meer info ik weet over de toestand van mijn kar terwijl ik er mee rij, hoe beter
Als het kon zou ik nog metertjes voor de batterijspanning, oliedruk, bandendruk, motorruimte temperatuur, temperatuur van de remmen en banden, .... willen
Comment