Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vond het een geslaagde dag, de Z4 3.5is(15.8l verbruik) ben ik geweldig van geschrokken!
    zo'n power en geluid.. en hij had een lager verbruik dan de 325i(16.9l verbruik)

Comment

• ik heb met de 335i ,z4 3.5is en mini cabrio diesel gereden.
      335i was snel,comfortabel en had een mooie config. wel iets trager en minder levendig dan ik verwacht had.
      Z4 3.5is was meer de driver's car. dakje open,sport+, versnellingsbak in manuele stand en sound
      daarna de oranje mini cabrio diesel met 110 pk .
      Last edited by ; 17/04/2011, 22:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
        Ik vond het een geslaagde dag, de Z4 3.5is(15.8l verbruik) ben ik geweldig van geschrokken!
        zo'n power en geluid.. en hij had een lager verbruik dan de 325i(16.9l verbruik)
        Verbruik was bij mij al gestegen naar 17.1l bij aanvang van de proefrit en is zo gebleven.
        Ik wist ook niet dat een Z4 3.5is launch control had .

Comment

• Ik heb ook met de Z4 35is gereden, zalig geluid (zelfde als onze 335i, alleen nog luider ) DKG is schitterend.

Heb de 335i N55 nu ook IRL gehoord en bekeken en de sound is echt volledig anders, iets gedempter en minder hees in de hoge toeren.

Om terug te komen op de Z4, heerlijke machine, maar ik rijd veel liever met het oude model, die voelde ten minste nog aan als een sportwagen. De nieuwe is wel snel, maar een beetje te soft.

530d ging ook wel vlot, die nieuwe 8-bak is fantastisch; beste automaat die ik al gereden heb. Ging een stuk makkelijker dwars dan de Z4 ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            Ik heb ook met de Z4 35is gereden, zalig geluid (zelfde als onze 335i, alleen nog luider ) DKG is schitterend.

Om terug te komen op de Z4, heerlijke machine, maar ik rijd veel liever met het oude model, die voelde ten minste nog aan als een sportwagen. De nieuwe is wel snel, maar een beetje te soft.

530d ging ook wel vlot, die nieuwe 8-bak is fantastisch; beste automaat die ik al gereden heb. Ging een stuk makkelijker dwars dan de Z4 ook
            Desondanks het vermogen is de nieuwe meer een cruiser geworden dan een sportwagen.
            De Z4 3.5is is dan ook geen M

Comment

De vorige was wat puurder (ook qua klank) en tail happier. De nieuwe rijdt ook nog altijd sportief vind ik, maar dient wat meer om te cruisen, daarmee dat een 23i voor mij al zou voldoen.

Wie was die jongen die bij u was (Dennis), ook een forummer?

Comment

• Het was een zalig dagje vandaag!

Eerste ritje was met de E92 335i. Was de eerste rit met die wagen, dus heb hem eerst rustig op temperatuur laten komen en dan het kot eens open getrokken... Spel blijft vlotjes tot aan zijn redline trekken maar is toch iets te stil naar mijn mening.
                Nadien nog eens met mijn oude liefde, de Z4 sDrive 35is, kunnen rijden. Wat een fenomenaal spel blijft dat toch . Geluid, looks, interieur, motor, enz allemaal geweldig! Toch moet ik WB bijtreden dat hij softer geworden is.

Ik heb er van genoten en het deed maar raar om terug in mijn dieseltje te kruipen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Ik ben begonnen met de 530D, enorm mooie wagen wagen de kleurencombo was knap gedaan. hij voelt niet echt snel aan en ik denk dat de x30D toch wel de minste motorisatie moet zijn in dit model. denk dat een x20d wat te kort gaat komen .
                  Een 530d die niet snel aanvoelt...
                  Ben je er zeker van dat de handrem af stond?
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• z4 3.5is Hoe zalig was dat

530d en X6 4.0d vond ik eigenlijk wat tegenvallen qua acceleratie (allé dat gaat wel goed vooruit hé, maar toch niet wauw) En die gasrespons van een diesel

Maar zo een X6 rijdt toch wel heel goed voor zo een beest te zijn.
                    BMW E61 525d LCI '09
                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                    Fiesta Red Edition '16

Comment

• Tov een 335i en Z4 3.5is zullen de diesels wel trager en lomer aanvoelen, wat ook logisch is. Ze hebben dan ook een andere roeping. Wat de gasrespons betreft merk ik toch weinig verschil met een geblazen benzine. Bij mijn 335i destijds stoorde het duidelijk voelbare turbogat. Onze M3 is qua gasrespons een wereld van verschil. Je hebt bij sommige diesels ook nog een sport-stand waarbij de gasrespons ook beter is. Toch gebruik ik deze stand zelden of nooit bij mijn 740d.
                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                        Discovery Day was leuk.

Eerst met de 530d gaan rijden om te vergelijken met onze 330d. Comfortabeler, maar toch merkbaar trager en meer gedempt.

Dan die Z4 35is, schitterende sound . Constant in manueel gereden. Ideale kar in zo'n weer. Enige nadeel is het verbruik: 16,1l/100km .

Daarna de papa laten rijden met de 335i. Beetje een teleurstelling op vlak van sound als je uit de Z4 komt, zeker met schuifdak + ramen dicht is het vershil met onze 3 echt wel klein. 335i hangt wel beter aan het gas en is iets sneller. Even de DCT afgezet, de mensen in de X3 achter ons zullen raar gekeken hebben .

Conclusie: 330d als daily en Z4 35is als weekendkar.

Buiten Biemerke geen forummers tegengekomen, maar wel de 3 van WB en die van Phil zijn pa zien staan.

Het was idd zeer aangenaam, ook geluk gehad met het weer, al kan ik me voorstellen dat het bij nat weer ook wel top geweest zou zijn.
                        Ik heb de countryman S all4 gereden (keuze van vriendin) maar deze sloeg eigenlijk wel tegen, ook binnenin is het niet ons ding.

Het leukste ritje was het treintje van 640i gevolgd door Z4 35is, 335i en Z4 3.0i. Ook al kon ik niet volgen (3.0i) en hing ik al snel achteraan met de "lichtste" motor. En dan die geluiden.
                        Nog speciaal als laatste 2 keer braaf gestopt toen het oranje werd zodat ik vooraan aan het licht stond en die mannen moest inhalen. Ik denk dat er gisteren toch in die omstreken heel wat mensen raar hebben op- en rondgekeken van al dat geweld.
                        Als laatste de 335i gereden, top motor maar ik zou hem toch met handbak nemen.
                        Volgend jaar gaan we zeker terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                          De vorige was wat puurder (ook qua klank) en tail happier. De nieuwe rijdt ook nog altijd sportief vind ik, maar dient wat meer om te cruisen, daarmee dat een 23i voor mij al zou voldoen.

Wie was die jongen die bij u was (Dennis), ook een forummer?
                          De Alpina Z4 van Matthi vond ik eigenlijk perfect, daar kon je perfect de baan aanvoelen en qua acceleratie was dat toch nog iets anders Nieuwe Z4 is een cruiser, en ik ben geen fan van die comfort/normal/sport/sport+ zever, veel te ingewikkeld en te 'gemaakt'.

Dennis is een collega student die ook nogal zot is van auto's, al ligt zijn hart eerder bij moto's

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Ik vond de 530d echt leuk rijden, beetje wollig en soft, maar die automaat is echt schitterend. Zet hem in 1ste en vloer het gas en die gaat heerlijk makkelijk dwars

Gaat redelijk vooruit, maar ik vind het nogal dwaas dat de automaat zover doortrekt, je voelt dat er boven de 4500 rpm niks meer te zoeken valt. Ik vond hem het leukste rijden in comfort-mode en met DSC off, sturing voelt dat het natuurlijkst aan en omdat de ophanging op een zachtere stand staat kan je heerlijk met het gewicht 'smijten' bij driftjes

Comment

• Heb mij ook goed geamuseerd.
                            Die 335i was voor mij een hele belevenis. Wat een accelerarie en wat een geluid! Daarbij valt mijn 123d'tje in het niets. Heb heel de rit geschakeld met de paddles en wat een heerlijke, boterzacht overschakelende versnellingsbak is dat. Mijn vrouw beleefde het heel anders, leek voor haar als een race spelletje wat ik op de computer heb (Shift 2) met dat geluid en die stuurpaddles.
                            De X6 vond ik ook een beest. Is echt snel voor een meer dan 2 ton wegende diesel en dat koppel.. Mijn zoon heeft ermee gereden en die kon zijn lol niet op.
                            Wat moet dat zijn als je deze auto's zou laten chippen...
                            De 530d heb ik gemist door mijn eigen stommiteit maar ik heb dan toch nog de Mini Countryman kunnen versieren en daar heeft mijn vrouwtje zich mee kunnen uitleven. Was (Uiteraard) die met de minste funfactor maar wel leuk om eens mee te rijden.
                            Voor mij ook een geslaagde dag, wat het rijden betreft dan want voor de rest vond ik er niet veel aan, vooral dat podium lawaai was uitermate storend.
                            Hoop ooit eens met een M3 te mogen rijden..
                            Last edited by ; 18/04/2011, 09:16.

Comment

Ik heb ook met de Z4 35is gereden, zalig geluid (zelfde als onze 335i, alleen nog luider ) DKG is schitterend.

Heb de 335i N55 nu ook IRL gehoord en bekeken en de sound is echt volledig anders, iets gedempter en minder hees in de hoge toeren.

Ik heb smorges nog achter u gereden in puurs zelf en ik vond dat uw model mooier klonk bij het rustig vertrekken dan de 335i coupe van gisteren.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Hij voelde niet snel aan, maar hij was wel snel, maar ik denk gewoon dat dat komt omdat hij zo comfortabel is en stil dat ge er niets van merkt. Zeker als ge erna in een X1 2.0d stapt die schokkerig en veel te lawaaierig overkwam waardoor het precies was dat ge er super acceleraties mee had.

Voor mij de grootste tegenvaller was de 325i, stil, niet echt vlotjes met 4 personen in. En de mini cooper D heeft mij echt verrast, zo speels in de bochten vlotjes in optrekken enal. alleen de belachelijke knopkes op de middenconsole zijn belachelijk imo
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                Ik vond het een geslaagde dag, de Z4 3.5is(15.8l verbruik) ben ik geweldig van geschrokken!
                                Gvd he gast, de jan had maar zelf moete rijde konk nog wa meer vastlegge
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                  Discovery Day was leuk.

Eerst met de 530d gaan rijden om te vergelijken met onze 330d. Comfortabeler, maar toch merkbaar trager en meer gedempt.

Dan die Z4 35is, schitterende sound . Constant in manueel gereden. Ideale kar in zo'n weer. Enige nadeel is het verbruik: 16,1l/100km .

Daarna de papa laten rijden met de 335i. Beetje een teleurstelling op vlak van sound als je uit de Z4 komt, zeker met schuifdak + ramen dicht is het vershil met onze 3 echt wel klein. 335i hangt wel beter aan het gas en is iets sneller. Even de DCT afgezet, de mensen in de X3 achter ons zullen raar gekeken hebben .

Conclusie: 330d als daily en Z4 35is als weekendkar.

Buiten Biemerke geen forummers tegengekomen, maar wel de 3 van WB en die van Phil zijn pa zien staan.
                                  Vind je het verschil tussen de 330d en 335i niet groot genoeg ?
                                  Hoe zit het met de snelheidbeleving ?
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Ik heb smorges nog achter u gereden in puurs zelf en ik vond dat uw model mooier klonk bij het rustig vertrekken dan de 335i coupe van gisteren.

Hij voelde niet snel aan, maar hij was wel snel, maar ik denk gewoon dat dat komt omdat hij zo comfortabel is en stil dat ge er niets van merkt. Zeker als ge erna in een X1 2.0d stapt die schokkerig en veel te lawaaierig overkwam waardoor het precies was dat ge er super acceleraties mee had.

Voor mij de grootste tegenvaller was de 325i, stil, niet echt vlotjes met 4 personen in. En de mini cooper D heeft mij echt verrast, zo speels in de bochten vlotjes in optrekken enal. alleen de belachelijke knopkes op de middenconsole zijn belachelijk imo
                                    Niet vergeten dat de klep open staat op onze 335i, maar idd, N55 335i klinkt wat te stilletjes en minder verfijnd.

Ik heb ook meegereden in de 325i, goed ja, eigenlijk is dat een cruiser want de cabrio weegt veel te veel om sportief mee te rijden. Met manuele bak en in coupé vorm lijkt me dat nog tof.

Comment

Ik vond de 530d echt leuk rijden, beetje wollig en soft, maar die automaat is echt schitterend. Zet hem in 1ste en vloer het gas en die gaat heerlijk makkelijk dwars

Gaat redelijk vooruit, maar ik vind het nogal dwaas dat de automaat zover doortrekt, je voelt dat er boven de 4500 rpm niks meer te zoeken valt. Ik vond hem het leukste rijden in comfort-mode en met DSC off, sturing voelt dat het natuurlijkst aan en omdat de ophanging op een zachtere stand staat kan je heerlijk met het gewicht 'smijten' bij driftjes
                                      De automaat trekt enkel door tot 4500 toeren als je kickdown gas geeft. Dat was bij m'n E60 530d ook zo. Als je plankgas geeft en niet kickdown, dan schakelt 'm mooi net boven de 4000 toeren. Met de nieuwe 8-bak is dat hemels.
                                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        De automaat trekt enkel door tot 4500 toeren als je kickdown gas geeft. Dat was bij m'n E60 530d ook zo. Als je plankgas geeft en niet kickdown, dan schakelt 'm mooi net boven de 4000 toeren. Met de nieuwe 8-bak is dat hemels.
                                        In sommige situaties vind ik die bak beter dan de DKG.

Eén puntje kritiek misschien, dat 'pookje' voelt net iets té licht aan en geeft zo een wat 'goedkopere' indruk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                          En de Z4 is echt een pracht van een weekendkar, maar hoeft voor mij niet persé zo krachtig zijn. Ik denk dat de motor beter tot z'n recht komt in de 1-Reeks M...
                                          340pk in een Z4 is inderdaad niet echt nodig, maar het is wel leuk. Neus omhoog een gaan!

Met een 23i heb ik nog niet gereden, maar de sound van die 35is is gewoonweg verslavend, vooral vanaf 5000rpm. En dan die plofjes bij opschakelen en bij gas lossen . Wel twee dingen die mij opvielen bij die Z4: reed veel zachter dan ik had verwacht, en waarom oude schakelpeddels?

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                          Vind je het verschil tussen de 330d en 335i niet groot genoeg ?
                                          Hoe zit het met de snelheidbeleving ?
                                          Voor mij persoonlijk is het verschil inderdaad niet groot genoeg, zeker niet als daily. Om het verschil groot genoeg te maken moet er iets aan de uitlaat gebeuren en moet je eigenlijk constant hoog in de toeren rijden. Als je dan ziet dat onze 330d op 7,3 L staat en die 335i al snel op 14 L, vind ik het verschil te klein om dat te verantwoorden.

Snelheidsbeleving is in de 335i beter als je echt goed doorrijdt. Je merkt wel (bij inhalen bv) dat hij minder koppel heeft, de 330d geeft meer de indruk dat hij het zonder moeite doet.

Comment

Working...
                                          X