Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vraagje: een BMW E60 525dA LCI van midden 2008, heeft die een zestraps of een zeventraps automaat? Volgens mij zestraps, volgens de eigenaar zeventraps?
Alvast bedankt voor het antwoord!
zeventraps is pas met het nieuwe huidige model dacht ik ?
Mijn volgende gaat wss een 2e hands 3 coupé worden en veel kans dat het een 6 cylinder zal worden. Mijn vader is precies voorstander van een 325d, maar ik vraag mij af wat de meerkost is van een 335d... Stel je vindt 2e hands een goedgeprijsde 335d. Is de dagelijkse meerkost anders veel hoger van de 335d tov 325d? Tax is toch hetzelfde als ik mij niet vergis.
BIV is X2
Verzekering tot 25-30% duurder afhankelijk van je leeftijd en voorgeschiedenis
Reken op een extra verbruik van 15-20% (vergelijking gemaakt met een goede vriend zijn 535D) + de motor nodigt meer uit tot een vlottere rijstijl
Reken ook dat de onderhoudskosten iets hoger zullen zijn => grotere remmen, snellere bandenslijtage, 2 turbo's die kunnen stuk gaan.
Misschien iets duurder in aankoop en uiteindelijk herverkoopwaarde zal ongeveer gelijk zijn, dus iets meer verlies ook hier in te calculeren. Alhoewel een 6-cyl in België altijd slecht in de markt zal liggen (325 en 335).
Als je dit incalculeert en bereid bent te betalen => zonder twijfel de 335 kopen.
Waarom ik zelf deze (525) heb gekocht? Was op dat moment de beste koop met de meest volledige uitrusting. Moest ik nu herkopen zou het en 535d zijn, maar we zijn dan ook weer 2 jaar verder.
Zijn er hier mensen die Serenity All inclusive genomen hebben bij bestellen van nieuwe wagen?
Ik wil dit misschien ook ineens bestellen maar kowt wel iets van een 5.000 euro (5jaar/100.000km).
Voordeel is dat je niet voor onnodige kosten (koppeling, remschijven, onderhoud,...) komt te staan, maar zou de werkelijke factuurkosten ooit zo hoog komen te staan na 5 jaar?
Aan te raden voor iemand die soms nogal hevig (maar met respect voor techniek) kan omgaan met z'n auto?
Het heeft natuurlijk wel zijn voordelen, maar als je toch 'deftig' met een auto kan rijden zou ik er toch nog even over nadenken. Je mag het beslissen voor het eerste onderhoud, daarna niet meer. Nuja remschijven, blokken enzoverder kosten al wel wat geld he, je moet het eens uitrekenen, vanaf 20 000 km per jaar kan het wel nuttig beginnen worden denk ik.
Comment