Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben opzoek naar een leuk karretje voor als het goed weer is en in het weekend er wat mee gaan toeren met max 12.000km/jaar. Het zou gaan over een E36 cabrio. Ik ben nog aan het twijfelen over welke motor. is een 18i genoeg of zou een 20i of 25i beter bij deze wagen passen? Wat is het verbruik van deze motoren. Mijn broer heeft een E39 525i gehad en haalde daar 9 a 10ltr mee. is dat dezelfde motor, is 10 ltr haalbaar? Waar moet ge nog opletten qua onderhoud en stukken aan zo'n wagens.
    bv deze spreekt mij wel aan. ( op de rare koplampen na)
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
    BMW X5 45e

Comment

• Die 318i is te traag voor een cabrio en de 320i is een 6-cyl zonder pit .
      De 325i is imo de beste keuze , verbruik valt goed mee ( niet te optimistisch zijn natuurlijk ) , vermogen zit ook wel goed . De beste motor in een E36 . De 328i verbruikt gewoon te veel en vind die kosten veel te hoog voor dat kleine beetje dat je meer krijgt met een 325i .

Comment

• 10liter is haalbaar , maar niet evident .
        Punten waar je op moet letten zijn roest , ophanging ed.. Alles eigenlijk . Je koopt een auto op leeftijd hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Ben opzoek naar een leuk karretje voor als het goed weer is en in het weekend er wat mee gaan toeren met max 12.000km/jaar. Het zou gaan over een E36 cabrio. Ik ben nog aan het twijfelen over welke motor. is een 18i genoeg of zou een 20i of 25i beter bij deze wagen passen? Wat is het verbruik van deze motoren. Mijn broer heeft een E39 525i gehad en haalde daar 9 a 10ltr mee. is dat dezelfde motor, is 10 ltr haalbaar? Waar moet ge nog opletten qua onderhoud en stukken aan zo'n wagens.
          bv deze spreekt mij wel aan. ( op de rare koplampen na)
          http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=194039426
          Koop STA z'n M3 aja

Geen cabrio, maar wel een zeer nette M.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
            10liter is haalbaar , maar niet evident .
            Punten waar je op moet letten zijn roest , ophanging ed.. Alles eigenlijk . Je koopt een auto op leeftijd hé
            Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
            Een goede E36 vinden zal ook niet zo simpel meer zijn . Er eentje vinden zonder tuningtoestanden en een lage km-stand voor een schappelijke prijs ligt niet voor de hand .

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...io&tabNumber=2
            Merci , het is niet dringend dus ik kan nog even rustig rondkijken. Er zijn idd nog veel E36 te vinden maar die zijn jammer genoeg allemaal verkloot .
            Die van hierboven is nog een knap model. maar een 325i heeft 192pk, terwijl de 328i dan 193pk heeft. is daar zoveel verschil in?

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
            Koop STA z'n M3 aja

Geen cabrio, maar wel een zeer nette M.
            Ik zou wel willen, maar ik ben nog maar een studentje
            Last edited by kefkie; 11/05/2011, 09:58.
            BMW X5 45e

Comment

• Comment

• http://www.2dehands.be/autos/autos/b...pl=&pc_id=&afd=
                Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

wat denken jullie van deze? ziet er op het eerste zicht nog proper uit..
                Last edited by kefkie; 11/05/2011, 18:32.
                BMW X5 45e

Comment

• Comment

• 550i

Comment

http://www.2dehands.be/autos/autos/b...pl=&pc_id=&afd=
                      Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

wat denken jullie van deze? ziet er op het eerste zicht nog proper uit..
                      Mja, vooral die 2de ziet er nog wel "cava" uit. Zou wel nooit voor een 320 gaan, 325 is een minimum imo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                        550i

Perfectie!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
                          Perfectie!!
                          ²²²²²
                          zeer knap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten

als ringtool mag hij van mij toch zo zijn ...

Fak, knap afgewerkt.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik krijg instant zin om naar Zweden te gaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                  550i

ik zou dit verkiezen boven de M5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
                                    Die 318i is te traag voor een cabrio en de 320i is een 6-cyl zonder pit .
                                    De 325i is imo de beste keuze , verbruik valt goed mee ( niet te optimistisch zijn natuurlijk ) , vermogen zit ook wel goed . De beste motor in een E36 . De 328i verbruikt gewoon te veel en vind die kosten veel te hoog voor dat kleine beetje dat je meer krijgt met een 325i .
                                    Blijkbaar nog iemand die expert is in BMW's? Een 328i is een PAK zuiniger dan een 325i!

Je mag altijd eens komen meerijden ik haal op mijn dagelijks woon-werk verkeer een kleine 9 liter, gewoon rijden op autoweg @ 120 zelfs minder dan 8 liter en wat sportiever met meer file/stadsverkeer blijf ik nog steeds onder 11 liter.

Er zijn er veel die me niet willen geloven, maar doe me 'n plezier en kijk eens op Spritmonitor!

Voor 'n cab mag je (bij alle twee wel) 'n litertje bijtellen door het gewicht, misschien...

Edit: even m'n laatste 5 tankbeurten opgezocht, reken zelf maar na! (ik hou de kilometers bij in m'n GSM als ik ga tanken, kan ik gemakkelijk thuis verbruik narekenen met de Homebank erbij - ik tank altijd vol einde werkweek, de tank is meestal maar goed half leeg maar m'n benzinemetertje werkt niet accuraat )
                                    Dus ik tank altijd vol en kijk wat er bij kan, dat lijkt me accuraat op 'n tiende van een liter na misschien.

- 385 km met 34,73 liter superbenzine (9,02 liter)
                                    - 405 km met 33,85 liter superbenzine (8,36 liter, paasvakantie + bouwverlof = geen files gehad)
                                    - 375 km met 33,25 liter superbenzine (8,67 liter)
                                    - 380 km met 34,22 liter superbenzine (9 liter rond)
                                    - 390 km met 34,17 liter superbenzine (8,76 liter)

Ik rond de kilomters altijd af naar naar de volgende - 5.
                                    nog wat meer info: mijn wekelijks traject bestaat uit 10x 34,7 km enkel (dus één maal 's ochtends, en één maal s' avonds elke dag).

Heen: Aspelare - Gent, 12 km kleinere wegen (rustige rijstijl, warmrijden), E40 tot in Gent. Bijna nooit file.
                                    Terug: Gent - Aspelare, vaak kwartiertje aanschuiven aan de B401 om naar de E40 te gaan, vaak accordeonfiles tot in Wetteren dan, en de laatste 12 km stukken met stoppen/vertrekken en het occasioneel inhaalmanoeuvre (waarbij ik tot tegen de redline durf te gaan).

Ik noem mijn rijstijl kalm tot gemiddeld. Een sportieve chauffeur zal ongetwijfeld iets meer verbruiken, maar het kan zeker nog iets minder ook (kijk maar naar mijn week in de paasvakantie).

Edit 2: er zijn ongetwijfeld weer 'helden' die gaan zeggen 'bij zo een kar kijk je niet naar't verbruik', maar ik doe dat zeer zeker. Ik rij ook niet bewust trager om minder te verbruiken. Ik rij 120 op de autosnelweg, 70 op 70-banen en ben vaak zelfs de enige die op bepaalde stukken 90 wil/durft rijden op mijn dagelijks traject (wat vaak gepaard gaat me inhaalmanoeuvres). Als ik 70 aan constante snelheid rij doe ik dat wel in 5de, ik zie het nut niet in van in 3de of 4de te gaan rijden dan. 50 wordt 4de en 30 3de. Enkel om constante snelheid te houden hé.

Ik heb ook nog eens volgende gegevens voor je opgezocht:

Aspelare - Aachen Centrum, heel weinig verkeer. overal 120km/h gereden, kleine stukken 90 (werken, Ring van Luik). Volgetankt in Aken alvorens door te rijden naar de Ring: 15,7 liter voor 197 km, minder dan 8 liter...
                                    Last edited by timothy; 13/05/2011, 13:47.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Blijkbaar nog iemand die expert is in BMW's? Een 328i is een PAK zuiniger dan een 325i!

Je mag altijd eens komen meerijden ik haal op mijn dagelijks woon-werk verkeer een kleine 9 liter, gewoon rijden op autoweg @ 120 zelfs minder dan 8 liter en wat sportiever met meer file/stadsverkeer blijf ik nog steeds onder 11 liter.

Er zijn er veel die me niet willen geloven, maar doe me 'n plezier en kijk eens op Spritmonitor!

Voor 'n cab mag je (bij alle twee wel) 'n litertje bijtellen door het gewicht, misschien...
                                      En zijn die duur in onderhoud ( in het algemeen)? taxen zullen wel redelijk veel zijn zeker

Maar ik ben ook aan het zien voor een 320, 150pk kan toch niet mis zijn denkik . Al is een 328 nog beter
                                      BMW X5 45e

Comment

En zijn die duur in onderhoud ( in het algemeen)? taxen zullen wel redelijk veel zijn zeker

Maar ik ben ook aan het zien voor een 320, 150pk kan toch niet mis zijn denkik . Al is een 328 nog beter
                                        Onderhoud bij de dealer is duurder dan gemiddeld.

Ik doe alle onderhoud zelf.

Ik betaal elke 10000 km (twee keer per jaar ongeveer dus, voor mij) een 100 euro aan olie + oliefilter. Ik heb dan 10 liter olie wel, en er kan maar een kleine 7 op mijn blok. de rest verdeel ik in 4 flacons om mee te nemen, want om de 1500km ofzo kan ik een half litertje tot een klein litertje bijvullen, afhankelijk van de rijstijl.
                                        Dan natuurlijk de slijtagestukken hé (Rubbers ophanging, schokdempers, bougies, 1x batterij vervangen, remblokken & remschijven, ...).
                                        Banden zijn duur (vooral achteraan) met m'n 245's breed. Ik denk dik 200 € per achterband, een kleine 150 € voor een voorband.

Taks is 701,50 euro (zal binnenkort weer toekomen...)
                                        Verzekering betaal ik 520 euro BA + rechtsbijstand. 6 schadevrije jaren, sinds m'n 18de tot nu.

(ik heb m'n vorige post ook wat aangevuld).

een x28i (M52B2 is OERsterk, zien dat er genoeg olie op is, warmrijden en je kan gaan. Zit nu nét onder de 220.000km en de motor geeft je het gevoel dat hij de auto ruimschoots zal overleven. Onlangs op mijn Nurbürgringtrip de 250 km/h aangetikt op teller, en had zelfs nog een héél klein beetje over (wagen heeft wel een M52B25-collector zitten, dus zal iets meer 'kraft' hebben dan origineel).

320i, 325i zijn volgens mij ook zalige karren. Sommigen zeggen te traag, heb er nog nooit mee gereden, maar 150 pk (320i) kan volgens mij NOOIT te traag zijn. Tenzij in een camion ofzo. Je moet je rijstijl maar aanpassen aan hetgeen je onder je kont hebt. Ik kan perfect met mijn Doblo 1.3 diesel rijden ook, 85pk voor dik 1300kg. En dat lukt ook perfect.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                        X