Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenWie z'n recente BMW breekt gemakkelijk ongewild uit (in regen bvb)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenAls alles aan staat dan breekt hij nooit uit. In Sport+ wordt de traction control uitgeschakeld en dan kan 'ie soms heel snel heel dwars gaan.
Comment
-
Ik heb een maat die z'n E46 geprakt heeft door wild overstuur met DSC aan en merk dat een 120d ook erg wild kan uitbreken, zelfs met DSC op de tussenstand. Erg leuk, zolang het verwacht is toch, daarom m'n nieuwsgierigheid omdat ik mensen heb horen beweren dat ook recente BMW's giftig kunnen zijn in het nat. Maar het zal wel aan het bazeke liggen voor het grootste deel
Comment
-
Ik krijg die van mij ook erg moeilijk uit de lijn met alle rijhulpmiddelen aan. Je moet al erg hard op massatransfer, bruusk lift-off overstuur e.a. gaan rekenen om het ESP te verschalken. Laatste winter nog geprobeerd op sneeuw (grote parking): wat je ook doet (met gas, rem en stuur), rondkrijgen gaat niet als alles op staat. Ofwel schuift 'ie over z'n voorwielen (b.v. teveel stuurhoek) en gaat 'ie 't binnenste achterwiel afremmen, ofwel snijdt 'ie ogenblikkelijk de power af en remt 'ie evt de aangedreven wielen bij tot je geen wielspin meer hebt. Op licht vochtige ondergrond gaat 't nog 't makkelijkst (en zelfs dan nog erg moeilijk): lift-off overstuur uitlokken door stevig insturen (net niet stevig genoeg om onderstuur te hebben), zodat de kont zich even verslikt. Ik heb op zo'n moment nooit eraan gedacht om niet kort en krachtig tegen te sturen, moest ik dat niet doen dan zou 'ie misschien wel rond durven gaan, maar ik vrees ervoor.
Ik kan me inbeelden dat je, als je véél te hard een natte oprit afknalt en plotseling (de bocht nemend) in staand water rijdt waardoor je aquaplaning hebt op één of meerdere wielen, je de auto wel nog kan wrecken, ja. Maar met een beetje gezond verstand moet je toch echt zeer hard je best doen om 't ESP te verschalken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenJe kan er idd mee doen wat je wil en dat spel gaat niet uitbreken tenzij in sportstand of als je zelf de DSC/DTC uitzet. Op de driver training (met 118d's) was dit heel duidelijk, valt gewoon niet scheef te krijgen als alles aan staat.
Massatransfer issue zoals gTa zegt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenRondpunt hier in Zwijnaarde. Nat. Remmend insturen, bruusk lossen en je staat rond. Zelfs met alles aan.
Massatransfer issue zoals gTa zegt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk BerichtenMassatransfer? bedoel je daar mee ene lastwissel ?
345
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenRondpunt hier in Zwijnaarde. Nat. Remmend insturen, bruusk lossen en je staat rond. Zelfs met alles aan.
Massatransfer issue zoals gTa zegt.
Los daarvan, wel een schitterend systeem die DSC/DTC, zolang je niet dubbel zo snel dan fysisch mogelijk een bocht door wil .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenDan moet je toch al zeer hard uw best doen.
Los daarvan, wel een schitterend systeem die DSC/DTC, zolang je niet dubbel zo snel dan fysisch mogelijk een bocht door wil .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Welke auto was dat? Een X5 met gigantisch overbemeten achterbanden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIs mij nog nooit gelukt, zelfs niet met opzet.
Welke auto was dat? Een X5 met gigantisch overbemeten achterbanden?
Gewoon bochtje nemen: no prob. Sneller: no prob.
Snel komen aanrijden, bruusk remmen, remmend insturen no prob. Op dat punt zeg je: snelheid ok, hoek van de kar ok, stuurhoek ok. Dan laat je te bruusk je rem los, en de achterkant wordt opnieuw zwaar en breekt onmiddellijk uit.
Je komt van Gent op de Grotesteenweg-Noord, en je draait de Tramstraat in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenPas op, die Naish-mobiel plakt verbazend goed aan de weg
Ik heb zelfs RRD in een onbewaakt moment horen beweren dat hij misschien toch kleinere velgen zou overwegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenPas op, die Naish-mobiel plakt verbazend goed aan de weg
Edit: ah 't is een E92, geen X5. Ff verward.
19" runflats, parazaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenRondpunt hier in Zwijnaarde. Nat. Remmend insturen, bruusk lossen en je staat rond. Zelfs met alles aan.
Massatransfer issue zoals gTa zegt.2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenE92. Michelin PS2. Op vochtige ondergrond.
Gewoon bochtje nemen: no prob. Sneller: no prob.
Snel komen aanrijden, bruusk remmen, remmend insturen no prob. Op dat punt zeg je: snelheid ok, hoek van de kar ok, stuurhoek ok. Dan laat je te bruusk je rem los, en de achterkant wordt opnieuw zwaar en breekt onmiddellijk uit.
Je komt van Gent op de Grotesteenweg-Noord, en je draait de Tramstraat in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk BerichtenMa da ligt aan uw rijstijl z manneken
En 't is niet dat ik rond ga dan, maar 'ie zwaait toch even serieus uit eer het ESP de touwtjes terug in handen krijgt hoor.
En dat is vaak echt niet opzettelijk uitgelokt, want net dan heb ik de indruk is het precies alerter...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenE92. Michelin PS2. Op vochtige ondergrond.
Gewoon bochtje nemen: no prob. Sneller: no prob.
Snel komen aanrijden, bruusk remmen, remmend insturen no prob. Op dat punt zeg je: snelheid ok, hoek van de kar ok, stuurhoek ok. Dan laat je te bruusk je rem los, en de achterkant wordt opnieuw zwaar en breekt onmiddellijk uit.
Je komt van Gent op de Grotesteenweg-Noord, en je draait de Tramstraat in.
Comment
Comment