Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je kan er idd mee doen wat je wil en dat spel gaat niet uitbreken tenzij in sportstand of als je zelf de DSC/DTC uitzet. Op de driver training (met 118d's) was dit heel duidelijk, valt gewoon niet scheef te krijgen als alles aan staat.
Ik heb een maat die z'n E46 geprakt heeft door wild overstuur met DSC aan en merk dat een 120d ook erg wild kan uitbreken, zelfs met DSC op de tussenstand. Erg leuk, zolang het verwacht is toch, daarom m'n nieuwsgierigheid omdat ik mensen heb horen beweren dat ook recente BMW's giftig kunnen zijn in het nat. Maar het zal wel aan het bazeke liggen voor het grootste deel
Ik krijg die van mij ook erg moeilijk uit de lijn met alle rijhulpmiddelen aan. Je moet al erg hard op massatransfer, bruusk lift-off overstuur e.a. gaan rekenen om het ESP te verschalken. Laatste winter nog geprobeerd op sneeuw (grote parking): wat je ook doet (met gas, rem en stuur), rondkrijgen gaat niet als alles op staat. Ofwel schuift 'ie over z'n voorwielen (b.v. teveel stuurhoek) en gaat 'ie 't binnenste achterwiel afremmen, ofwel snijdt 'ie ogenblikkelijk de power af en remt 'ie evt de aangedreven wielen bij tot je geen wielspin meer hebt. Op licht vochtige ondergrond gaat 't nog 't makkelijkst (en zelfs dan nog erg moeilijk): lift-off overstuur uitlokken door stevig insturen (net niet stevig genoeg om onderstuur te hebben), zodat de kont zich even verslikt. Ik heb op zo'n moment nooit eraan gedacht om niet kort en krachtig tegen te sturen, moest ik dat niet doen dan zou 'ie misschien wel rond durven gaan, maar ik vrees ervoor.
Ik kan me inbeelden dat je, als je véél te hard een natte oprit afknalt en plotseling (de bocht nemend) in staand water rijdt waardoor je aquaplaning hebt op één of meerdere wielen, je de auto wel nog kan wrecken, ja. Maar met een beetje gezond verstand moet je toch echt zeer hard je best doen om 't ESP te verschalken.
Je kan er idd mee doen wat je wil en dat spel gaat niet uitbreken tenzij in sportstand of als je zelf de DSC/DTC uitzet. Op de driver training (met 118d's) was dit heel duidelijk, valt gewoon niet scheef te krijgen als alles aan staat.
Rondpunt hier in Zwijnaarde. Nat. Remmend insturen, bruusk lossen en je staat rond. Zelfs met alles aan.
Welke auto was dat? Een X5 met gigantisch overbemeten achterbanden?
E92. Michelin PS2. Op vochtige ondergrond.
Gewoon bochtje nemen: no prob. Sneller: no prob.
Snel komen aanrijden, bruusk remmen, remmend insturen no prob. Op dat punt zeg je: snelheid ok, hoek van de kar ok, stuurhoek ok. Dan laat je te bruusk je rem los, en de achterkant wordt opnieuw zwaar en breekt onmiddellijk uit.
Pas op, die Naish-mobiel plakt verbazend goed aan de weg
Dat doen ze allemaal, maar wat die gigantisch brede sloefen achteraan ook allemaal doen is erg snel grip verliezen als 't erg nat ligt, wanneer je in de remmen zit en stuurt (zoals 'ie zegt). Logisch ook. Gigantisch brede banden (wat is dat 315 of 325?) + enorm gewicht dat erg hoog staat maar toch zeer strak opgehangen is + bocht.
Snel komen aanrijden, bruusk remmen, remmend insturen no prob. Op dat punt zeg je: snelheid ok, hoek van de kar ok, stuurhoek ok. Dan laat je te bruusk je rem los, en de achterkant wordt opnieuw zwaar en breekt onmiddellijk uit.
Snel komen aanrijden, bruusk remmen, remmend insturen no prob. Op dat punt zeg je: snelheid ok, hoek van de kar ok, stuurhoek ok. Dan laat je te bruusk je rem los, en de achterkant wordt opnieuw zwaar en breekt onmiddellijk uit.
Comment