Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zit je stevig op je stoel? Hopelijk kan je het volgende verhaal een beetje verwerken. Bovenstaande afbeelding is afkomstig van een doosje remblokken voor een nieuwe 5 Serie en daarop staat dus dat er een 5 Serie komt met een hele sterke diesel die ook nog eens beschikt over xDrive en een M badge heeft. Er gingen al langer geruchten over een dieselmotor met 3 turbo’s evenals over M-modellen met AWD en/of dieselmotoren. En dit lijkt al die geruchten te bevestigen.
De nieuwe 50d motor van BMW zou tijdens de IAA in september onthuld worden en gemonteerd worden in de 5 tm 7 Serie en de X6. Het zou een 3.0 zescilinder zijn met drie turbo’s die zo’n 380-400 pk zal leveren. En blijkbaar zal dit in de 5 Serie een extra sportieve variant worden met een dun M sausje.
Wellicht dat dit een soort voorbereiding is op een “echte” M5 diesel over enkele jaren. De allereerste “M5″ heette immers in eerste instantie ook “M535i”. Dat model was leverbaar in de periode 1979 tm 1981 & 1985 tm 1988. Het lijkt er dus op dat BMW met serieus dikke diesels op de markt gaat komen. (via: bimmertoday.de & motor-talk.de)
Dat doen ze allemaal, maar wat die gigantisch brede sloefen achteraan ook allemaal doen is erg snel grip verliezen als 't erg nat ligt, wanneer je in de remmen zit en stuurt (zoals 'ie zegt). Logisch ook. Gigantisch brede banden (wat is dat 315 of 325?) + enorm gewicht dat erg hoog staat maar toch zeer strak opgehangen is + bocht.
Het geluid van een diesel: rrrrrrrRRRR
En daarmee is alles gezegd
DWOAZEN !!!!
Diesel =/ 'k heb gisteren eens alle modellen zitten vergelijken.
530d 525d en dan met de 525i en 530i
en zelfs met andere uitlaten waren die diesels toch zo aantrekkelijk niet.
alhoewel een uitlaat op youtube beluisteren eigenlijk 0,0 referentie geeft.
Maar allez zelfs op video hoor je toch overduidelijk een ERG groot verschil? Die 2 extra cilinders maken de klank compleet anders.
IRL ook, maar ook op video.
Enige gelijkenis: 't is allebei diesel.
Gisteren met een 525d (pfl) gereden en irl is het verschil duidelijker inderdaad, maar ik blijf erbij dat het op dat filmpje toch iets 6 cilinder-ish is, zeker tov de 120d van hier thuis, da's echt een koffiemachien. Ik heb ook eens in een 525d Lci gereden (vervangwagen), waarvan m'n stiefvader zei dat het een 520d was, ik had pas door dat het een 525d was toen ik de pijpjes achteraan zag, de sound was niet erg zwaar (ook stil) en veel harder dan een x20d ging dat niet vond ik
Gisteren met een 525d (pfl) gereden en irl is het verschil duidelijker inderdaad, maar ik blijf erbij dat het op dat filmpje toch iets 6 cilinder-ish is, zeker tov de 120d van hier thuis, da's echt een koffiemachien. Ik heb ook eens in een 525d Lci gereden (vervangwagen), waarvan m'n stiefvader zei dat het een 520d was, ik had pas door dat het een 525d was toen ik de pijpjes achteraan zag, de sound was niet erg zwaar (ook stil) en veel harder dan een x20d ging dat niet vond ik
In stationair toerental voel je dat verschil toch enorm hoor, vind ik toch. En zo'n zespitter draait dan ook nog eens op minder toeren in vrijloop dan z'n viercilinder broertje.
In stationair toerental voel je dat verschil toch enorm hoor, vind ik toch. En zo'n zespitter draait dan ook nog eens op minder toeren in vrijloop dan z'n viercilinder broertje.
Stationair is het inderdaad heel duidelijk maar ik heb het over in toeren gaan, hoewel dat irl inderdaad ook wel duidelijk is, maar ik vond de vierpitter op dat filmpje toch in de richting gaan
Comment