Oorspronkelijk geplaatst door drxkz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk gebruik voor mijn E87 (mogelijks hetzelfde?) de krik die mijn vader bij zijn Mercedes C-klasse kreeg. Zelfde vormen, dus past perfect. Dus als je iemand kent met een Benz, kan je het altijd eens proberen.Last edited by Jakkel; 13/11/2011, 20:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk BerichtenZelf steek ik daar een stukje hout onderOorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHouten blokje maken van 3 op 5,5 cm, 2 cm dikte is voldoende. Dat past mooi in de uitsparing. En dan opkrikken op het blokje.
Vraag me wel af: hoe doen ze dat bij de bandenboer of (universele) garage? Kan me niet voorstellen dat ze daar op het gemak die steunpunten gaan uitmeten en eventjes een blokje gaan afzagen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk gebruik voor mijn E87 (mogelijks hetzelfde?) de krik die mijn vader bij zijn Mercedes C-klasse kreeg. Zelfde vormen, dus past perfect. Dus als je iemand kent met een Benz, kan je het altijd eens proberen.Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls je een hydraulische rolkrik hebt (zoals drxkz er één zoekt te kopen) denk ik dat snel een houten blokje zagen uit een stukje plank net iets gemakkelijker is dan bij een benz eigenaar een ('arbeidsintensievere') draaikrik te gaan lenen.
Maar ik zou idd toch liever met een rolkrik werken, om de auto steviger te hebben staan, dan op zo'n als-het-echt-niet-anders-kan krikje ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenNet ff een blokje gezaagd, past idd mooi! Moet mijn huisvlijt mss wel nog even opnieuw doen, aangezien ik nu redelijk zacht hout gebruikt heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZacht hout is goed (stukje dennenhout van een plank van een pallet ofzo), bij het opkrikken zet je krik een afrduk in het hout en dan staat die bijgevolg extra vast en nog net iets stabieler.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenOk bedankt, dan probeer ik het zo (als ik mijn krik gekocht heb )!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenAan de kenners: passen de 19" inch style 67 E46 M3 velgen onder een gewone E46 coupé?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenAan de kenners: passen de 19" inch style 67 E46 M3 velgen onder een gewone E46 coupé?
Hier een foto van onder een sedan , een coupé heeft minder ruimte .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichtenniemand?
Vooraan: 8J ET:47
Achteraan: 91/2J ET:27
'Gewone' E46 coupé:
Vooraan: 8J ET:47
Achteraan: 81/2J ET:50
Conclusie:
Vooraan geen probleem, achteraan gaat niet. Of je moet de wielkassen aanpassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenGeen te grote rolkrik kopen, anders heb je kans dat je ze er niet onder krijgt. Meet eerst hoeveel grondspeling je hebt. Bij de technische gegevens (op de verpakking normaal) van een krik staat de minimum en maximum opkrik hoogte.
Nu je me toch zo fantastisch aan het verderhelpen bent: ik hoor verhalen van velgen die vast"roesten" tegen de remschijf, en daarom zou een beetje kopervet op de flens van de velg voordat deze gemonteerd wordt geen kwaad kunnen. Goed idee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenLaat er hier nu toevallig ook nog een C klasse staan, waar ik me idd al had afgevraagd of die krik ook niet zou passen ...
Maar ik zou idd toch liever met een rolkrik werken, om de auto steviger te hebben staan, dan op zo'n als-het-echt-niet-anders-kan krikje ...
Zelf ben ik niet zinnens een andere krik te kopen om twee keer per jaar van wielen te wisselen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenMerci voor de extra tip, ga er op letten! Vermoed wel dat ik hier niet vlug een probleem ga hebben: onze E90 heeft een standaard onderstel en is niet verlaagd, dus grondspeling met hopen.
Nu je me toch zo fantastisch aan het verderhelpen bent: ik hoor verhalen van velgen die vast"roesten" tegen de remschijf, en daarom zou een beetje kopervet op de flens van de velg voordat deze gemonteerd wordt geen kwaad kunnen. Goed idee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHet was maar een voorstel natuurlijk. Als het rap moet gaan altijd handig. Op een deftige ondergrond alleszins geen probleem.
Zelf ben ik niet zinnens een andere krik te kopen om twee keer per jaar van wielen te wisselen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHet was maar een voorstel natuurlijk. Als het rap moet gaan altijd handig. Op een deftige ondergrond alleszins geen probleem.
Zelf ben ik niet zinnens een andere krik te kopen om twee keer per jaar van wielen te wisselen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIedereen maakt dat voor zichzelf uit natuurlijk. Het feit is wel dat je voor een 50 euro al een degelijke hydraulische rolkrik hebt. Het is veel gemakkelijker, veiliger en sneller werken met zo'n rolkrik dan met zo'n draaikrikje uit een autokoffer. En, aan zo'n ding heb je nagenoeg niks onderhoud en het gaat een leven lang mee.
Naar die van 50 Euro moet ik toch nog eens zoeken: zaterdag bij de plaatselijke automaterialen handel geweest, die vroeg voor "een eenvoudige rolkrikje" 120 Euro . Deze week eens bij de Auto 5 ofzo gaan kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenNaar die van 50 Euro moet ik toch nog eens zoeken: zaterdag bij de plaatselijke automaterialen handel geweest, die vroeg voor "een eenvoudige rolkrikje" 120 Euro . Deze week eens bij de Auto 5 ofzo gaan kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIn de Makro een rolkrik die 2,5 ton kan heffen voor 50 euro, inclusief een verlengadapter. Past wel maar net onder een E90 zonder sportophanging.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk BerichtenNeen , achter te breed . Wel mits aanpassingen van wielkasten/randen
Hier een foto van onder een sedan , een coupé heeft minder ruimte .
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenE46 M3:
Vooraan: 8J ET:47
Achteraan: 91/2J ET:27
'Gewone' E46 coupé:
Vooraan: 8J ET:47
Achteraan: 81/2J ET:50
Conclusie:
Vooraan geen probleem, achteraan gaat niet. Of je moet de wielkassen aanpassen.
Ik had gehoopt dat het met getrokken banden ofzo wel zou lukken... niet dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenNet ff een blokje gezaagd, past idd mooi! Moet mijn huisvlijt mss wel nog even opnieuw doen, aangezien ik nu redelijk zacht hout gebruikt heb.
Vraag me wel af: hoe doen ze dat bij de bandenboer of (universele) garage? Kan me niet voorstellen dat ze daar op het gemak die steunpunten gaan uitmeten en eventjes een blokje gaan afzagen?
Die kunststof steunpunten zijn hard genoeg om zonder extra bescherming gebruikt te worden.
Comment
Comment