Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
    Ik heb velgen met winterbanden liggen voor onze E90. Het wordt langzamerhand tijd om ze er onder te leggen, dus dacht ik hiervoor een rolkrikje te kopen. Alleen: hoe plaats ik die rolkrik onder een E90, omdat bij de voorziene kriksteunen een soort plastieken rechthoekige "pasvorm" naar buiten komt, waarin de BMW-krik (verondstel ik), mooi past. Ik heb echter schrik dat als ik hieronder de platte schotel van een rolkrik zet, die plastiek gaat verbuigen eenmaal het gewicht (of toch een kwart ervan) van de auto er op rust. Voor/achter links/rechts van deze krikpunten lijkt me ook niet ideaal om de krik de plaatsen, omdat hier precies een soort afwerkingsmateriaal zit, wat direct gaat inveren/scheuren als je hier het gewicht van de auto opzet.

    Alle tips zijn welkom hoe een E90 het best op een rolkrik te zetten!
    Ik gebruik voor mijn E87 (mogelijks hetzelfde?) de krik die mijn vader bij zijn Mercedes C-klasse kreeg. Zelfde vormen, dus past perfect. Dus als je iemand kent met een Benz, kan je het altijd eens proberen.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Ik gebruik voor mijn E87 (mogelijks hetzelfde?) de krik die mijn vader bij zijn Mercedes C-klasse kreeg. Zelfde vormen, dus past perfect. Dus als je iemand kent met een Benz, kan je het altijd eens proberen.
      Als je een hydraulische rolkrik hebt (zoals drxkz er één zoekt te kopen) denk ik dat snel een houten blokje zagen uit een stukje plank net iets gemakkelijker is dan bij een benz eigenaar een ('arbeidsintensievere') draaikrik te gaan lenen.
      Last edited by Jakkel; 13/11/2011, 20:16.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
        Zelf steek ik daar een stukje hout onder
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Houten blokje maken van 3 op 5,5 cm, 2 cm dikte is voldoende. Dat past mooi in de uitsparing. En dan opkrikken op het blokje.
        Net ff een blokje gezaagd, past idd mooi! Moet mijn huisvlijt mss wel nog even opnieuw doen, aangezien ik nu redelijk zacht hout gebruikt heb.

        Vraag me wel af: hoe doen ze dat bij de bandenboer of (universele) garage? Kan me niet voorstellen dat ze daar op het gemak die steunpunten gaan uitmeten en eventjes een blokje gaan afzagen?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Ik gebruik voor mijn E87 (mogelijks hetzelfde?) de krik die mijn vader bij zijn Mercedes C-klasse kreeg. Zelfde vormen, dus past perfect. Dus als je iemand kent met een Benz, kan je het altijd eens proberen.
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Als je een hydraulische rolkrik hebt (zoals drxkz er één zoekt te kopen) denk ik dat snel een houten blokje zagen uit een stukje plank net iets gemakkelijker is dan bij een benz eigenaar een ('arbeidsintensievere') draaikrik te gaan lenen.
          Laat er hier nu toevallig ook nog een C klasse staan, waar ik me idd al had afgevraagd of die krik ook niet zou passen ...

          Maar ik zou idd toch liever met een rolkrik werken, om de auto steviger te hebben staan, dan op zo'n als-het-echt-niet-anders-kan krikje ...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
            Net ff een blokje gezaagd, past idd mooi! Moet mijn huisvlijt mss wel nog even opnieuw doen, aangezien ik nu redelijk zacht hout gebruikt heb.
            Zacht hout is goed (stukje dennenhout van een plank van een pallet ofzo), bij het opkrikken zet je krik een afrduk in het hout en dan staat die bijgevolg extra vast en nog net iets stabieler.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Zacht hout is goed (stukje dennenhout van een plank van een pallet ofzo), bij het opkrikken zet je krik een afrduk in het hout en dan staat die bijgevolg extra vast en nog net iets stabieler.
              Ok bedankt, dan probeer ik het zo (als ik mijn krik gekocht heb )!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                Ok bedankt, dan probeer ik het zo (als ik mijn krik gekocht heb )!
                Geen te grote rolkrik kopen, anders heb je kans dat je ze er niet onder krijgt. Meet eerst hoeveel grondspeling je hebt. Bij de technische gegevens (op de verpakking normaal) van een krik staat de minimum en maximum opkrik hoogte.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                  Aan de kenners: passen de 19" inch style 67 E46 M3 velgen onder een gewone E46 coupé?
                  niemand?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                    Aan de kenners: passen de 19" inch style 67 E46 M3 velgen onder een gewone E46 coupé?
                    Neen , achter te breed . Wel mits aanpassingen van wielkasten/randen

                    Hier een foto van onder een sedan , een coupé heeft minder ruimte .


                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                      niemand?
                      E46 M3:
                      Vooraan: 8J ET:47
                      Achteraan: 91/2J ET:27

                      'Gewone' E46 coupé:
                      Vooraan: 8J ET:47
                      Achteraan: 81/2J ET:50

                      Conclusie:
                      Vooraan geen probleem, achteraan gaat niet. Of je moet de wielkassen aanpassen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Geen te grote rolkrik kopen, anders heb je kans dat je ze er niet onder krijgt. Meet eerst hoeveel grondspeling je hebt. Bij de technische gegevens (op de verpakking normaal) van een krik staat de minimum en maximum opkrik hoogte.
                        Merci voor de extra tip, ga er op letten! Vermoed wel dat ik hier niet vlug een probleem ga hebben: onze E90 heeft een standaard onderstel en is niet verlaagd, dus grondspeling met hopen.

                        Nu je me toch zo fantastisch aan het verderhelpen bent: ik hoor verhalen van velgen die vast"roesten" tegen de remschijf, en daarom zou een beetje kopervet op de flens van de velg voordat deze gemonteerd wordt geen kwaad kunnen. Goed idee?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                          Laat er hier nu toevallig ook nog een C klasse staan, waar ik me idd al had afgevraagd of die krik ook niet zou passen ...

                          Maar ik zou idd toch liever met een rolkrik werken, om de auto steviger te hebben staan, dan op zo'n als-het-echt-niet-anders-kan krikje ...
                          Het was maar een voorstel natuurlijk. Als het rap moet gaan altijd handig. Op een deftige ondergrond alleszins geen probleem.
                          Zelf ben ik niet zinnens een andere krik te kopen om twee keer per jaar van wielen te wisselen.
                          120d Hatch Edition Sport

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                            Merci voor de extra tip, ga er op letten! Vermoed wel dat ik hier niet vlug een probleem ga hebben: onze E90 heeft een standaard onderstel en is niet verlaagd, dus grondspeling met hopen.

                            Nu je me toch zo fantastisch aan het verderhelpen bent: ik hoor verhalen van velgen die vast"roesten" tegen de remschijf, en daarom zou een beetje kopervet op de flens van de velg voordat deze gemonteerd wordt geen kwaad kunnen. Goed idee?
                            Dat kan nooit kwaad.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Het was maar een voorstel natuurlijk. Als het rap moet gaan altijd handig. Op een deftige ondergrond alleszins geen probleem.
                              Zelf ben ik niet zinnens een andere krik te kopen om twee keer per jaar van wielen te wisselen.
                              Iedereen maakt dat voor zichzelf uit natuurlijk. Het feit is wel dat je voor een 50 euro al een degelijke hydraulische rolkrik hebt. Het is veel gemakkelijker, veiliger en sneller werken met zo'n rolkrik dan met zo'n draaikrikje uit een autokoffer. En, aan zo'n ding heb je nagenoeg niks onderhoud en het gaat een leven lang mee.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Het was maar een voorstel natuurlijk. Als het rap moet gaan altijd handig. Op een deftige ondergrond alleszins geen probleem.
                                Zelf ben ik niet zinnens een andere krik te kopen om twee keer per jaar van wielen te wisselen.
                                Hier heb je ook gelijk mee, natuurlijk. In mijn geval gaat de Mercedes er over een paar jaar toch uit (bedrijfswagen) en moet ik sowieso toch een krik kopen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Iedereen maakt dat voor zichzelf uit natuurlijk. Het feit is wel dat je voor een 50 euro al een degelijke hydraulische rolkrik hebt. Het is veel gemakkelijker, veiliger en sneller werken met zo'n rolkrik dan met zo'n draaikrikje uit een autokoffer. En, aan zo'n ding heb je nagenoeg niks onderhoud en het gaat een leven lang mee.

                                  Naar die van 50 Euro moet ik toch nog eens zoeken: zaterdag bij de plaatselijke automaterialen handel geweest, die vroeg voor "een eenvoudige rolkrikje" 120 Euro . Deze week eens bij de Auto 5 ofzo gaan kijken.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                                    Naar die van 50 Euro moet ik toch nog eens zoeken: zaterdag bij de plaatselijke automaterialen handel geweest, die vroeg voor "een eenvoudige rolkrikje" 120 Euro . Deze week eens bij de Auto 5 ofzo gaan kijken.
                                    In de Makro een rolkrik die 2,5 ton kan heffen voor 50 euro, inclusief een verlengadapter. Past wel maar net onder een E90 zonder sportophanging.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      In de Makro een rolkrik die 2,5 ton kan heffen voor 50 euro, inclusief een verlengadapter. Past wel maar net onder een E90 zonder sportophanging.
                                      Ok, bedankt voor de tip!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
                                        Neen , achter te breed . Wel mits aanpassingen van wielkasten/randen

                                        Hier een foto van onder een sedan , een coupé heeft minder ruimte .


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        E46 M3:
                                        Vooraan: 8J ET:47
                                        Achteraan: 91/2J ET:27

                                        'Gewone' E46 coupé:
                                        Vooraan: 8J ET:47
                                        Achteraan: 81/2J ET:50

                                        Conclusie:
                                        Vooraan geen probleem, achteraan gaat niet. Of je moet de wielkassen aanpassen.
                                        Thanks!

                                        Ik had gehoopt dat het met getrokken banden ofzo wel zou lukken... niet dus.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                                          Net ff een blokje gezaagd, past idd mooi! Moet mijn huisvlijt mss wel nog even opnieuw doen, aangezien ik nu redelijk zacht hout gebruikt heb.

                                          Vraag me wel af: hoe doen ze dat bij de bandenboer of (universele) garage? Kan me niet voorstellen dat ze daar op het gemak die steunpunten gaan uitmeten en eventjes een blokje gaan afzagen?
                                          Jawel, wordt zo opgekrikt of op de hefbrug gezet zonder verder iets ven bescherming.onder te zetten.
                                          Die kunststof steunpunten zijn hard genoeg om zonder extra bescherming gebruikt te worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X