Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    Jawel, wordt zo opgekrikt of op de hefbrug gezet zonder verder iets ven bescherming.onder te zetten.
    Die kunststof steunpunten zijn hard genoeg om zonder extra bescherming gebruikt te worden.
    Da's waar. Maar wilt ge ze compleet ongeschonden houden, dan is een blokske dé oplossing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Da's waar. Maar wilt ge ze compleet ongeschonden houden, dan is een blokske dé oplossing.
      Yep, een blokske kan nooit geen kwaad, da's waar..

Comment

• Die wielen zien er veel te groot uit z :s leluk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
          Thanks!

Ik had gehoopt dat het met getrokken banden ofzo wel zou lukken... niet dus.
          Met 225 vanachter past dat op sedan en touring zonder kassen te rollen , maar is een veel te smalle band voor zo'n velg en gaat schuren met meer als 4 personen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
            Met 225 vanachter past dat op sedan en touring zonder kassen te rollen , maar is een veel te smalle band voor zo'n velg en gaat schuren met meer als 4 personen .
            thanks, maar als je een 225 oplegt, past het dan op een coupé ook?

Comment

Thanks!

Ik had gehoopt dat het met getrokken banden ofzo wel zou lukken... niet dus.

Een coupé heeft MEER ruimte dan een sedan, dus mits de velg mss beetje afdraaien, en een
              getrokken bandje, zie ik dat wel te lukken oor eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adidax Bekijk Berichten
                Een coupé heeft MEER ruimte dan een sedan, dus mits de velg mss beetje afdraaien, en een
                Wat bedoel je met 'een velg afdraaien'?

Comment

• Kunt van de velgen een beetje laten wegnemen, zodat ze dieper naar binnen komen.

Ik vond trouwens net dit :

E46 328i Coupe - M3 Wheels [ 3er BMW - E46 ] "Coupe" - [Tuning - Fotos - Bilder - Stories] - BMW Bilder und Fotostories - Bewertung der schönsten BMWs - zeige auch Deinen BMW hier auf www.BMW-Syndikat.de

Comment

Da's het eerste dat ik daar van hoor dat een coupé meer ruimte heeft. En afdraaien is niet meteen aan te raden, velg wordt dunner en bijgevolg fragieler.

Comment

Da's het eerste dat ik daar van hoor dat een coupé meer ruimte heeft. En afdraaien is niet meteen aan te raden, velg wordt dunner en bijgevolg fragieler.
                      Had een sedan maar dezelfde kassen of een coupé, ik had veel minder zorgen gehad :p

Afdraaien kan perfect, maar hangt natuurlijk van de velg af hé. Je hebt velgen die effectief
                      genoeg 'vlees' hebben om paar mm af te nemen. Dat moet uiteraard goed bekeken worden.

Comment

thanks, maar als je een 225 oplegt, past het dan op een coupé ook?
                        Neen , niet zonder de kasten uit te rollen . Even bijvermelden dat een carrossier met wat ervaring in tuning hier in de buurt kasten uitrolt voor €70 (voor de 2) met 5 jaar garantie op de lak .

Oorspronkelijk geplaatst door Adidax Bekijk Berichten
                        Hangt allemaal een beetje af van breedte/ET-waarde natuurlijk , maar ik ben 90% zeker dat je extremere velg/band maten onder een sedan/touring krijgt .

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        Wat bedoel je met 'een velg afdraaien'?
                        Ik ga het proberen simpel uit te leggen , als je naar de achterkant van de velg kijkt zie je het ronde stuk dat tegen de naaf zit waar de 5 gaten doorkomen . Gewoon de achterkant eigenlijk , het stuk van het center tot aan de spaken, dat stuk dat tegen je naaf zit . Is dat vlak ? Of zit er profiel in ? Ik ben vrij zeker dat er profiel in zit . In ieder geval , als het vlak is , dan word de velg op de draaibank gespannen en een paar mm's afgedraaid zodat de velg meer naar binnen komt .
                        Iets wat ik niet echt aanraad omdat je altijd mensen hebt die schuin gaan afdraaien of teveel.

Comment

• Allen bedankt voor de info!

de potentiele koper van mijn velgen wil ze dus op een niet-M3 leggen, maar ik weet natuurlijk of hij bereid is om aan de velgen of aan de auto te laten werken...

Maar volgen sommigen kan het sowieso niet anders, anderen zeggen dan weer dat het wel juist moet passen? Beetje verwarrend!

Comment

• Ja , ze gaan er onder en je kan er mee rijden . De eerste heuvel of put in de weg slaan die banden tegen je wielkast ; Dat is imo gelijk aan niet passen . Je vind over het internet altijd foto's van E46's die dat wel doen passen ed... Maar die hebben of uitgerolde wielkasten of extreem smalle banden .
                            Stel anders voor aan je koper om ze er eens op te zetten ? Dan kan ie zelf beslissen wat ie doet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
                              Ja , ze gaan er onder en je kan er mee rijden . De eerste heuvel of put in de weg slaan die banden tegen je wielkast ; Dat is imo gelijk aan niet passen . Je vind over het internet altijd foto's van E46's die dat wel doen passen ed... Maar die hebben of uitgerolde wielkasten of extreem smalle banden .
                              Stel anders voor aan je koper om ze er eens op te zetten ? Dan kan ie zelf beslissen wat ie doet ?
                              Jip, heb dit net gedaan... Alvast merci

Comment

• Past 15" op een BMW E87 1-serie?

Comment

• Heb jij een 1tje? :-)
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                  ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Nee maar mijn zusje wel

Comment

Had een sedan maar dezelfde kassen of een coupé, ik had veel minder zorgen gehad :p
                                      Ik zie niet veel verschil. heb je daar gegevens van ofzo?

Comment

Maar volgen sommigen kan het sowieso niet anders, anderen zeggen dan weer dat het wel juist moet passen? Beetje verwarrend!
                                        Nee, doe dat niet. Afdraaien, getrokken bandjes,... . Het zijn allemaal maar lapmiddelen, op het einde van de rit heb je rommel.

Comment

Ik zie niet veel verschil. heb je daar gegevens van ofzo?
                                          Is algemeen geweten. Tik het desnoods gewoon in in Google, en je komt genoeg
                                          topics tegen (oa op Bimmerboard,....). Je ziet dat niet zo op foto.

Je hebt veel minder aanloopproblemen met een 9 of 9,5 breed op een coupé dan
                                          op een sedan/touring. Dus er moet wel iets van aan zijn hé. Misschien is de
                                          binnenboord aan de wielkas anders? Want die vind ik van mijn sedan wel extreem
                                          veel naar binnen lopen ivm andere automerken.

Comment

Working...
                                          X