Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    De N52 waar jij 't over hebt (meestal 258, soms 265 en soms 272 pk) is een zeer betrouwbare motor. Gewoon rechttoe rechtaan betrouwbaar ding voor meerdere honderdduizenden km, zoals we van BMW gewoon zijn.

Of waren...

Want met de N53 (altijd 3-liters, ook in de x25i, en in full version altijd 272pk krachtig) is het minder goed gesteld. Die motor kreeg directe injectie en daar schort het toch wel wat. Op twee vlakken: qua sound nagelt een direct ingespoten benzine bijna zoals een diesel in vrijloop (niet onder last, gelukkig), en het inspuitsysteem is doorgaans 'n teer beestje. En ook de N53 heeft er last van. Injectoren en hogedrukpompen zijn vaker dan nodig zorgenkindjes, en BMW komt erg vaak tussen in garantie (logisch) en coulance (eigenlijk ook logisch maar niet altijd een feit).
    Het jammere is dat je als 2e hands koper die zonder garantie koopt, bij wagens met "teveel" km geen coulance meer van BMW mag verwachten. En als heel 't ding in de soep draait, kost het een paar duizend euro.

Dus, de N52 -> geen zorgen. Beresterke motor met de oude trouwe geilse sound in gelijk welke omstandigheid. Bij de N53 raad ik aan om goed te lezen, te informeren en indien mogelijk met 2 jaar Gebrauchtwagengarantie te kopen.

Het voordeel van de N53 is dat 'ie behoorlijk wat zuiniger is (bij deellast, niet bij vollast) dan de N52 en daardoor ook een pak minder co² uitstoot. Voor die tijd (vergelijk een facelift E60/E61 530i touring maar eens met een E 350 of een A6 3.2 van dezelfde periode) een bijzonder miliieurvriendelijke auto, waardoor 'ie nu ook nog altijd zeer interessant blijft. BIV van om en bij de 2.000 EUR en jaarlijkse rijtax van driekwart duizendje.
    Ander voordeel is dat de motor (met 2 of 3 verschillende modi naargelang de versie die je hebt) een bijzonder lineaire vermogensopbouw kent, en onderin de toerenkelder eigenlijk erg gewillig is.
    Bedankt voor de info!
    Dus een *30i met 90000km zou nog een lange tijd kostenloos moeten meegaan?
    De N53 , in welke modellen en vanaf wanneer was deze beschikbaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
      Bedankt voor de info!
      Dus een *30i met 90000km zou nog een lange tijd kostenloos moeten meegaan?
      De N53 , in welke modellen en vanaf wanneer was deze beschikbaar?
      Jazeker, met goede zorg en oordeelkundig gebruik doet dat blok er zonder problemen nog twee keer die afstand bij.

Als ik me niet vergis is dit correct: http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N52 en http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N53. De Engelse versie van wiki stelt dat de N52B30 van 272pk ook in de facelift E60/E61 gelegen heeft, maar dat lijkt me niet correct te zijn.

Of nog makkelijker: met chassisnummer, productiedatum of (bij benadering) DEI kan je op www.realoem.com nagaan wat er in een beoogde kar steekt.

Comment

• 520d besteld

Voilà, gisterenavond na lang nadenken en rekenwerk een bestelling geplaatst voor een nieuwe 520d Touring. Levering: eind maart/begin april.

Hij zal de volgende configuratie bevatten:
        - Carbonschwartz M sportpakket met alle bijhorende prularia
        - Interieur leder zimtbraun en decoratieve lijsten aluminium hexagon
        - alu velgen 350M 18"
        - dakrails
        - kofferruimtepakket
        - automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
        - verwarmde sportzetels vooraan
        - sfeerverlichting
        - Xenon koplampen & hogedrukreiniging
        - PDC voor en achter
        - elektronische airco met bijkomende functies
        - navigatiesysteem professional
        - Bluetooth GSM voorbereiding & USB-aansluiting
        - sportautomatische versnellingsbak
        - automatische bediening van de achterklep
        - elektrisch wegklapbare trekhaak
        - achteruitrijcamera
        - internet voorbereiding
        - muziekaansluiting voor smartphones & apps
        - HiFi-systeem Professional
        - Combox controller
        - Instrumentencombi high
        - zonnewerende ramen achter
        - niet-rokerspakket

Mijn X6 moest weg omwille van de 'aanmoedigingen' van onze lieve regering. Ik hoop dat ik hier evenveel rijplezier zal ervaren in een fiscaal veel interessantere wagen. Ik zie het wel zitten. Foto's zullen nog volgen eens ik hem heb.

Comment

• BMW, RWD en sneeuw = FUN!

De E91 eens goed laten gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert_e39 Bekijk Berichten

DIK!

BMW E30 318iS '89
            BMW E28 520i '84
            BMW E34 535i '88

Comment

BMW, RWD en sneeuw = FUN!

De E91 eens goed laten gaan

Voor die dingen ligt hier net iets te weinig...

Comment

• Ja?

In Gent was het ook niet zo'n dik sneeuwtapijt, maar "die" dingen heb ik toch mooi kunnen doen hoor vrijdagnacht.

Zo zalig als toen op Brustem, 3 winters terug, heb ik 't sindsdien wel nooit meer meegemaakt (met uitzondering van de shortski naar Feldberg met Porker en Maxime S, maar dat was uiteraard niet in België)...

Comment

• Mooie foto's! In de sneeuw spelen is altijd leuk! Deden wij met een 130i:

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Nice!

Mooi filmpje en zalige sound van die 130i!

EDIT: deze kan er ook wat van!

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                    Last edited by Bert_e39; 07/02/2012, 18:19.

Comment

• Thanks! Ja die is net nog wat gaver qua drifts! En ook een iets gavere auto!

Comment

Nice!

Mooi filmpje en zalige sound van die 130i!

EDIT: deze kan er ook wat van!

+ YouTube Video
                        Zalig!! En met al die grachten en die bomen in de buurt.

Comment

• Die heeft precies nog meer plezante dingen gedaan. http://www.youtube.com/user/advevo

Comment

• Je merkt wel dat hij geen schrik heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Die heeft precies nog meer plezante dingen gedaan. http://www.youtube.com/user/advevo
                              wtf die M5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fabeman Bekijk Berichten
                                Voilà, gisterenavond na lang nadenken en rekenwerk een bestelling geplaatst voor een nieuwe 520d Touring. Levering: eind maart/begin april.

Hij zal de volgende configuratie bevatten:
                                - Carbonschwartz M sportpakket met alle bijhorende prularia
                                - Interieur leder zimtbraun en decoratieve lijsten aluminium hexagon
                                - alu velgen 350M 18"
                                - dakrails
                                - kofferruimtepakket
                                - automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
                                - verwarmde sportzetels vooraan
                                - sfeerverlichting
                                - Xenon koplampen & hogedrukreiniging
                                - PDC voor en achter
                                - elektronische airco met bijkomende functies
                                - navigatiesysteem professional
                                - Bluetooth GSM voorbereiding & USB-aansluiting
                                - sportautomatische versnellingsbak
                                - automatische bediening van de achterklep
                                - elektrisch wegklapbare trekhaak
                                - achteruitrijcamera
                                - internet voorbereiding
                                - muziekaansluiting voor smartphones & apps
                                - HiFi-systeem Professional
                                - Combox controller
                                - Instrumentencombi high
                                - zonnewerende ramen achter
                                - niet-rokerspakket

Mijn X6 moest weg omwille van de 'aanmoedigingen' van onze lieve regering. Ik hoop dat ik hier evenveel rijplezier zal ervaren in een fiscaal veel interessantere wagen. Ik zie het wel zitten. Foto's zullen nog volgen eens ik hem heb.
                                Heb jij het Zimtbraun in real-life gezien? Ik heb een Premium Selection uit Duitsland besteld met Zimtbraun maar als ik fotos op internet zie begin ik te twijfelen...

Comment

• goeie foto's om op voort te gaan?

Comment

• Ja, dat komt redelijk in de buurt van zimtbraun.
                                    Persoonlijk vind ik zimt iets te flets, terra (zoals in onze 1) is mooier.

Comment

• Ik vind het net omgekeerd. Terra vind ik te koel (eerder "grijsbruin" dan "roodbruin"), zimt vind ik beduidend warmer van tint. Is zimt ook niet een tikje lichter van kleur dan terra?

Smaken.

Comment

• Idd smaken.
                                        Zimt is idd een tint lichteAnnan kleur dan terra. En zoals je zegt is terra meer grijsbruin & koeler dan zimt. Maar ik vind zimt net iets té. Mijn pa daarentegen vind het dan weer super knap.

Comment

• Mjah, ik kan zelfs (bijna) dat oranjerood smaken uit de X5M/X6M/M5, dus het mag voor mij wel een beetje uitgesprokener zijn.

Comment

Working...
                                          X