Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Misschien onder de collega BMW-rijders iemand die mij hier in kan adviseren??
Ik ben toe aan vervanging van 2 zomerbanden (245/35x19) op mijn e61. Origineel zijn Dunlop runflats gemonteerd.
Is het een probleem om voor de twee nieuwe banden gewone te nemen (achter) i.c.m. de twee runflats (voor)???
Of gaat dit ten koste van veiligheid / comfort ??
Thanks!!
gr. Ron
2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk 2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
Allez, zal de loef afsteken.
BMW 123d nieuw gekocht in 2010.
Na een 1000km viel het op dat er een gerammel was aan de voortrein op slecht wegdek.
Tijdje getwijfeld en bij 5000km de dealer verwittigd dat er iets niet in orde was want had ondertussen al ondekt dat het euvel zich het duidelijkst manifesteerde als je een rechtse bocht pakte op kasseien.
Goed, met de dealer afgesproken om het nog een tijdje aan te zien of het nog erger zou worden en dan terug rapporteren.
Bij ongeveer 20.000km werd besloten om de stuurinrichting te vervangen. Tot hier superservice, dat mag gezegd worden. Maar dan...
Het euvel was nog steeds niet opgelost, weer da gerammel.
De "suit" van Bornem kwam es ff poolshoogte nemen.....
Zal eens een stukje communicatie beschrijven tussen een "deskundige" van Bornem en de klant en hetgeen wat ik hier neertik zweer ik op het graf van mijn moeder.
Bornem: Tja Mr. Magallon, we zitten hier met een probleem.
Ik: Ja inderdaad, want dit kost BMW een hoop geld, een stuurinrichting veranderen is een kostelijke grap.
Bornem: Ja inderdaad, dat is zo maar ik heb mij geïnformeerd en het blijkt dat het aan een bepaalde tolerantie ligt van het tandheugelsysteem en dit dat kan leiden tot dit soort euvel.
Ik: Eh?? Pardon, wat bedoelt U daarmee? U wilt dus zeggen dat ik pech heb dat er toevallig te veel speling heb op mijn tandheugelsysteem zit en ik daarmee maar moet leven?
Zoals eerder vastgesteld, ook door U is het op kasseien het ergste! Dit kan, kwalitatief gezien niet!
Bornem: U begrijpt toch wel dat er zowiezo een bepaalde speling moet zijn op een systeem dat met worm en tandwiel werkt? Daarbij, de Duitsers kunnen er niet aan doen dat er in België nog zoveel kasseien zijn....
Ik: Wat zegt U mij daar! Beseft U wel wat U zegt? Dat BMW geen boodschap heeft aan Belgische kasseien? Sry, maar denk niet dat de kwaliteit van BMW zoiets toelaat, kasseien of niet, beter nog, geen één ander merk, komop man. (Begon al pissig te worden want zag de bui al hangen)
Bornem: Mr. Magallon, denkt U dat een inspekteur van BMW niet weet waar hij over praat?
Ik: Daar gaat het niet om maar weet AUB dat ik ook weet waar ik over praat als oudgediende bij Opel antwerpen. Weet maar al te goed hoe een auto in mekaar zit en hoe soms fouten worden weggecamoufleerd ten koste van...
Bornem: Eh, daarbij komt nog dat U met 19inch velgen rijdt en de auto verlaagt is...(Gaat hij er het uiteindelijk daar op gooien om toch maar iets te kunnen argumenteren ten nadele van mij,erg eh!..)
Ik: Wat heeft dat er nu mee te maken. Gelooft U nu echt dat het daar aan ligt? of probeert U mij af te schepen?
Laat ik er U aan herinneren dat er performance pakketten zijn van BMW zelf waar ook verlagingen bij zijn en dat van die 19 ich velgen is de grootste flauwekul gezien de hardheid van 18 inch runflats.
Bornem: Ja nu gaan wij naast de kwestie.
Ik: Ok, dan zet ik de originele velgen en vering er terug op en dan kijken we wat daar het resultaat van is.
Bornem: Ja sry Mr Magallon maar ik kan U verder niet helpen en zal een brief opstellen met mijn bevindingen, die U ook terzijnertijd zult ontvangen.
Heb nog een beetje gal gespuit (Was kwaad en enorm teleurgesteld) maar daar is het bij gebleven en dat ook nadat ik een boze mail heb gestuurd naar de klantenservice. Reactie op die Mail?...0,000.
TOFFE service BORNEM, bedankt...
PS: Had voordien ook nog een discussie met deze persoon over een veel minder erg euvel aan mijn auto maar hou het voorlopig op dit.
Puur schandaal qua service van BMW Bornem, puur schandaal!
Ik kan er toch niks aan doen dat het een maandagochtend auto was......Dat ik zoiets moet constateren bij BMW, man man, had ik NOOIT verwacht, naïeveling die ik ben....En ik maar denken dat ze bij Opel een slechte service hebben....
Mechanisch probleem bij jou dus.
Bij mij gaat het telkens om problemen met de binnenafwerking, niet eentje maar zo'n stuk of 5-6.
Maakt niet uit wat het is als het maar op een fatsoenlijke wijze wordt opgelost.
Dat is de essentie van de zaak. Vooral als er wordt gestoefd over kwaliteit...
Allez, zal de loef afsteken.
BMW 123d nieuw gekocht in 2010.
Na een 1000km viel het op dat er een gerammel was aan de voortrein op slecht wegdek.
Tijdje getwijfeld en bij 5000km de dealer verwittigd dat er iets niet in orde was want had ondertussen al ondekt dat het euvel zich het duidelijkst van manifesteerde als je een rechtse bocht pakte op kasseien.
Heb net hetzelfde voor op m'n E91. Na nog geen 20.000 km was 't al van dat. Niks te vinden bij BMW, ze hebben dan maar de spoortstangen vervangen. Het is precies iets minder nu, maar het is er nog steeds.
kan je efjes situeren, waar alles zich bevind? Het hout is vermoedelijk rond de pook denk ik.
Dat hout is echt raar. Precies of het eruit gehaald is geweest of zo.
Ja, dat hout is eruit gehaald door de dealer om een andere herstelling uit te voeren en op die manier beschadigd. Is wel vervangen (toen ik hen wees op de schade), maar met ander probleem tot gevolg.
Eerste foto is de deurgreep bestuurderskant.
Laatste foto is zijwang van de zit van de zetel.
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Ja, dat hout is eruit gehaald door de dealer om een andere herstelling uit te voeren en op die manier beschadigd. Is wel vervangen (toen ik hen wees op de schade), maar met ander probleem tot gevolg.
Eerste foto is de deurgreep bestuurderskant.
Laatste foto is zijwang van de zit van de zetel.
Je moet nogal eeltige handen hebben om je deurgreep zo te krijgen. Of het moet slechte verf zijn.
Die zetel echt gek, het leder lijkt wel heel dun te zijn of bedriegt de foto mij?
Pfff zo allemaal van die kleine details. Eéntje is niet erg, maar de combinatie van alles maakt het wel ambetant en storend.
Comment