Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sinds vanmorgen wil mijn 318is niet meer starten. Als ik de sleutel omdraai hoor ik hem wel proberen starten maar hij raakt net niet tot het punt waar hij in gang moet schieten. Zou dit een lege accu kunnen zijn of doet de auto dan normaal niks meer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
      Amai, dat wist ik ook nog niet.
      Geen wonder dan dat PSA op de rand van 't faillissement staat als BMW/MINI de 1.6-motoren vervangt door eigen materiaal en Volvo ze vervangt door motoren uit de Ford-stal.
      En is die motor uit de Ford-stal niet simpelweg de motor die Ford en PSA in joint-venture bouwen, dat wil zeggen: PSA heeft die ontwikkeld en een Ford-motorfabriek assembleert alle motoren.

Comment

• Lijken inderdaad dezelfde motoren te zijn afgaande op de technische specificaties (S60 D2 vs. 508 1.6HDi bvb.).
        De 2.0's zijn wél geen PSA/Ford meer, maar terug klassiek Volvo 5-cilinder.

Een 1.6TDCi is op papier precies toch ietsje anders (andere boring).
        Life's too short. Not to. Live it.
        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
          Sinds vanmorgen wil mijn 318is niet meer starten. Als ik de sleutel omdraai hoor ik hem wel proberen starten maar hij raakt net niet tot het punt waar hij in gang moet schieten. Zou dit een lege accu kunnen zijn of doet de auto dan normaal niks meer?
          Als je u startmotor nog hoort draaien dan kan het zeker je accu niet zijn.
          Misschien eens alle zekeringen controleren? Benzinepomp controleren? Ontsteking controleren?

Comment

• Als je een lege accu hebt kan het zijn dat je startmotor wel nog ronddraait hoor, maar dat de batterij niet genoeg kracht heeft om hem effecief in gang te trekken. Hebben wij aantal jaar terug gehad, was wel een dieselmotor.

Comment

Sinds vanmorgen wil mijn 318is niet meer starten. Als ik de sleutel omdraai hoor ik hem wel proberen starten maar hij raakt net niet tot het punt waar hij in gang moet schieten. Zou dit een lege accu kunnen zijn of doet de auto dan normaal niks meer?
              proberen met startkabels ! is er benzine ?

Comment

• benzinetank is zeker niet leeg. Ja de startmotor draait maar hij krijgt hem net niet tot op het punt waar de motor moet starten. Wel raar want gisteren heb ik hem nog gewoon buitengezet en heb niks abnormaals gemerkt. Zal het eens proberen met startkabels.

Comment

• Zoals jij nu beschrijft bijna zeker de accu.

Comment

• begrijp er niks van. Daarnet wou hij wel direct starten zonder problemen...

Comment

begrijp er niks van. Daarnet wou hij wel direct starten zonder problemen...
                      ja dat heb je bij zo'n oud krot

(grapje)
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Mede BMW-lovers, nu zondag in izegem een bescheiden maar leuke meet&greet voor 'ronde koplampen'-BMW's!
                        http://www.facebook.com/events/207164039406514/

Comment

• BMW grill:
                          Bijgevoegde Bestanden
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Last edited by ; 28/07/2012, 15:47.

Comment

• Comment

• Comment

• Last edited by ; 28/07/2012, 20:55.

Comment

• Goeie prijs lijkt me.

Kan iemand me zeggen wat de negatieve punten zijn van die 120d motor?
                                    Distrubutieriem of ketting?
                                    Hoeveel km's halen ze gemiddeld?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                                      http://nl.kapaza.be/limburg/bmw-1-12...t-66302727.htm
                                      Goeie prijs lijkt me.

Kan iemand me zeggen wat de negatieve punten zijn van die 120d motor?
                                      Distrubutieriem of ketting?
                                      Hoeveel km's halen ze gemiddeld?
                                      De vraag lijkt mij eerder wat de negatieve punten zijn als zo'n motor gechipt is. Twee jaar gechipt is nog niet zo gek lang, maar ik vind dat toch eerder een minpunt. Tenslotte moet je ervan uitgaan dat die extra kracht regelmatig gebruikt zal geweest zijn. En het is toch vooral het hogere koppel dat een probleem is dan. Met een beetje geluk, heb je nooit kosten. In het andere geval moet er binnen twee, drie jaar misschien een nieuwe turbo in. Veel hangt natuurlijk ook af hoe de eigenaar met de wagen omging. Is de motor altijd mooi warm gereden geweest? Ik heb er al genoeg gezien die durven planken met een koude motor.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zie net dat die wagen een Hifi en een Radio Business heeft. Bij mijn weten kan een Hifi alleen i.c.m. een Radio Pro.
                                        De prijs lijkt mij wel redelijk OK, ja. ;-)
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Ik zie net dat die wagen een Hifi en een Radio Business heeft. Bij mijn weten kan een Hifi alleen i.c.m. een Radio Pro.
                                          De prijs lijkt mij wel redelijk OK, ja. ;-)
                                          Wagen is van een kameraad.
                                          Rijd die altijd warm, en gebruikt het vermogen eigenlijk nog nietzoveel als ik hem zo hoor een verbruik van 6l. Ook is de radio idd gewoon de standaard, dus geen hifi. Ik kan hem voo 15K kopen, iets goedkoper.
                                          Ahja snelwegkm's vooral. Mooi onderhouden ook!
                                          Distrubutieketting hadden die he?

Comment

Working...
                                          X