Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
    dat denk ik toch niet eerlijk gezegd. Als ik tegen een e90 320d (150pk versie) trek is het ook een gelijkspel. Met mijn moeder haar 320i e92 (163pk) is het ook volledig gelijk
    Hedendaagse 318d = 143 Pk. E46 320ci cabrio heeft blijkbaar alleen met 2.2 liter bestaan. Nu, met z'n zwaarde koetswerk (+/- 100 kg extra) zijn die prestaties ongeveer die van een gewone E46 met 150 Pk motor. Oké, gemakkelijk zal 't niet zijn, maar 't zal nog wel gaan hoor.
    Niet onmiddellijk in een zuivere 0 tot 100 sprint, maar in hernemingen zeker wel. Ons ma heeft een E36 320i Touring (150 Pk) gehad en dat was echt niet veel soeps hoor. M'n broer nog een E46 325i cabrio, en dat begon zo net wat te gaan.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
      Eddy Merckx is ook nog steeds een echte coureur, ookal kan het zijn dat jij momenteel sneller bent met de koersfiets. Dat heeft niets met elkaar te maken. Kwa motorkarakter heb ik veel liever zo'n 320i E46 dan een 320d F30 van nu.
      Compleet mee eens. Ik heb het dan ook niet over het motorkarakter, maar wel over de prestaties.

      Comment




      • Explore Anton Ingovatov’s 167 photos on Flickr!

        Comment


        • Verfrissend dat rood, eens iets anders dan dat zilver die je veel ziet op een Z8.
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • Comment


            • Ik ben in mijn zoektocht naar een zuivere E46 M3 op een mooi exemplaar uit maart 2006 gestoten met 70.000km.
              Nu zie ik op die simulatie van de belastingen dat de BIV ongeveer 3000 euro bedraagt maar dat de jaarlijkse taks ineens 996 euro zou zijn ipv 800 en nog wat vroeger. Verwaarloosbaar verschil maar ik dacht dat ze aan die jaarlijkse nog niets veranderd hadden?

              Ik kan ermee leven, maar wil wel weten waar ik aan toe ben. Kan iemand dat eens dubbelchecken. Uitstoot 287g en 16 fiscale pk.

              Dank.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                Zo een prachtbak! Wanneer maken ze nog eens zoiets magisch?!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                  Ik ben in mijn zoektocht naar een zuivere E46 M3 op een mooi exemplaar uit maart 2006 gestoten met 70.000km.
                  Nu zie ik op die simulatie van de belastingen dat de BIV ongeveer 3000 euro bedraagt maar dat de jaarlijkse taks ineens 996 euro zou zijn ipv 800 en nog wat vroeger. Verwaarloosbaar verschil maar ik dacht dat ze aan die jaarlijkse nog niets veranderd hadden?

                  Ik kan ermee leven, maar wil wel weten waar ik aan toe ben. Kan iemand dat eens dubbelchecken. Uitstoot 287g en 16 fiscale pk.

                  Dank.
                  16 fiscale Pk is inderdaad 900 en euro. Idem hier voor mijn Z3M, zelfde cilinderinhoud.

                  Comment


                  • Had een lekke band op mijn X3 ben naar de garage geweest en daar zeiden ze dat er een gaatje in zat.

                    Blijkbaar hebben ze er een mousse in gespoten en zou ik nu zonder problemen verder kunnen rijden,klopt dit?
                    Nora!

                    Comment


                    • Ik heb altijd gehoord dat bmw wat harder rijdt of andere wagens, nu heb ik vandaag met een E60 520D gereden en ik moet zeggen dat die totaal niet hard rijdt.
                      M'n 207 rijdt veel harder en heeft ook minder last van overhellen in bochten. Ik ben hier toch van geschrokken
                      Ik heb proberen een driftje te doen met de BMW en dan pas voel je echt hoe de wagen gaat hellen en doen. Ze zeggen soms dat franse wagens als wiegen rijden wel deze was toch al een zeer goeie wieg. Niet tegenstaande dat de BMW wel zeer soepel rijdt en doet!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                        Ik heb altijd gehoord dat bmw wat harder rijdt of andere wagens, nu heb ik vandaag met een E60 520D gereden en ik moet zeggen dat die totaal niet hard rijdt.
                        M'n 207 rijdt veel harder en heeft ook minder last van overhellen in bochten. Ik ben hier toch van geschrokken
                        Ik heb proberen een driftje te doen met de BMW en dan pas voel je echt hoe de wagen gaat hellen en doen. Ze zeggen soms dat franse wagens als wiegen rijden wel deze was toch al een zeer goeie wieg. Niet tegenstaande dat de BMW wel zeer soepel rijdt en doet!
                        Een BMW van de 5 reeks valt nu ook niet echt te vergelijken met een kleine stadswagen. De nieuwe 5 reeks is standaard ook helemaal niet hard opgehangen en wil ook wel wat hellen met de standaardophanging. Ook mijn ding niet.

                        Comment


                        • Overhellen hoort bij comfort..

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                            Overhellen hoort bij comfort..
                            Dat hangt ervan wat voor invulling je zelf aan comfort geeft. Te veel overhellen vind ik alvast ook niet comfortabel. Als je met een luxeslee van dertig jaar terug of met een nieuwe luxeslee rijdt met alle ophangingssnufjes, dan heb ik toch snel gekozen in welke wagen ik passagier wil zijn. Louter en alleen dan wat het overhellen in bochten betreft. Een wagen die niet of amper overhelt hoeft daarom nog niet oncomfortabel aan te voelen.

                            Comment


                            • Ik vind het wat tegenvallen. Hoorde altijd zeggen van bmw rijdt sportiever en harder dan welke andere auto. Stap ik in de 5reeks en zit ik net in een wieg :s
                              Wss is dit met een M-pakket minder het geval.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                                Ik vind het wat tegenvallen. Hoorde altijd zeggen van bmw rijdt sportiever en harder dan welke andere auto. Stap ik in de 5reeks en zit ik net in een wieg :s
                                Wss is dit met een M-pakket minder het geval.
                                Mijn vorige wagen was een 3 reeks coupé, dus toch een redelijk sportief model (want coupé en geen "gezinsberline") maar zonder M-ophanging en op kleine bochtige wegen bewoog de carrosserie ook veel meer dan ik wou, ik voelde me toen ook in een wieg :-(

                                Op mijn huidige wagen zit (standaard op dat model) een S-sportchassis en met een knopje kan ik de ophanging nog eens 10mm verlagen en reageren de schokdempers anders (magnetic ride), die knop zet ik bijna nooit op want de carrosserie beweegt totaal niet op diezelfde bochtige wegen, zoals het ook moet zijn vind ik! Itt dus tot vroeger met mijn BMW.

                                Maar ik moet "toegeven" dat ik in mijn hart een veel grotere BMW dan Audi fan ben! Misschien wordt mijn volgende wagen terug een BMW en dan zeker een sportief model mét goede ophanging en benzinemotor, de nieuwe 4 reeks, als die irl eruitziet zoals op foto en zoals de nieuwe 3 reeks dan zal ik passen want dan zal ik de huidige 3 coupé reeks mooier vinden dan de nieuwe 4 reeks. Als ik die toch prachting vind wordt het misschien wel een 435i of ... M4 als het verbruik een beetje binnen de perken zou zijn om te fungeren als daily.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                  Dat hangt ervan wat voor invulling je zelf aan comfort geeft. Te veel overhellen vind ik alvast ook niet comfortabel. Als je met een luxeslee van dertig jaar terug of met een nieuwe luxeslee rijdt met alle ophangingssnufjes, dan heb ik toch snel gekozen in welke wagen ik passagier wil zijn. Louter en alleen dan wat het overhellen in bochten betreft. Een wagen die niet of amper overhelt hoeft daarom nog niet oncomfortabel aan te voelen.
                                  Klopt wel wat je zegt en inderdaad die invulling is zeer persoonlijk want comfort en de daarbij horende mate van de hellingshoek in bochten geldt gevoelsmatig voor iedereen anders....én ik ga ervan uit dat je geen elektronisch gestuurde stabilisatie of dergelijke bedoelt want dan is deze discussie vrij zinloos.

                                  Voor mij bijv. is het M-onderstel van BMW redelijk comfortabel (Trouwens, comfortabel is ook een relatief begrip) maar laat de wagen toch te veel hellen in bochten en is toch zweverig boven de 200km/h, naar mijn gevoel.

                                  Heb nu de Eibach Pro street S eronder zitten..én inderdaad, die is een stukje minder comfortabel maar toch nog zeer acceptabel, wat dat betreft...en weeral voor mijn gevoel, sry.
                                  Máár toch, kan je op een briefke geven dat de auto nu een pak stabieler is op hoge snelheid en het overhellen in bochten een heel stuk minder is.

                                  Als indicatie: Bij 250km/h, ongeveer net zo stabiel als vroeger met het M-onderstel tegen 180km/h...dat is toch voor mij een hele verbetering...(En ja, mijn M-onderstel was/is tip top in orde).
                                  Ik neem dus dat beetje minder "comfort" erbij, maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze.

                                  En dat is wat ik bedoelde met die paar woorden, zonder elektronische hulpjes gaat je comfort eraan als je geen "overdreven overhellen" wilt in bochten of zweverigheid boven de 200km/h...Logisch toch.
                                  Last edited by ; 12/04/2013, 15:22.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                                    Had een lekke band op mijn X3 ben naar de garage geweest en daar zeiden ze dat er een gaatje in zat.

                                    Blijkbaar hebben ze er een mousse in gespoten en zou ik nu zonder problemen verder kunnen rijden,klopt dit?
                                    klopt, heb ik bij mij ook al eens laten doen.
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • ik vind de 335d met M toeters waar ik nu mee rondrijdt ook totaal niet hard. Te zacht naar mijn zin, valt vooral op in snellere bochten.
                                      Sturen is ook veel te zwaar gemaakt door bmw zonder ook maar enige feeling en feedback te geven.

                                      Beetje een misser imo.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Kan je deels volgen kefkie maar de besturing vat ik niet.
                                        Is inderdaad vrij zwaar maar vind de feedback toch wel goed....of ik snap het niet zo goed?
                                        Last edited by ; 12/04/2013, 15:29.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X