Kan natuurlijk liggen aan die run flats, maar bij snel rijden op bv wat binnenbaantjes vind ik de feedback toch een klein beetje wazig..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk BerichtenIk vind het wat tegenvallen. Hoorde altijd zeggen van bmw rijdt sportiever en harder dan welke andere auto. Stap ik in de 5reeks en zit ik net in een wieg :s
Wss is dit met een M-pakket minder het geval.
Misschien eens met een X3 rijdenNora!
Comment
-
Hard of zacht, wiebelen of niet,...
Ik had eerst runflats. Stijver dan een gewone band, maar nu ook niet meteen onhandelbaar hard. Die hardheid maakte mij niet veel uit, ik hou gewoon meer van "normale" banden en een reservewiel in de koffer.
Verder heb ik Dynamic Drive (houdt de auto zo veel mogelijk horizontaal in een snel genomen bocht). Vind ik reuze. En dat ding werkt ! Maar je mag het niet misbruiken. Te hard de bocht in gaan is te hard en het kan je een te groot, een fout veiligheidsgevoel geven. Maar als je vlot rijdt (dus niet te zot doet) dan is het zeker een toegevoegde waarde.
De sportzetels vooraan (M Sport Package) zou ik misschien beter kunnen omschrijven als sportieve zetels met een goede ondersteuning. Of comfortabele zetels met een sportief tintje. De wangen aan de zijkant "pakken je vast" als het ware. Ze zijn instelbaar op talloze manier. Zitten lekker. Maar 't zijn geen kuipzeteltjes die je zo in een racewagen kan droppen. Als je eens wat problemen met je rug hebt, dan zitten deze zetels ook nog heerlijk, dus daar is wel over nagedacht !
De M Sport ophanging (M Sport Package) zal ook wel minder wiebelen, maar ook hier in eerste instantie comfort en dan pas sportiviteit.
Deze items samen maken dat er van wiebelen of overhellen geen sprake is. En toch is dit niet te hard afgeveerd, het blijft heerlijk cruisen.
Maar 't heeft ook zijn prijs :
Comfortzetels vooraan met elektrische regeling : EUR 1.495,00
M sportpakket (waar de M ophanging in zit) : EUR 5.080,00
Dynamic Drive : EUR 2.400,00
Uiteraard nog bij te tellen : het percentage voor de Belgische Staat...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
De sportzetels vooraan zou ik misschien beter kunnen omschrijven als sportieve zetels met een goede ondersteuning. Of comfortabele zetels met een sportief tintje. De wangen aan de zijkant "pakken je vast" als het ware. Ze zijn instelbaar op talloze manier. Zitten lekker. Maar 't zijn geen kuipzeteltjes die je zo in een racewagen kan droppen.
Op ronde punten en op opritten zit ik tegen te wringen met mijn lichaam :-(
Vroeger zat ik muurvast, zoals het moet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk BerichtenHard of zacht, wiebelen of niet,...
Ik had eerst runflats. Stijver dan een gewone band, maar nu ook niet meteen onhandelbaar hard. Die hardheid maakte mij niet veel uit, ik hou gewoon meer van "normale" banden en een reservewiel in de koffer.
Verder heb ik Dynamic Drive (houdt de auto zo veel mogelijk horizontaal in een snel genomen bocht). Vind ik reuze. En dat ding werkt ! Maar je mag het niet misbruiken. Te hard de bocht in gaan is te hard en het kan je een te groot, een fout veiligheidsgevoel geven. Maar als je vlot rijdt (dus niet te zot doet) dan is het zeker een toegevoegde waarde.
De sportzetels vooraan (M Sport Package) zou ik misschien beter kunnen omschrijven als sportieve zetels met een goede ondersteuning. Of comfortabele zetels met een sportief tintje. De wangen aan de zijkant "pakken je vast" als het ware. Ze zijn instelbaar op talloze manier. Zitten lekker. Maar 't zijn geen kuipzeteltjes die je zo in een racewagen kan droppen. Als je eens wat problemen met je rug hebt, dan zitten deze zetels ook nog heerlijk, dus daar is wel over nagedacht !
De M Sport ophanging (M Sport Package) zal ook wel minder wiebelen, maar ook hier in eerste instantie comfort en dan pas sportiviteit.
Deze items samen maken dat er van wiebelen of overhellen geen sprake is. En toch is dit niet te hard afgeveerd, het blijft heerlijk cruisen.
Maar 't heeft ook zijn prijs :
Comfortzetels vooraan met elektrische regeling : EUR 1.495,00
M sportpakket (waar de M ophanging in zit) : EUR 5.080,00
Dynamic Drive : EUR 2.400,00
Uiteraard nog bij te tellen : het percentage voor de Belgische Staat...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenje hebt 2 116d modellen.
eentje is de Efficient dynamic en heeft een 1,6ltr diesel uit de mini.
De gewone 116d is een 2 ltr die denkik niet zo heel veel zal verschillen van een 118d/120d al ben ik hier niet zo zeker van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten116d en 120d gebruiken andere onderdelen. Dus een 116d is geen dichtgeknepen 120d.
Comment
-
Dezelfde cilinderinhoud of blok, maar dan een andere turbo, injectoren of pomp dat zijn voor mij dan ook verschillende motoren. Twee dezelfde motoren hebben onderling compleet uitwisselbare onderdelen. Van een 320d kan je uiteraard ook een 335i maken als je genoeg aanpast... Alles is mogelijk uiteindelijk. Als je met genoeg geld of tijd over de brug komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenDezelfde cilinderinhoud of blok, maar dan een andere turbo, injectoren of pomp dat zijn voor mij dan ook verschillende motoren. Twee dezelfde motoren hebben onderling compleet uitwisselbare onderdelen. Van een 320d kan je uiteraard ook een 335i maken als je genoeg aanpast... Alles is mogelijk uiteindelijk. Als je met genoeg geld of tijd over de brug komt.
of was da enkel bij de vorige generatie zo?BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk BerichtenBij de vorige generatie was dat ook niet zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenWelk groot verschil is er dan wel ?
Als je al eens wil vergelijken, kijk dan hier de onderdelen eens na: http://www.realoem.com/bmw/
Verstuiver 120d:
AT-Verstuiver 4 09/2008 13537805429
Verstuiver 118d:
Ander bestelnummer dus.04 AT-Verstuiver 4 13537812881
Turbo 118d:
Turbo 120d:01 AT-TURBOLADER 1 09/2008 11657810190
01 AT-TURBOLADER 1 09/2008 11658506894
Comment
-
Voor zover ik weet zijn het de 116d en de 118d die bijna identiek zijn, getuige ook bij chiptuning want het uiteindelijke resultaat is hetzelfde. Dacht dat de balansas in het blok het grootste verschil was tussen deze twee.
De 120d is ook een tweeliter maar er zijn verschillende componenten die ruimer bemeten zijn zoals o.a een grotere turbo en verstuivers, daarom ook het veel hogere vermogen standaard en bij tuning.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichtenzalig! heb ooit eens gezien dan mannhart zo'n conversie deed, echt zalig
Comment
Comment