Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kan natuurlijk liggen aan die run flats, maar bij snel rijden op bv wat binnenbaantjes vind ik de feedback toch een klein beetje wazig..
    BMW X5 45e

    Comment


    • Ja zou kunnen, rij zelf met non runflats, 19 inch, misschien daarom?
      Met mijn 18 inchers winterbanden (Ook non runflats) gaat het trouwens ook goed...alleen de grip bij acceleratie is wat minder maar dat is natuurlijk buiten de kwestie.
      Last edited by ; 12/04/2013, 15:52.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
        Ik vind het wat tegenvallen. Hoorde altijd zeggen van bmw rijdt sportiever en harder dan welke andere auto. Stap ik in de 5reeks en zit ik net in een wieg :s
        Wss is dit met een M-pakket minder het geval.

        Misschien eens met een X3 rijden
        Nora!

        Comment


        • Hard of zacht, wiebelen of niet,...

          Ik had eerst runflats. Stijver dan een gewone band, maar nu ook niet meteen onhandelbaar hard. Die hardheid maakte mij niet veel uit, ik hou gewoon meer van "normale" banden en een reservewiel in de koffer.

          Verder heb ik Dynamic Drive (houdt de auto zo veel mogelijk horizontaal in een snel genomen bocht). Vind ik reuze. En dat ding werkt ! Maar je mag het niet misbruiken. Te hard de bocht in gaan is te hard en het kan je een te groot, een fout veiligheidsgevoel geven. Maar als je vlot rijdt (dus niet te zot doet) dan is het zeker een toegevoegde waarde.

          De sportzetels vooraan (M Sport Package) zou ik misschien beter kunnen omschrijven als sportieve zetels met een goede ondersteuning. Of comfortabele zetels met een sportief tintje. De wangen aan de zijkant "pakken je vast" als het ware. Ze zijn instelbaar op talloze manier. Zitten lekker. Maar 't zijn geen kuipzeteltjes die je zo in een racewagen kan droppen. Als je eens wat problemen met je rug hebt, dan zitten deze zetels ook nog heerlijk, dus daar is wel over nagedacht !

          De M Sport ophanging (M Sport Package) zal ook wel minder wiebelen, maar ook hier in eerste instantie comfort en dan pas sportiviteit.

          Deze items samen maken dat er van wiebelen of overhellen geen sprake is. En toch is dit niet te hard afgeveerd, het blijft heerlijk cruisen.

          Maar 't heeft ook zijn prijs :
          Comfortzetels vooraan met elektrische regeling : EUR 1.495,00
          M sportpakket (waar de M ophanging in zit) : EUR 5.080,00
          Dynamic Drive : EUR 2.400,00
          Uiteraard nog bij te tellen : het percentage voor de Belgische Staat...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten

            De sportzetels vooraan zou ik misschien beter kunnen omschrijven als sportieve zetels met een goede ondersteuning. Of comfortabele zetels met een sportief tintje. De wangen aan de zijkant "pakken je vast" als het ware. Ze zijn instelbaar op talloze manier. Zitten lekker. Maar 't zijn geen kuipzeteltjes die je zo in een racewagen kan droppen.
            Ik mis de instelbare zijwangen enorm, ik zette me vroeger vast in mijn zetel en ik heb nu op mijn Audi ook sportzetels maar die zijn veel te breed en de breedte is niet instelbaar.
            Op ronde punten en op opritten zit ik tegen te wringen met mijn lichaam :-(
            Vroeger zat ik muurvast, zoals het moet.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
              Hard of zacht, wiebelen of niet,...

              Ik had eerst runflats. Stijver dan een gewone band, maar nu ook niet meteen onhandelbaar hard. Die hardheid maakte mij niet veel uit, ik hou gewoon meer van "normale" banden en een reservewiel in de koffer.

              Verder heb ik Dynamic Drive (houdt de auto zo veel mogelijk horizontaal in een snel genomen bocht). Vind ik reuze. En dat ding werkt ! Maar je mag het niet misbruiken. Te hard de bocht in gaan is te hard en het kan je een te groot, een fout veiligheidsgevoel geven. Maar als je vlot rijdt (dus niet te zot doet) dan is het zeker een toegevoegde waarde.

              De sportzetels vooraan (M Sport Package) zou ik misschien beter kunnen omschrijven als sportieve zetels met een goede ondersteuning. Of comfortabele zetels met een sportief tintje. De wangen aan de zijkant "pakken je vast" als het ware. Ze zijn instelbaar op talloze manier. Zitten lekker. Maar 't zijn geen kuipzeteltjes die je zo in een racewagen kan droppen. Als je eens wat problemen met je rug hebt, dan zitten deze zetels ook nog heerlijk, dus daar is wel over nagedacht !

              De M Sport ophanging (M Sport Package) zal ook wel minder wiebelen, maar ook hier in eerste instantie comfort en dan pas sportiviteit.

              Deze items samen maken dat er van wiebelen of overhellen geen sprake is. En toch is dit niet te hard afgeveerd, het blijft heerlijk cruisen.

              Maar 't heeft ook zijn prijs :
              Comfortzetels vooraan met elektrische regeling : EUR 1.495,00
              M sportpakket (waar de M ophanging in zit) : EUR 5.080,00
              Dynamic Drive : EUR 2.400,00
              Uiteraard nog bij te tellen : het percentage voor de Belgische Staat...

              Je omschrijving laat duidelijk weten wat ik bedoelde met een niet elektronisch geactiveerde M-ophangingen en het overhellen in bochten. In jouw geval super maar in mijn geval en anderen (Model 2007) geldt dat helaas niet. Wat ik wel heb zijn die opblaasbare zijwangen van de sportstoelen, zeer handig inderdaad.
              Last edited by ; 13/04/2013, 15:59.

              Comment


              • Vraagje,

                Wat is net het verschil tussen een 116d F20 en een 120d F20?
                Zijn dit totaal verschillende motoren? Of is dit 1 lijn en zogezegd 'dichtgeknepen'?

                Dankjewel

                Comment


                • je hebt 2 116d modellen.
                  eentje is de Efficient dynamic en heeft een 1,6ltr diesel uit de mini.
                  De gewone 116d is een 2 ltr die denkik niet zo heel veel zal verschillen van een 118d/120d al ben ik hier niet zo zeker van.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    je hebt 2 116d modellen.
                    eentje is de Efficient dynamic en heeft een 1,6ltr diesel uit de mini.
                    De gewone 116d is een 2 ltr die denkik niet zo heel veel zal verschillen van een 118d/120d al ben ik hier niet zo zeker van.
                    116d en 120d gebruiken andere onderdelen. Dus een 116d is geen dichtgeknepen 120d.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                      116d en 120d gebruiken andere onderdelen. Dus een 116d is geen dichtgeknepen 120d.
                      Er is wel nog een 16d die afgeleid is van de 1995cm³

                      Comment


                      • Dezelfde cilinderinhoud of blok, maar dan een andere turbo, injectoren of pomp dat zijn voor mij dan ook verschillende motoren. Twee dezelfde motoren hebben onderling compleet uitwisselbare onderdelen. Van een 320d kan je uiteraard ook een 335i maken als je genoeg aanpast... Alles is mogelijk uiteindelijk. Als je met genoeg geld of tijd over de brug komt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                          Dezelfde cilinderinhoud of blok, maar dan een andere turbo, injectoren of pomp dat zijn voor mij dan ook verschillende motoren. Twee dezelfde motoren hebben onderling compleet uitwisselbare onderdelen. Van een 320d kan je uiteraard ook een 335i maken als je genoeg aanpast... Alles is mogelijk uiteindelijk. Als je met genoeg geld of tijd over de brug komt.
                          maar een 118d is dan wel dezelfde 120d niet?

                          of was da enkel bij de vorige generatie zo?
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Bij de vorige generatie was dat ook niet zo.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                              Bij de vorige generatie was dat ook niet zo.
                              Welk groot verschil is er dan wel ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                                Welk groot verschil is er dan wel ?
                                Daar heeft ooit een uitgebreid artikel over gestaan in AMT, maar ik vind het niet direct terug op de site. Wat ik nog wel zeker weet is dat de injectoren een andere openingsdruk hebben. En een andere turbo Niet softwarematig aan te passen dus. Of waarom de meeste mensen vragen of het twee dezelfde motoren zijn: nee, door ze enkel en alleen te chippen ga je er niet evenveel vermogen uithalen.

                                Als je al eens wil vergelijken, kijk dan hier de onderdelen eens na: http://www.realoem.com/bmw/

                                Verstuiver 120d:
                                AT-Verstuiver 4 09/2008 13537805429

                                Verstuiver 118d:
                                04 AT-Verstuiver 4 13537812881
                                Ander bestelnummer dus.

                                Turbo 118d:
                                01 AT-TURBOLADER 1 09/2008 11657810190
                                Turbo 120d:
                                01 AT-TURBOLADER 1 09/2008 11658506894

                                Comment


                                • Voor zover ik weet zijn het de 116d en de 118d die bijna identiek zijn, getuige ook bij chiptuning want het uiteindelijke resultaat is hetzelfde. Dacht dat de balansas in het blok het grootste verschil was tussen deze twee.

                                  De 120d is ook een tweeliter maar er zijn verschillende componenten die ruimer bemeten zijn zoals o.a een grotere turbo en verstuivers, daarom ook het veel hogere vermogen standaard en bij tuning.
                                  Last edited by ; 17/04/2013, 09:20.

                                  Comment








                                  • Comment


                                    • zalig! heb ooit eens gezien dan mannhart zo'n conversie deed, echt zalig

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                                        zalig! heb ooit eens gezien dan mannhart zo'n conversie deed, echt zalig
                                        Dat is deze!

                                        Comment


                                        • nog eens opgezocht in m'n BMWcar magazine. Die Mannhart conversie van hun 3 touring bevatte een V10 uit de M5 en de volledige exterieur van een E92 M3

                                          zalig

                                          Comment

                                          Working...
                                          X