Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    Voor zover ik weet zijn het de 116d en de 118d die bijna identiek zijn, getuige ook bij chiptuning want het uiteindelijke resultaat is hetzelfde. Dacht dat de balansas in het blok het grootste verschil was tussen deze twee.

De 120d is ook een tweeliter maar er zijn verschillende componenten die ruimer bemeten zijn zoals o.a een grotere turbo en verstuivers, daarom ook het veel hogere vermogen standaard en bij tuning.

merci .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
      Daar heeft ooit een uitgebreid artikel over gestaan in AMT, maar ik vind het niet direct terug op de site. Wat ik nog wel zeker weet is dat de injectoren een andere openingsdruk hebben. En een andere turbo Niet softwarematig aan te passen dus. Of waarom de meeste mensen vragen of het twee dezelfde motoren zijn: nee, door ze enkel en alleen te chippen ga je er niet evenveel vermogen uithalen.

Als je al eens wil vergelijken, kijk dan hier de onderdelen eens na: http://www.realoem.com/bmw/

Verstuiver 120d:
      AT-Verstuiver 4 09/2008 13537805429

Verstuiver 118d:
      04 AT-Verstuiver 4 13537812881
      Ander bestelnummer dus.

Turbo 118d:
      01 AT-TURBOLADER 1 09/2008 11657810190
      Turbo 120d:
      01 AT-TURBOLADER 1 09/2008 11658506894
      merci .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik snap echt niet dat BMW dit niet uitbrengt. Hoe vet is dat niet!!
        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Omdat er bij BMW een gedeelte "dombo's" werken bij het kaderpersoneel. Maar ja, leidinggevende dombo's heb je overal, spijtig genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
            Omdat er bij BMW een gedeelte "dombo's" werken bij het kaderpersoneel. Maar ja, leidinggevende dombo's heb je overal, spijtig genoeg.
            Nochtans de persoon die de E61 M5 ( die geen succes was) erdoor heeft gedrukt, heeft nadien wel een C4'tje mogen ontvangen heb ik eens gelezen/gehoord
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
              Ik snap echt niet dat BMW dit niet uitbrengt. Hoe vet is dat niet!!
              zou zeker verkopen. Zelfs met "slechts" de M3 motor. Getuige hiervan de RS4 avant en C AMG estate die toch ook verkopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Nochtans de persoon die de E61 M5 ( die geen succes was) erdoor heeft gedrukt, heeft nadien wel een C4'tje mogen ontvangen heb ik eens gelezen/gehoord
                Tja...zal wel maar zoals hierboven aangehaald...wat is Audi of Mercedes meer in zijn succes met "power stations" als BMW? Estetisch gezien doen ze voor mekaar nauwelijks onder, met een minimaal voordeel voor Audi, wat mijn smaak betreft dan maar wat dan nog.
                Bedoel, kan best wel zijn dat die persoon die de E61 M5 heeft doorgedrukt zijn C4 heeft gehad voor het feit dat de verkoop tegenviel maar of dat werkelijk zo is lijkt mij voorlopig een broodje aap, of je moet hem persoonlijk kennen?
                Last edited by ; 21/04/2013, 10:02.

Comment

• Knap zo'n touring M3 conversie, 316d haha vind de E90 M3 berline samen met de E46 M3 nog steeds de knapste, deze touring maakt het net iets praktischer...

Grtjs Jase
                  BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

• M3 Touring zou verplicht moeten zijn... Is zo vet... Kijk maar eens naar die E46 M3 Touring die in de kelder van BMW M staat

Comment

• zo knap

Comment

• Vandaag reed er naast mij in de file een mooie E46 328i berline in het zwart, met styling 44 velgen, geelbeige interieur, xenon, volledig chroom nieren... Volledig origineel. Echt mooi! Ik dacht bij mezelf waarom je zo veel geld zou uitgeven aan een nieuwe 328i, terwijl je dit voor geen geld kan kopen...
                        BMW E61 525d LCI '09
                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                        Fiesta Red Edition '16

Comment

• Ieder zijn smaak..vergeet dat niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                            Vandaag reed er naast mij in de file een mooie E46 328i berline in het zwart, met styling 44 velgen, geelbeige interieur, xenon, volledig chroom nieren... Volledig origineel. Echt mooi! Ik dacht bij mezelf waarom je zo veel geld zou uitgeven aan een nieuwe 328i, terwijl je dit voor geen geld kan kopen...
                            Hier volg ik direct! Kameraden vragen mij soms waarom ik met een BMW van bijna 16j oud rij... Tot ik het gaspedaal eens induw en ze weten het
                            Zo'n oude wagen is imo leuker en puurder, nog zonder al die moeiallen van een ESP en zomeer... Geef mij mijn Compactje maar, voor amper een tiende van een nieuwe heb ik meer fun

Comment

• Comment

• Prachtige BMW
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Geile bak, echt..

Comment

• Ik versta niet waarom er niet meer rode auto's rondrijden. Is toch prachtig zo.
                                    BMW E61 525d LCI '09
                                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                                    Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                      Ik versta niet waarom er niet meer rode auto's rondrijden. Is toch prachtig zo.
                                      Vind ik ook, al die grijze en zwarte auto's die je hier ziet ...

Een paar weken terug was ik in Spanje, daar zie je veel meer kleur in het wagenpark, en daar zijn heel wat rode auto's bij.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Dakrails er af en minder verlaagd zou naar mijn smaak beter zijn .
                                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                          Dakrails er af en minder verlaagd zou naar mijn smaak beter zijn .
                                          Typisch voorbeeld van: Ieder zijn smaak maar een foorbakfiguur mag je ook niet bekritiseren, onder het mom van het eerste opgemerkte...tja.

Maar goed begrijpelijk wat je aanhaalt, waarom niet.

Comment

Working...
                                          X