Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
    Vraagje, voor de bmw kenners hier:
    Wij zijn voor mijn vrouw aan het zien voor een nieuwe wagen. De 116d geniet haar voorkeur (1600cc)
    Zijn er bij deze motorisatie ook problemen met de distributieketting (of heeft deze een riem?) gekend?
    Ik lees nogal vaak over deze problemen bij de de N47 motoren, maar heeft de 1600 ook dit probleem (weet niet welke nummer de motor heeft.)
    alvast bedankt
    Nee, die problemen zijn al verholpen door andere / betere onderdelen te gebruiken sinds 03/2011. Dus je moet u hier geen zorgen over maken
    Btw, de "gewone" 116d heeft nog altijd de N47D20 motor (1995cc), de 116d EfficientDynamics heeft de N47D16 motor (1598cc).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
      Nee, die problemen zijn al verholpen door andere / betere onderdelen te gebruiken sinds 03/2011. Dus je moet u hier geen zorgen over maken
      Btw, de "gewone" 116d heeft nog altijd de N47D20 motor (1995cc), de 116d EfficientDynamics heeft de N47D16 motor (1598cc).

Ok bedankt beemer!
      ook bedankt voor de type nummer van de motor
      Al iets slechts gehoord over die motor? De 1600?
      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
        Ok bedankt beemer!
        ook bedankt voor de type nummer van de motor
        Al iets slechts gehoord over die motor? De 1600?
        Ik persoonlijk nog niets negatief over gehoord / gelezen.
        Motor is dan ook nog maar van 2012 op de markt, dus mankementen zullen waarschijnlijk pas na een paar jaar bovenkomen (als die er al zijn hé, dat je geen schrik krijgt ).
        En aangezien het een afgeleide is van de N47D20 (dacht ik toch?), die toch al even op de markt is en waarvan die kinderziektes nu verholpen zijn (zoals de ketting), denk ik dat je wel vrij safe zal zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
          Ik persoonlijk nog niets negatief over gehoord / gelezen.
          Motor is dan ook nog maar van 2012 op de markt, dus mankementen zullen waarschijnlijk pas na een paar jaar bovenkomen (als die er al zijn hé, dat je geen schrik krijgt ).
          En aangezien het een afgeleide is van de N47D20 (dacht ik toch?), die toch al even op de markt is en waarvan die kinderziektes nu verholpen zijn (zoals de ketting), denk ik dat je wel vrij safe zal zitten.

Ok, mercikes voor de hulp alvast Beemer_m3!
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Comment

• Daarjuist op de E17 even achter een 650i gehangen. Man Man Man!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                Mooie kleur.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ze hadden wel de deurklinken mogen meespuiten. Het geel is net iets te fel (ligt misschien ook aan het hoge contrast van de foto). En die velgen zijn spuuglelijk naar mijn mening.

Comment

• Ik vind het erover eerlijk gezegd, hoewel dat de neus nu op de een of andere manier wél lijkt te kloppen.
                    Het klinkt mischien wat abstract, maar de bolling van de motorkap naar de nieren toe lijkt nu mooi glooiend te zijn. Op andere F30's heb ik de indruk dat de neus "te plat" ligt.
                    M-pakket scheelt sowieso al veel, maar de combinatie zwarte niertjes-koplampen draait hier best goed uit!

Comment

• Wat een misbaksel. Ik heb niks tegen geel als kleur maar dat is geen mooi geel. Zoals Jakkel zegt veel te fel.
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Is dat een andere bumper dan M performance. Want die trekt echt op niets. Kan ook aan het geel liggen. Toch niet mijn smaak. Geef mij maar Estoril.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Volgende week zaterdag 328i en 335i gaan testrijden in Bornem. Ben al benieuwd! Zit er altijd iemand bij van Bornem zelf als je rijdt of mag je alleen de baan op?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                            Volgende week zaterdag 328i en 335i gaan testrijden in Bornem. Ben al benieuwd! Zit er altijd iemand bij van Bornem zelf als je rijdt of mag je alleen de baan op?
                            Toen ik mocht gaan testrijden was het alleen, gewoon papier vd verzekering invullen en rijden maar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ze hadden wel de deurklinken mogen meespuiten. Het geel is net iets te fel (ligt misschien ook aan het hoge contrast van de foto). En die velgen zijn spuuglelijk naar mijn mening.
                              Het geel vind ik mooi maar daar blijft het bij, voor de rest...+1 en zeker die velgen...zet die van mij eronder en je krijgt een heel ander plaatje....samen met gele klinken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                                Die E46 M3 touring vind ik minder geslaagd, die proporties ervan kloppen niet echt naar mijn mening

De E30 en de E9x touring daarentegen
                                Ben blij dat ik niet de enige ben. Naar mijn mening is het die E46 M3 touring toch meteen aan te zien waarom BMW 'm niet uitbracht (I know, de reden zou zuiver met take rate te maken hebben). Heel dat gefoefel daar aan de achterdeur met die verbrede wielkas lijkt nergens op, vind ik. En somehow ... de touring leent zich (vind ik) niet zo goed tot die bulky looks van de M3 met brede wielkassen e.d. Ik ben fan van M en tourings, maar geen fan van de E46 M3 touring. Natuurlijk als liefhebber wél helemaal gek van die one-off, zalig dat 'ie bestaat.

En die blauwe E30 M3 touring, die is toch helemaal van de hond z'n kloten? Al dat werk daarin steken en dan die kar zo smaakloos afwerken? Onbegrijpelijk... Met originele koplampen, spiegels, correcte 16" kruisspaakjes ipv die veel te grote en compleet misstaande 18" velgen, een deftige rijhoogte in plaats van zo artificieel plat op z'n bek, originele BMW-logo's in plaats van die belachelijke vervanglogo's, dat stomme monogram op de kofferklep eraf, een OEM M3 kleur ipv dat flashy pimp my ride gedoe, originele uitlaatpijpkes in plaats van die Auto5 brulpijp, enz. ... dan zou dat wel een leuk ding kunnen zijn.
                                En ook hier vind ik 'm achteraan ... I don't know. 't Speciale van de E30 M3 en z'n brede wielkassen is 't feit dat dat altijd samen gaat met de verlengde achterruit en 't verhoogd kofferdeksel. Dat maakt 'm echt speciaal. Die touring mist dat speciale een beetje, achteraan. Kan natuurlijk niet anders, maar 't maakt 'm niet geloofwaardig (wat die E46 M3 touring wél is).
                                Last edited by ; 04/07/2013, 14:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                  Verkeerde velgen plus inch maat..
                                  Alhoewel ik de E46 M3 geen 100 maar 10.000 keer knapper vind met de stock 18" dan met de optionele 19" (die glanzende), zou je hier wel eens gelijk kunnen hebben. Met een 19" wielenset zouden die touring z'n proporties mogelijks wel beter zijn. Dan liefst wel een stelletje CS-velgen.

Comment

Op autominded hebben we daar een passende smiley voor: :fp:

Ziet er zo uit:

(ik weet het, ik weet het: elk z'n smaak)

Comment

• Comment

• Aaargh ik kan die gast ni horen of zien!

Comment

• Mijn beste man, ik heb dat filmpje wel gepost voor de nummerplaat en de wagen die aan die nummerplaat hangt, hé !

Comment

Working...
                                          X