Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Volgende week zaterdag 328i en 335i gaan testrijden in Bornem. Ben al benieuwd! Zit er altijd iemand bij van Bornem zelf als je rijdt of mag je alleen de baan op?
En hoe was het? Zoals je wel gemerkt zal hebben gaat het er daar nogal losjes aan toe, er gaat dus niemand mee (en terecht).
328i manueel en 335i AS waarschijnlijk, bij mijn testrit heb ik de 328i te vroeg terug binnengedaan en de 335i iets te laat.
Gisteren ging ik mijn auto gaan binnenbrengen in de garage, en in de werkplaats stond er een 8serie zwart/zwart, beetje verlaagd en grote Alpina velgen. Wat een présence had dat ding
Hij had de 4 uitlaten, dus ik vermoed de 850CSi?
BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
volgens mij hadden alle 8 series 4 uitlaten, maar er zijn wel wat verschillende types geweest...
850i, 850Ci, 850CSi, 840Ci en zelfs nog enkele 830i's (maar die zijn nooit particulier verkocht). Ik denk dat de V12 met vierkante uitlaten werd uitgerust, zoals de E32 750i, maar dan in L-R 2x2 combinatie.
EDIT: De 840Ci was uiterlijk enkel te onderscheiden van de 850i en 850Ci door de ronde in plaats van vierkante uitlaatsierstukken. De 850CSi heeft weliswaar ook ronde sierstukken, maar een afwijkend aerodynamisch pakket. In sommige landen werd dit aerodynamisch pakket na het stopzetten van de 850CSi-productie ook aangeboden op de 840Ci zodat het identificeren van het type niet altijd even eenvoudig is.
Vraagje: Gisteren is er een vriend langs geweest met zijn 2007 E90 320i Monaco blauw die hij net had aangeschaft.
Nu we hebben er een ritje mee gedaan en eigenlijk vindt ik het wel een zalige wagen. Nu we reden naar een industriepark om eens na te gaan hoeveel tractie, hoe snel de kont kon glijden van die wagen. Wel te verstaan de auto heeft M-sport pakket en er lagen BBS velgen onder die achteraan 265 breed zijn.
Nu ik dacht altijd als je DTC 3 seconden ingeduwd houdt dat je dan je wagen kon laten slippen met halve veiligheid op, ik doornam gisteren dan toch maar even de handleiding en blijkt dat je dan alle veiligheid uitlegt? Klopt dit?
Dus als er niets op staat werkt die half in veiligheid, als je DTC indrukt schakelt die nog extra veiligheid in voor in de regen? En als je hem lang induwt dus als het driehoekje met ronde pijltje brandt leg je alles uit? Is dit juist?
Nu met die brede banden krijg je hem niet gemakkelijk schuin op normale tarmac wel op gepolierd beton ook schuift ie daardoor meer op de neus. Maar al bij al toch een zalige wagen om mee te rijden. Ook zal ie door mij in de komende weken een detailbeurtje krijgen. Ik zal dan eens wat foto's posten.
Als je een kleine 2 seconden inhoud, dan schakel je DTC (tractiecontrole) uit. Zie je ook op het dashboard zoals je zegt. Dit laat dan wielspin toe. Druk je echter langer, dan schakel je ook DSC (stabiliteitscontrole) uit, en dan kan je hem ook schuin zetten. Op gewone tarmac is het inderdaad moeilijk. Waar m'n vriendin woont hebben ze zo van die gladde kasseien, daar gaat het enorm goed op. En ook als het geregend heeft natuurlijk
Dus als je hem 2 seconden inhoudt verschijnt er DTC he, wil dit dan zeggen dat hij uit ligt? Maar slippen kan je daar niet echt mee zeker? dan krijpt hij wss terug in op tijd?
kort duwen, DTC lampje brandt, is gewoon tractie controle uit of ASR, maar de wagen corrigeert nog altijd.
Langer duwen, pijl brandt, dan ligt alles af, wagen corrigeert niets meer...
Maar met 265, droog en warm weer, kom je met een 320i wat te kort om te powerdriften :p
nog een vraagje, m'n vriend zou nog een betere sound willen van de uitlaat,
zag nu net op youtube een filmpje van een M performance uitlaat. Levert die nog wat extra pks of zorgt deze enkel voor een mooiere sound?
Zijn er nog andere opties? Milltek, akropovic,...?
kort duwen, DTC lampje brandt, is gewoon tractie controle uit of ASR, maar de wagen corrigeert nog altijd.
Langer duwen, pijl brandt, dan ligt alles af, wagen corrigeert niets meer...
Maar met 265, droog en warm weer, kom je met een 320i wat te kort om te powerdriften :p
Bwa, hangt er vanaf op welke ondergrond je rijdt natuurlijk, doe dat op van die gladde kasseien, en dan kan ik zelfs m'n 118d schuin zetten.
nog een vraagje, m'n vriend zou nog een betere sound willen van de uitlaat,
zag nu net op youtube een filmpje van een M performance uitlaat. Levert die nog wat extra pks of zorgt deze enkel voor een mooiere sound?
Zijn er nog andere opties? Milltek, akropovic,...?
Levert wat extra pk's ook, hoewel dat maar miniem zal zijn. Anders even vragen aan jensdm, die heeft dat recent laten steken op z'n 320d.
Uitleg van BMW zelf:
BMW Performance uitlaatdempersysteem Het BMW Performance uitlaatdempersysteem geeft uw BMW niet alleen een bijzonder karakteristieke sound. Het reduceert ook de tegendruk en verbetert zo de motorprestaties. Onderhuidse kwaliteiten die zichtbaar zijn aan de fraai vormgegeven dubbele eindpijp van verchroomd roestvrijstaal. Leverbaar voor zowel de zescilinder-in-lijn benzinemotoren als voor de viercilinder benzine- en dieselkrachtbronnen. Alle uitlaatsystemen zijn specifiek voor de motorvariant ontwikkeld en perfect afgestemd op de karakteristiek.
Kostprijs is bij BMW zelf vanaf €550 (zonder plaatsing, dus enkel het stuk).
Echter best bij Performance Shop Geel laten steken.
Dit zijn replica's van de nieuwe M3 met competition package velgen, of 1M velgen.
zo te zien ook 4 keer dezelfde ET waarde, de echte breedset zal ook niet passen op een normale E9x
Style 197 heb ik zelf ook, ziet er toch anders uit:
Comment