Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een E39 is gemaakt tot 2004 dacht ik. Das maar 2jr verschil met de E60 die je in gedachten hebt, en een E39 is een veel betere auto en ook mooier interieur. Maar das persoonlijk natuurlijk
En als ik een ander motorblok inzet (gevonden met 75.000 km)?
zal de problemen niet alleen bij motor liggen maar ook rondom boven 250.000 km?
Als de rest nog grotendeels origineel is zul je daar ferme kosten gaan krijgen. Ik zou nooit een wagen kopen met zo'n hoge km stand tenzij je die enkel in een collectie wilt en er dus bijna nooit mee zult rijden. Een vriend heeft ooit een Skoda overgekocht van een andere (gemeenschappelijke) vriend met +210.000 kms, enkel autostrade en 1ste (en nieuwe eigenaar) reden zelden meer dan 120 km/u. Er zijn snel veel kosten aan geweest, behalve aan de motor want de meeste motoren gaan vlot langer mee dan 200.000 km als daar verstandig mee gereden is (door de 1ste eigenaar) en wordt door de 2de eigenaar.
De eerste E6x hadden wat last van kinderziektes. Maar degene die nu nog rondrijden, zullen die problemen al lang gehad hebben. 't Is al een oudere wagen natuurlijk, dus een onverwacht probleem (van een slijtageonderdeel bijvoorbeeld) kan altijd de kop opsteken.
Persoonlijk zou ik de facelift kiezen omdat die een knapper interieur heeft en enkele nieuwe opties tegenover de pre LCI. Een gekend probleem bij de tourings is wel de kabelboom in de koffer die kapot gaat. Denk dat het ongeveer €700 kost om het bij een dealer te laten repareren. Maar wederom, al veel wagens hebben dat probleem gehad en het kan al gebeurd zijn bij de wagen die je op het oog hebt.
E61 heeft al wat meer kwalen dan een E60: waterinsijpeling in de koffer --> €€€, kabelbreuk koffer --> €€€, panodak defect ---> €€€, enz.
Voor de rest mag je toch een redelijke spaarpot achter de hand houden. Dit waren ooit de top off the line modellen en dus veel dure onderdelen. Als er iets defect gaat zal het helaas nooit goedkoop zijn. Wat je bij een dergelijke km-stand zeker mag incalculeren: stukken aan de ophanging achteraan (luchtvering), koppelomvormer, mogelijks problemen met de turbosturing, egr-koeler, DPF,...
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Da's dan ook een BMW 700... Die ziet er klein uit naast zowat elke normale auto.
Coole plaat:
635csi, wss van BMW Dejonckheere in Roeselare (Z-platen + grote sticker op de achterruit)
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment