Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDempers niet meteen. Die H&R, zouden die wat strakker zijn dan de M-veren?
Ik ken er nu niet extreem veel van, dus me niet afschieten als ik iets verkeerd zeg, maar ik vermoed dat kortere veren (zoals die H&R) zal resulteren in een lager zwaartepunt (duuh), en dus wat minder deining. Vraag is ook hoeveel stijver die veren zijn.
Als je echter nog altijd te zachte dempers hebt, en H&R is bv ongeveer even stijf als die M-veren, dan zal dat volgens mij niet veel uithalen.
Vandaar ook m'n vraag of het niet interessant zou zijn om ook deftige dempers bij te nemen.
Ik had op m'n 330i een KW Variant 2, en ik mocht m'n veren zo zetten dat band kas gelijk stond, en de dempers bv in de zachtste stand (0% hardheid), daar was niet mee te rijden dan. Zette ik die op 50 - 75% hardheid, dan was dat geniaal om mee te rijden.
M'n ervaring is dat eerder de stijfheid van de dempers vooral doorslag geeft, ipv iets kortere veren.
Nu ja, feitelijk stel ik dezelfde vraag als jou maar dan gewoon iets uitgebreider precies
Ik zou eventueel eens contact opnemen met KEAN Suspensions? Die mannen weten u dat direct te zeggen, al is het maar om info te vragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenF30/31 zijn inderdaad (kleine) boten.
Ja, iets strakker, iets lager. En geen zever met de keuring. Als zo'n H&R vering iets stijver is en een fractie lager komt, dan kan die, denk ik, perfect gecombineerd worden met de ori dempers.
Nu wachten op iemand die ervaring heeft met H&R, oftewel gewoon bellen
Comment
-
Nog een prachtige one-off, imo grote schande dat die nooit gecommericaliseerd is samen met de M3 Compact.
Zeker die kont, amai...
e46m3wagon-005.jpg
BMW_E46_M3_Touring_Concept_12.jpg
BMW_E46_M3_Touring_Concept_11.jpg
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenVooraan zie je duidelijk verschil, achter precies wat minder.
Zijn zo ACS veren niet duur tov concurrenten?
Ligt wel deftig zo.
ACS veren zouden naar 't schijnt gemaakt worden door Eibach. Ik weet niet of ze identiek zijn aan de Eibach pro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten2014 BMW (F31) 335 d
2011 Mini One D
2007 Kawasaki ZX6R
1997 Honda VFR
1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk BerichtenHeb de ACS steken. Tevreden van. Minder rolbeweging, discrete verlaging. Komt met certificaat. Mijn ervaring wel X drive
Comment
-
-
Liever volledig origineel, maar dit is toch ook best lekker!
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenSmilin' Jack - Speed Pilot
Comment
Comment