Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk BerichtenDan kan je toch die gordel altijd ingeklikt laten?
Comment
-
Ik heb klachten!
Ik rij nu een maand 116d, dat ding rijdt degelijk, allemaal goed en wel, maar dat verbruikt ondertussen +8l/100km met een vlotte niet overdreven rijstijl.
Voor een budgetdiesel toch wat vreemd, imo...
Tweede klacht, waarom gaat die radio maar half zo luid als men zou verwachten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenDat is uw mening, de S-modellen van Audi zijn te vergelijken met niet-M BMW's met krachtige motoren (130i, 335i, 550i,..), maar die zijn volledig standaard als totaalpakket wel minder sportief als de S-modellen van Audi, die hebben nog een speciale aankleding tov de BMW, die bijna niet te onderscheiden is met een gewone diesel. Voor echt sportievere modellen moet je bij RS zijn. In bijna alle tests die ik las, wint de S4 B8 het van de 335i, de S3 is qua karakter gewoon anders dan een 130i, daarom niet minder goed, en als je echt sportievelingen wil vergelijken moet je de TT-RS tov een Z4M zetten, en dan is de Audi ook zeker niet minder goed
Het hangt er gewoon van af wat je wil en hoe je het wil imo.2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenOw man dat is meer dan onze 330d
Comment
-
Mogelijks kom ik hier een beetje meer kijken.
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=15337&page=48
Comment
-
Mijn beste maat heeft ook een 116d voor z'n madam. Ik zal 'm eens effe vragen wat hij met deze wagen verbruikt.
Wij hebben een 118d gehad. Ik kan mij herinneren dat ik rond de 7,5 liter zat met een redelijk sportieve rijstijl.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Inderdaad, want mijn E60 530d verbruikte maar 1 liter meer dan die 118d. Veel hangt dus af van de rijstijl. Mijn beste maat rijdt zelf met een E61 520d, en rijdt echt zeer rustig. Hij heeft een manuele bak en trekt zelden of nooit op tot boven de 3500 toeren, en dat zelfs half gas. Hij verbruikt met z'n 520d 6 liter gemiddeld.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenDaar ben ik het nie mee eens, sportief draait niet rond een extra spoilerke en tekentje hier en daar maar om rijgedrag imho.+ YouTube Video
+ YouTube Video
...
Nog eens: het weggedrag van een Audi is niet perse slechter, het hangt ervan af wat je wil: nadruk op efficiëntie of lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenZeer knappe auto .Knappe 335i
Maar dat weet jij natuurlijk ook wel.
Zelf rij ik een E91 30d, deed ik niet zoveel kilometers, ik zou absoluut voor dat heerlijke twinturbo blok gaan. Als je natuurlijk ziet dat het verbruik bij een relatief sportieve rijstijl toch makkelijk 5 a 6 liter scheelt in het voordeel van de diesel, dan is de keuze financieel gezien helaas onvermijdelijk de zelfontbrander. Je rijdt zo een benzine natuurlijk ook wel anders dan een diesel, het is te leuk om dat hoog in toeren te gaan jagen, die laatste push telkens weer opzoeken boven 5000rpm.
Al moet ik toegeven dat ik niet echt fan ben van dat turbogeblaas, zeker die eerste paar km als je rustig vertrekt. Wil trouwens ook m'n rijbewijs geen 5 keer per jaar naar de griffie brengen
Hier thuis ook die S4 test gereden, en alle lof voor die kar, maar het is een stuk opzichtiger met die 4 uitlaten, en we waren bijzonder tevreden over onze (onafhankelijke) bmw garagist. Dus ja, de keuze was uiteindelijk nog wel snel gemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenIk heb klachten!
Ik rij nu een maand 116d, dat ding rijdt degelijk, allemaal goed en wel, maar dat verbruikt ondertussen +8l/100km met een vlotte niet overdreven rijstijl.
Tweede klacht, waarom gaat die radio maar half zo luid als men zou verwachten?
Qua radio ben ik toch nog vrij tevreden. Ik heb wel al opgemerkt dat als ik via m'n gsm/MP3 liedjes afspeel, de kwaliteit pakken beter is dan via CD.Senna, Driven To Perfection
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenIk rij nu een maand 116d, dat ding rijdt degelijk, allemaal goed en wel, maar dat verbruikt ondertussen +8l/100km met een vlotte niet overdreven rijstijl.
Definieer vlot en niet overdreven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenAl moet ik toegeven dat ik niet echt fan ben van dat turbogeblaas, zeker die eerste paar km als je rustig vertrekt. Wil trouwens ook m'n rijbewijs geen 5 keer per jaar naar de griffie brengen
+ YouTube Video
(met slechte micro opgenomen)
is het hoorbaar in dat filmpje? of is het op koude motor?
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenDefinieer vlot en niet overdreven
Comment
-
Vind ik wel een lage prijs .
Wel spijtig van de velgen maar de kleur2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenDefinieer vlot en niet overdreven
Comment
Comment