Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ben eens aan het rondkijken voor winterbanden op mijn 1.
1. Ofwel leg ik maat 225/45R18 op mij originele 18" velgen.
Geeft dit geen problemen doordat de voorste velgen smaller zijn dan de achterste? Gaat de omvang van de voorste hierdoor niet iets groter zijn? Is 225 niet te breed vooraan? Raakt dit de wielkassen niet?
2. Ofwel koop ik een nieuwe set velgen + banden. Maar ik wil er niet teveel geld aangeven dus keek ik naar een setje 16" velgen. Maar deze maat is niet gehomologeerd voor een 123d. Wel voor 120d enz. Is dit omdat de remmen groter zijn en deze velgen niet passen of is er een andere reden?
Merci voor de hulp
Ik rijd ook met 225/40R18 rondom rond in de winter (Continental WinterContact TS810S), en ik ben er erg tevreden over.
Alhoewel op een '1 bandbreedte 225 niet gehomologeerd is vooraan, past dat perfect, zonder slepen. De voorste velg is 7,5 duim breed, normaal gezien, en daarop past een 225 zonder problemen.
Achteraan heb je een 8 of 8,5 duim brede velg, en ook daarop past een 225/40R18, zo werden ze zelfs lange tijd af fabriek geleverd.
Wat je ook kan doen, als je voor Pirelli W240 Sottozero's gaat, is vooraan 215/40R18 leggen, die kosten wel iets meer dan de 225/40R18 (zo'n 30 EUR verschil ongeveer).
Ikzelf zou kiezen voor 225 rondom.
Zo kan je na de eerste winter die van vooraan op de achtervelg laten monteren (en draaien indien richtingsgebonden), zodat je volgende winter met tweevoudig gedraaide setup rondrijdt.
Het biedt m.i. de beste grip.
Je vindt goeie banden voor aanvaardbare prijzen, veel keuze.
Als je wil kan je zelfs voor runflats gaan (W240 Sottozero Runflat, meerprijs ca. 60 EUR tegenover non-runflat).
Mocht ik nu nieuwe winterbanden moeten kopen, ik zou de Dunlop SP Winter Sport 3D kiezen (omdat ik die nog niet gehad heb en het is een band die altijd topscores haalt), of de W240 Sottozero (zeer sportieve winterband, die schitterend scoort op natte ondergrond, maar - vermoed ik - wel een pak sneller zal slijten dan andere).
Reken op een 180 à 190 EUR per band, zonder montage.
Achteraan heb je een 8 of 8,5 duim brede velg, en ook daarop past een 225/40R18, zo werden ze zelfs lange tijd af fabriek geleverd.
De 17' 194M wielen hebben ook die breedtes (8 en 8,5), hebben ze rondom ook 225 winterschoeisel op gemonteerd. Ik vond dat eerst nogal raar, maar het blijkt dan toch een normale manier van werken te zijn.
Ik rijd ook met 225/40R18 rondom rond in de winter (Continental WinterContact TS810S), en ik ben er erg tevreden over.
Alhoewel op een '1 bandbreedte 225 niet gehomologeerd is vooraan, past dat perfect, zonder slepen. De voorste velg is 7,5 duim breed, normaal gezien, en daarop past een 225 zonder problemen.
Achteraan heb je een 8 of 8,5 duim brede velg, en ook daarop past een 225/40R18, zo werden ze zelfs lange tijd af fabriek geleverd.
Wat je ook kan doen, als je voor Pirelli W240 Sottozero's gaat, is vooraan 215/40R18 leggen, die kosten wel iets meer dan de 225/40R18 (zo'n 30 EUR verschil ongeveer).
Ikzelf zou kiezen voor 225 rondom.
Zo kan je na de eerste winter die van vooraan op de achtervelg laten monteren (en draaien indien richtingsgebonden), zodat je volgende winter met tweevoudig gedraaide setup rondrijdt.
Het biedt m.i. de beste grip.
Je vindt goeie banden voor aanvaardbare prijzen, veel keuze.
Als je wil kan je zelfs voor runflats gaan (W240 Sottozero Runflat, meerprijs ca. 60 EUR tegenover non-runflat).
Mocht ik nu nieuwe winterbanden moeten kopen, ik zou de Dunlop SP Winter Sport 3D kiezen (omdat ik die nog niet gehad heb en het is een band die altijd topscores haalt), of de W240 Sottozero (zeer sportieve winterband, die schitterend scoort op natte ondergrond, maar - vermoed ik - wel een pak sneller zal slijten dan andere).
Reken op een 180 à 190 EUR per band, zonder montage.
Merci voor de nuttige uitleg!
Ik ga dan winterbanden op mijn 18" velgen leggen. Komt nog goedkoper uit en ik moet geen hele winter met lelijke velgen rondrijden .
Ik was al sowieso van plan om er Dunlop Winter Sport 3D's onder te leggen. We hebben hier thuis nu 2 auto's met Dunlop winterbanden en 1 met Bridgestone Blizzark's en die laatste presteert toch duidelijk minder in de sneeuw terwijl we van die Dunlop banden zéér tevreden zijn.
Mijn vriend heeft mij vandaag laten weten dat hun boordcomputer een gemiddeld verbruik aangeeft van 5,7 liter. Deze wagen wordt enkel door z'n vrouw bestuurd die er enkel korte afstanden mee doet. Ik ben er ook zeker van deze boordcomputer nog niet gereset is geweest sinds de aankoop. Ze hebben nu 14.000km met deze wagen.
Ik haal met de mijne rond de 6. Lager ga ik zeer moeiljk.
Mijn dagelijks verkeer: 35 km autostrade, 15 km zone 50/70.
Soms verschilt dit traject wel, maar dan eerder in meer autosnelweg.
De opgefokte vertegenwoordigers met een TDI onder hun gat die liggen te bumperkleven op de E313 tijdens het spitsuur vind ik veel gevaarlijker bezig dan deze M3 rijder.
En die rijden er veel rond hoor.
Ik vind eigenlijk niet dat 'ie echt onverantwoorde dingen doet.
Ik ga dan winterbanden op mijn 18" velgen leggen. Komt nog goedkoper uit en ik moet geen hele winter met lelijke velgen rondrijden .
Ik was al sowieso van plan om er Dunlop Winter Sport 3D's onder te leggen. We hebben hier thuis nu 2 auto's met Dunlop winterbanden en 1 met Bridgestone Blizzark's en die laatste presteert toch duidelijk minder in de sneeuw terwijl we van die Dunlop banden zéér tevreden zijn.
Gewoon zorgen dat je SP Winter Sport 3D legt, en geen SP Winter Sport M3, want die zijn een pak ouder en helemaal niet goed meer.
Neen. 't Is een budgetoplossing, en niet enkel op de '1 trouwens, ook op de '3. De basismodellen krijgen op hun standaardwielen en op sommige optionele lichtmetalen 16" geen runflats meer, maar gewone banden. Zuiver budgettaire maatregel, terwijl het the other way around zou moeten zijn: sportmodellen of sportievere wielsets géén runflats, en niet omwille van 't budgettaire maar omwille van de rijdynamiek.
Neen. 't Is een budgetoplossing, en niet enkel op de '1 trouwens, ook op de '3. De basismodellen krijgen op hun standaardwielen en op sommige optionele lichtmetalen 16" geen runflats meer, maar gewone banden. Zuiver budgettaire maatregel, terwijl het the other way around zou moeten zijn: sportmodellen of sportievere wielsets géén runflats, en niet omwille van 't budgettaire maar omwille van de rijdynamiek.
Comment